Kapanie oleju z silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
kamil_p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt cze 02, 2006 23:41
Lokalizacja: Bytom

Kapanie oleju z silnika

Post autor: kamil_p » pt sty 09, 2009 12:26

Witam!
Parę dni temu miałem problem z wyciekiem oleju w silniku. Na forum poradzono mi abym wyczyścił odmę co tez uczyniłem (przepłukałem ja benzyna ekstrakcyjna tak, że teraz jest drożna i nie ma w niej już "majonezu") Ale problem nie znikł. Dalej kapie olej z tyłu silnika tak jakby kapało dalej z pod odmy. Pytanie czy wystarczy jak wymienię ten oring na odmie który wchodzi do bloku silnika? Auto ma przejechane 150 tyś. 10 tyś. na gazie. Olej zawsze wymieniam po 10 tyś. kilometrów na mobil 10w-40. Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt sty 09, 2009 12:51

moze juz udrozniłeś odmę za pózno ???
Odpowietrzenie skrzyni korbowej popularnie nazywane odmą pełni bardzo ważną rolę w silniku. Uszkodzenie tego elementu może spowodować awarię jednostki napędowej.

W skrzyni korbowej, czyli kadłubie silnika, pod tłokami powstaje nadciśnienie w wyniku przedostawania się powietrza lub gazów spalinowych z komory spalania. Do prawidłowej pracy silnika potrzebne jest odpowietrzenie, które kieruje nagromadzone gazy z powrotem do cylindrów. Niedrożność odpowietrzenia pojawia się w odstojniku i usterka ta najczęściej Fot. Ryszard Polit występuje w wyeksploatowanych silnikach z powodu dużej ilości gazów przedmuchowych. Na gromadzenie się osadów wpływ ma także częstotliwość wymiany oleju i jego jakość. Im lepszy tym parowanie oleju mniejsze, a więc i ilość oparów mniejsza.

W przypadku niedrożności odpowietrzenia w skrzyni korbowej bardzo szybko tworzy się nadciśnienie i olej wyrzucany jest z silnika przez najsłabszy element - uszczelnienia. Jeśli uszczelniacz został wypchnięty z gniazda, możemy być prawie pewni, że jest to wina zatkanego odpowietrzenia i wymiana samego uszczelniacza niewiele pomoże, gdyż usterka pojawi się ponownie. Wymiana uszczelniacza może być bardzo kosztowana, ponieważ oprócz uzupełnienia oleju dochodzi jeszcze koszt uszczelniacza i robocizna, która może wynieść nawet 800 zł, jeśli uszkodzony jest uszczelniacz od strony skrzyni biegów.

O zatkaniu odmy świadczy także wypchnięty bagnet do sprawdzania poziomu oleju.

Sprawdzanie stanu odpowietrzenia skrzyni korbowej jest niestety przez wielu mechaników pomijane i bagatelizowane. Dopiero gdy dochodzi do usterki sprawdzają ten element i to nie od razu. Diagnoza odmy nie zajmuje dużo czasu, a wykrycie niedomagania przed całkowitym zatkaniem pozwoli na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.

Kłopoty z drożnością odpowietrzenia mogą pojawić się także w nowych silnikach i dają znać o sobie przeważnie podczas zimy. Powodem jest gromadząca się wilgoć, która miesza się z olejem i osadza w odpowietrzeniu. Wówczas nawet niewielki mróz może całkowicie zatkać przepływ. Zjawisko to pojawia się najczęściej podczas jazdy na krótkich odcinkach i przy niedogrzanych silnikach. Aby uniknąć zamarzania, należy wykonywać co jakiś czas dłuższą jazdę. Silnik osiągnie wówczas odpowiednią temperaturę i nagromadzone osady odparują.

Niektórzy kierowcy, aby pozbyć się problemu zatykania odmy, gazy ze skrzyni korbowej kierują bezpośrednio do atmosfery i niestety powodują dodatkowe zanieczyszczenie środowiska. Jest to również działanie niezgodne z prawem i kierowcy z tak przerobionym silnikiem narażają się na mandat oraz negatywny wynik badania technicznego.
Autor: Grzegorz Burda



Awatar użytkownika
kamil_p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt cze 02, 2006 23:41
Lokalizacja: Bytom

Post autor: kamil_p » pt sty 09, 2009 13:36

Na pewno czyściłem odmę za późno bo wywaliło mi prawie cały olej... Nie chcę od razu jechać do mechanika żeby wymieniał mi uszczelkę pod głowicą albo jeszcze jakieś inne rzeczy za które słono zapłacę. Tylko pytanie czy da się to naprawić w garażowych warunkach. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pt sty 09, 2009 13:39

trzeba najpierw zlokalizować dokładnie ten wyciek



Awatar użytkownika
kamil_p
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt cze 02, 2006 23:41
Lokalizacja: Bytom

Post autor: kamil_p » pt sty 09, 2009 13:53

Jak tylko się trochę ociepli to umyje silnik benzynką i zobaczymy skad to kapie. Dziękuje za odpowiedz.

[ Dodano: 10 Sty 2009 14:14 ]
Witam okazało się, że padł mi czujnik ciśnienia oleju i cały czas z niego kapał olej (koszt 11,50 zł) teraz jest już sucho i nic nie kapie. Widocznie został uszkodzony gdy zasyfiona była odma. Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 195 gości