Jak sprawdzić czujnik temp cieczy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak sprawdzić czujnik temp cieczy
Witam, mam problem gdyż na zimnym silniku na benzynie strasznie telepie i się dusi. Jak sprawdzić czy czujnik temp 4 pinowy zółty jest sprawny czy też nie?jest jakiś sposób na jego sprawdzenie przed wymianą.pozdrawiam
jest poszukaj bo było duzo tematów i jeszcze wiecej postów na ten temat miernik w dłon i do dzieła kolegomoderns pisze:jest jakiś sposób na jego sprawdzenie przed wymianą.pozdrawiam
ps
odłacz go na pracującym zimnym silniku i daj znac co jest grane
Ostatnio zmieniony sob sty 10, 2009 22:00 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
moderns, A co rewelacji się spodziewałeś po jakimś rzemieślniczym czujniku?? Zauważyłem że czujniki tej firmy z reguły pokazują 100 stopni. Wiatrak ma oddzielny czujnik więc raczej włączy się kiedy trzeba.
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
moderns, tak sprawdzasz czujnik temp
Specyfikacje napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze) opór: 2.000 - 3.000 omów / 20 °C opór: 200 - 300 omów / 90 °C Diagnostyka Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub
połączenie. Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika. Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika. Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1, 3 złącza a ujemną
wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie,
Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania a odpowiednią
być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić uziemienie: Sprawdzić na schemacie czy połączenie uziemienia zostało podłączone do
Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć
pomiędzy końcówką złącza uziemienia a ujemną końcówką akumulatora. Powinien
to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia a odpowiednią końcówką
om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.
niestety z tymi czujnikami co kupiłeś różnie bywa,z hellą nie ma problemu,koszt ok 90 zł,a za właczenie wentylatora odpowiada termowłącznik na chłodniy
Specyfikacje napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze) opór: 2.000 - 3.000 omów / 20 °C opór: 200 - 300 omów / 90 °C Diagnostyka Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub
połączenie. Sprawdzić opór: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika. Zmierzyć opór pomiędzy wtykami 1 i 3 czujnika. Porównać z podanym oporem. Sprawdzić napięcie zasilania: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika. Włączyć zapłon i zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1, 3 złącza a ujemną
wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie,
Sprawdzić podłączenie do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania a odpowiednią
być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. Sprawdzić uziemienie: Sprawdzić na schemacie czy połączenie uziemienia zostało podłączone do
Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć
pomiędzy końcówką złącza uziemienia a ujemną końcówką akumulatora. Powinien
to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia a odpowiednią końcówką
om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie sprawdzić ECU.
niestety z tymi czujnikami co kupiłeś różnie bywa,z hellą nie ma problemu,koszt ok 90 zł,a za właczenie wentylatora odpowiada termowłącznik na chłodniy
Witam.
Spróbuj najpierw zrobić reset komputera odłączając akumulator na pół godziny. Jeżeli po tym zabiegu będzie ok to znaczy, że komputer łapie błędy od LPG.
Pozdrawiam
Spróbuj najpierw zrobić reset komputera odłączając akumulator na pół godziny. Jeżeli po tym zabiegu będzie ok to znaczy, że komputer łapie błędy od LPG.
Pozdrawiam
[url=http://www.motostat.pl/statystyki-pojazdu/5496][img]http://www.motostat.pl/user_images/5496/icon4.png[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
- Edition's
- Mały gagatek
- Posty: 126
- Rejestracja: pt paź 05, 2007 09:41
- Lokalizacja: podkarpacie
- Kontakt:
[ Dodano: 14 Sty 2009 17:37 ]
Kolego moderns, napisz czy przestał telepać i co zrobiłeś. Bo u mnie jest to samo. Jak zimny to telepie nim przez jakiś czas.
Kolego moderns, napisz czy przestał telepać i co zrobiłeś. Bo u mnie jest to samo. Jak zimny to telepie nim przez jakiś czas.
Ostatnio zmieniony śr sty 14, 2009 18:39 przez Edition's, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 341 gości