Porada: wymiana świec żarowych
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Nakretki na swiece polecam te co maja podkladkladki na stale, wtedy wkladamy w oczkowy i nam nie wypadnie i nie trzeba zadnego smaru i plaskiego srubokretu do przytrzymania
pwrd by COMPsport 154,6KM i 334,6Nm
Mój VWóz viewtopic.php?f=91&t=207197" onclick="window.open(this.href);return false; SPRZEDAM
Nie jest to az takie wazne bo jak je bedziesz odkrecał swiece to wiesz jak mocno sa dokrecone i nowe musisz z czuciem dokrecic mniej więcej dokrecic palcami ile masz pary i potem kluczem około 1/3 - 1/2 obrotuBordos pisze:A ma ktos może doświadczenie w wymianie świec żarowych w golfie II TD??
Jak sobie poradzic bez klucza dynamomentrycznego??? Ile je wkręcac??
Przed wkreceniem swiecy sprawdz miernikiem jej opornosc około 0,9 - 1.2 Ohm
Chdzi o to ze jak swieca pradu nie przewodzi to jest ona do nieczego a i w nowych swiecach sie to zdarza - po prostu szkoda podwójnej roboty
Powodzenia i pozdrawiam!
- dziechu
- Forum Master
- Posty: 1119
- Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
- Lokalizacja: Śląsk
- Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
- Silnik: 1Z
Raczej nie, jezeli rezystancja tej nowej jest taka sama jak starych, te stare 'nie wiedza' ze jest jakas nowa. Oczywiscie te stare moga szybko poleciec, bo... sa stare:)igelski pisze:Ale czy jest duże prawdopodobieństwo że na skutek wymiany tylko jednej świecy te trzy pozostałe szybciej się przepalą
zajzyj na strone firmy beru. tam jest "przepis" jak to robic bez klucza dynamometrycznego.Bordos pisze:A ma ktos może doświadczenie w wymianie świec żarowych w golfie II TD??
Jak sobie poradzic bez klucza dynamomentrycznego??? Ile je wkręcac??
nie do konca jest tak jak mowisz. swiece sa polaczone rownolegle a nie szeregowo a to oznacza ze jakkakolwiek rozbieznosz w rezystancji ( czy wlasciwie impedancji) swiecy moze oznaczac ze uklad posypie sie bardzo szybko. po porstu zmiania calkowitej rezystancji bedzie nieproporcjonalna do zmiany rezystancji jakiejkolwiek uszkodzonej swiecy. proponuje przypomniec sobie z fizyki obliczanie oporow dla laczenia szeregowego i rownoleglego.dziechu pisze:Raczej nie, jezeli rezystancja tej nowej jest taka sama jak starych, te stare 'nie wiedza' ze jest jakas nowa. Oczywiscie te stare moga szybko poleciec, bo... sa stare:)igelski pisze:Ale czy jest duże prawdopodobieństwo że na skutek wymiany tylko jednej świecy te trzy pozostałe szybciej się przepalą
"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"
jakbyś podał bezpośredni link zostało by dla potomności, bo troche ciężko tam znaleźćrutek pisze:zajzyj na strone firmy beru. tam jest "przepis" jak to robic bez klucza dynamometrycznego.Bordos pisze:A ma ktos może doświadczenie w wymianie świec żarowych w golfie II TD??
Jak sobie poradzic bez klucza dynamomentrycznego??? Ile je wkręcac??
z tym masz racje, jak sie wymienia świeczki to cały komplet, warunki pracy na poszczególnych garach powinny być identyczne......rutek pisze:nie do konca jest tak jak mowisz. swiece sa polaczone rownolegle a nie szeregowo a to oznacza ze jakkakolwiek rozbieznosz w rezystancji ( czy wlasciwie impedancji) swiecy moze oznaczac ze uklad posypie sie bardzo szybko. po porstu zmiania calkowitej rezystancji bedzie nieproporcjonalna do zmiany rezystancji jakiejkolwiek uszkodzonej swiecy. proponuje przypomniec sobie z fizyki obliczanie oporow dla laczenia szeregowego i rownoleglego.dziechu pisze:Raczej nie, jezeli rezystancja tej nowej jest taka sama jak starych, te stare 'nie wiedza' ze jest jakas nowa. Oczywiscie te stare moga szybko poleciec, bo... sa stare:)igelski pisze:Ale czy jest duże prawdopodobieństwo że na skutek wymiany tylko jednej świecy te trzy pozostałe szybciej się przepalą
http://www.beru.com/english/produkte/gl ... utipps.php
" Fitting the glow plug if a torque wrench is not available
Screw in glow plug until it contacts the engine block. Tighten approx. 30° using a suitable tool.
