Zawieszenie po spotkaniu z krawężnikiem...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
puniek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 12:29
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Zawieszenie po spotkaniu z krawężnikiem...

Post autor: puniek » wt gru 06, 2005 12:56

Witam. Mam pytanie do Państwa specjalistów.

Jakiś czas temu miałem przykrą przygodę z krawężnikiem, a dokładniej z uskokiem asfaltu (nowa nawierzchnia). Podobne efekty. Oczywiście strzeliła prawa opona przód i felga (alu, mam teraz problem z jej zakupem...). Na pewien czas zmieniłem ją na zwykłą stalową, następnie kupiłem 4 nowe-używane alu.
Po tym wypadku zaczęły się dziwne objawy. Na pofalowanej nawierzchni, czy na dołkach, w momencie poszczenia koła kierownicy - porusza się ona w lewo i prawo o ok. 20 st. Widać widoczny związek między ruchem amortyzatorów a wychyleniem kierownicy. Natomiast trzymając koło kierownicy sztywno - samochów troszkę skręca w lewo (?) w miarę skracania kolumny zawieszenia na dołku.
Myślałem, że to zbieżność - okazała się trochę rozjechana. Po małej korekcji - nieznaczna poprawa, ale tylko na jakiś czas.
Mam pytanie. Czy mogło coś się pokrzywiś w układzie zawieszenia? Np. kolumna McPersona, drążek skrętny, wachacz... Czy może jest inna przyczyna? Z góry dzięki za odp.

Pozdrawiam całe forum! :okej:



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » wt gru 06, 2005 12:59

Jak to kiedyś śpiewała jedna z naszych piosenkarek "wszystko się może zdarzyć", pewnie, że mogła się kolumna skrzywić, wahacz mógł się skrzywić i jeszczxe inne dolegliwości mogły wystąpić jak na przykład skrzywienie podłużnicy.



Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » wt gru 06, 2005 13:04

Przyczyn może być wiele: pogięty wachacz, drążek kierowniczy, geometria mogła się przestawić. Najlepiej jedź nadiagnostykę zawieszenia, wszystko obadają i będzieśż wiedział.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt gru 06, 2005 13:34

końcówka drążka kierowniczego sie mogla wybic i wtedy masz taki objaw latania kierownicy........tylko kurde czemu spece od geometri nie sprawdzili tego wczesniej.......
Jak sa gdzie luzy (niekoniecznie drazek ier) to wlasnie potem na pierwszej dziurze zaiwas traci geometrie, po prostu sie nieda ustawic.....
a te objawy o ktorych piszesz to na bank masz cos wywalone, i najpierw nalezy usunac przyczyne a na koniec geometria....

Chyba trafiles na naciagaczy ktorzy chcieli tylko kase za geometrie dostac.....powinno sprawdzic wsytko......

A co do dziury/uskoku asfaltu to jesli nie ma tam znaku to mozesz ich sadzic....
pozdro



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » wt gru 06, 2005 14:17

najlepiej użyj opcji szukaj, bo ostatnio były już chyba dwie jak nie trzy osoby z takim samym problemem i wydaje mi się że te tematy były dośc wyczerpująco opisane


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
puniek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt wrz 20, 2005 12:29
Lokalizacja: Otwock
Kontakt:

Post autor: puniek » wt gru 06, 2005 16:12

Dzięki za odpowiedzi. Auto przeszło ostatnio przegląd + geometrię.
Chyba strasznie dużo mechaników to naciągacze...
Może ktoś poleci dobry warsztat w okolicy Otwocka?
Pozdrawiam!


Pamiętaj: pomoc = punkt. Pozdrowienia!

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości