Silnik 2,0 ma po prostu wyższy blok i większe wykorbienie na wale i z tond większa pojemność a średnice tłoka są bodajże takie same lub różnią się nieznacznie [nie jestem pewien w 100%] i dlatego czapka z 2,0 podchodzi bez problemu do ABS-a
A tu taka mała ciekawostka ABS TURBO ponoć to miało 160KM
ciekawe ile kasy pochłonął i jak długo wytrzymał
Ostatnio zmieniony sob sty 10, 2009 19:08 przez dan_25, łącznie zmieniany 1 raz.
dan_25, podobno nie kręcił się powyżej 5tys obr/min ogólnie problemy miał z tym silnikiem. Pod turbo to już lepiej AAM'a zapodać zawsze trochę niższy stopień sprężania
Daniel79,
Symbol poj. śr. cyl. skok tłoka ilość cyl. kW
jgkurczak pisze:Przeczytaj sobie temat co różni AAM od ABS/ADZ i wtedy będziesz wiedział co warto wymienić. Masz tu podane jedno rozwiązanie. Dół z 2.0 i reszta na czapce z jednopunktu.
Nie wiem czy była jakaś różnica między głowicami w tych silnikach. Ale skoro to działa w przypadku ABS to zadziała w AAM.Będzie tylko troszkę mniej mocy. Chyba że się mylę to niech mnie ktoś poprawi
Zresztą tak btw. AAM ma tylko 75 koni więc swap będzie dużo bardziej Ci się opłacał niż nam na 2E przemyśl to bo wydasz kupe kasy a efekt to będzie mizeria.
Zresztą ja sobie podliczyłem pewne koszty i w moim wypadku wszelkie modyfikacje są bez sensu...
Różnice między AAM a ABS (z tego co znalazłem na forum):
-Wałek -inne czasy
-Wydech-większa średnica
-tłoki-mniejsze wybranie(większe sprężanie)
-komputer-mapy itp.
-rozbierzności co do głowicy
(podobno ABS ma taką samą jak 2E,ale 2E to 2.0! a więc większa średnica! Mógłby mi to ktoś wytłumaczyć,bo to tak jakby zakręcać np.słoik po musztardzie nakrętką od litrowego.)Co do swapa,to myślałem otym,ale jak miałbym go robić,to sprzedałbym tego,i kupił drugiego.Zdecydowałem się na przerobienie AAM-a,bo uważam iż tkwi w nim jakiś potencjał,może troche większy niż ma seryjnie ABS.Ponadto będę miał tę świadomość że użytkuje silnik "podkręcony" przez siebie,a nie fabryczną serie:) Koszty chce rozłożyć w czasie,więc nie będzie to jednokrotny wydatek,który napewno nie będzie mały.
Co do wydechu,to porównam obydwa modele pod kątem adaptacji,i wtedy zdecyduje co i jak.
P.S.
Dzięki chłopaki że nie wyżuciliście moich postów do kosza,tylko dajecie kreatywne uwagi.
glowica abs/aam jest ta sama, 2E ma glowice wielopunktu wiec nie jest podobna do abs ale pasuje zamiennie, jak wszystkie glowice od 1,5 do 2,0 na duzym bloku co do sloika litrowego mam taki sloik musztardy co nakretke pasujaca do litrowego:P
Panowie, pisaliscie 2 strony wczesniej zeby do ABS zalozycz czapke z PF'a z kolektorem itd ze to moglo by dac kilka KM.... a co by dalo jakby zalozyc wlasnie ta czapke, kolektor digi... do AAM ? Moze by doszlo do 85 km ? do tego wałek z 2E. Jest to realne rozwiazanie na okolo 100 KM ? w sumie 25km nie jest tak duzo wydaje mi sie do zdobycia ale czy mozliwe ? + jakis program ... ? moze w 1tys by sie smiecic w tym wszystkim a za te pieniadze 25 km wiecej sie nie uzyska, za 1tys swapa na 2e bedzie ciezko zrobic. Jak sie myle lub gadam głupoty to poprawcie. Albo co by dalo samo zalozenie kolektora ssacego z PF'a http://allegro.pl/item623739199_kolekto ... trysk.html ?
dan_25, ... re=channel 1,8 TURBO z tym ze jest to silnik ADD
Ostatnio zmieniony śr maja 06, 2009 17:50 przez Y@RO, łącznie zmieniany 1 raz.
Y@RO, powiem Ci szczerze że jeśli miałbym włożyć w swój silnik 1tys zł to odpuszczam bo nie warto do AAM tymbardziej, w dziale giełda jest na sprzedaż 9A (2,0 16v) za 350zł i to jest tak śmieszna kasa za ten silnik że nic tylko brać Choć myślę że czapke od PFa można dużo taniej wyrwać I ja chyba tak zrobie bo w tym roku nie wyrobie z kasą na swapa a chciałbym dojść do trochę ponad 100km
[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
moze z tym tysiacem to przesadziłem, chociaz nie wiem. Wiesz czapka czapka... ale czy sam kolektror z PF'a by cos dał ? Np taki komplet co dałem link z alledrogo :>
pewnie coś by dał:D To cały kolektro z wtryskiem i przepustnicą jednak potrzebowałbyś jeszcze przepływomierz, komputer i pompę paliwa od PF a to tanie nie jest :/ No i w głowicy AAM nie masz gniazd na wtryski więc tak czy siak by to nie działało. Najlepiej przerzucić kompletną górę od PFa czyli głowicę, wtryski, kolektor, przepływomierz, przepustnicę, komputer i pompę, ale pytanie czy bardziej nie opłaca się wrzucić całego PFa.
[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
Y@RO, możesz wrzucić samą głowicę od PFa, zaślepić gniazda na wtryski i na pewno dużo lepiej by to chodziło i wyszło dość tanio. A jak byś więcej siana miał to potem do tego tylko resztę dorzucić i będzie praktycznie PF.
[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]