Our tip: To be able to undertake the work properly and correctly, we recommend the purchase of a torque wrench. "
TLUMACZENIE
Montaz swiec zarowych jesli klucz dynamometryczny jest niedostepny
Wkrec swiece do momentu kontaktu swiecy z blokiem silnika (nie gwint tylko oprawa - przyp. tlumacza)). pozniej dokrec swiece o 30° (czyli 1/12 obrotu - przyp. tlumacza) przy pomocy odpowiedniego klucza.
Nasza podpowiedz: by byc pewnym ze swieca jest zamontowana prawidlowo sugerujemy uzycie klucza dynamometrycznego.
" Fitting the glow plug if a torque wrench is not available
Screw in glow plug until it contacts the engine block. Tighten approx. 30° using a suitable tool.
Our tip: To be able to undertake the work properly and correctly, we recommend the purchase of a torque wrench. "
TLUMACZENIE
Montaz swiec zarowych jesli klucz dynamometryczny jest niedostepny
Wkrec swiece do momentu kontaktu swiecy z blokiem silnika (nie gwint tylko oprawa - przyp. tlumacza)). pozniej dokrec swiece o 30° (czyli 1/12 obrotu - przyp. tlumacza) przy pomocy odpowiedniego klucza.
Nasza podpowiedz: by byc pewnym ze swieca jest zamontowana prawidlowo sugerujemy uzycie klucza dynamometrycznego.
"Skoro w człowieku liczy się przede wszystkim wnętrze,
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"
to czemu w Playboy'u nie drukują zdjęć rentgenowskich?"
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 15:43
- Lokalizacja: ŚLĄSK
- Kontakt:
Świece żarowe.......
Witam
Przeczytałem z należytą uwagą wszystkie wypowiedzi i mam własne zdanie na temat wymiany świec żarowych:Świece zawsze wymieniam po wymontowaniu wtrysków.Jest to koszt 4 szt podkładek termicznych , ale jaka prosta robota i o wiele krótsza.A do tego po wymianie świec można naocznie sprawdzić czy wszystkie świeczki jednako świecą i jak równomiernie się nagrzewają.Komfort pracy nieporównywalny do tego bez wymontowania wtrysków.Jeżeli zaś ktoś chce wymienić świece bez demontażu wtrysków podpowiem że przy zakręcaniu nakrętek mocujących listwę przy 1 i 2 cylindrze dobrze jest nakrętkę zawiesić na odpowiednio długiej bawełnianej nitce i wraz z tą nitką nakrętkę nakręcić na gwint.Gwint w pewnym momencie po kilku obrotach nakrętki przecina nitkę ,ale nakrętka jest już nakręcona.Sposób lepszy niż z wygiętym drutem .Może komuś ten sposób sie przyda!!!!!!.
Pozdrawiam i życzę wesołego grzebania w swoich " klekotach".
Przeczytałem z należytą uwagą wszystkie wypowiedzi i mam własne zdanie na temat wymiany świec żarowych:Świece zawsze wymieniam po wymontowaniu wtrysków.Jest to koszt 4 szt podkładek termicznych , ale jaka prosta robota i o wiele krótsza.A do tego po wymianie świec można naocznie sprawdzić czy wszystkie świeczki jednako świecą i jak równomiernie się nagrzewają.Komfort pracy nieporównywalny do tego bez wymontowania wtrysków.Jeżeli zaś ktoś chce wymienić świece bez demontażu wtrysków podpowiem że przy zakręcaniu nakrętek mocujących listwę przy 1 i 2 cylindrze dobrze jest nakrętkę zawiesić na odpowiednio długiej bawełnianej nitce i wraz z tą nitką nakrętkę nakręcić na gwint.Gwint w pewnym momencie po kilku obrotach nakrętki przecina nitkę ,ale nakrętka jest już nakręcona.Sposób lepszy niż z wygiętym drutem .Może komuś ten sposób sie przyda!!!!!!.
Pozdrawiam i życzę wesołego grzebania w swoich " klekotach".
witam
dzis zaczełem wymieniac swiece meka straszna 3 H odkreciłem wtryskiwacze były momety załamania ale jednak te 50 zł wolałem wydac na cos innego i jak to bywa naprawiajac cos psuje sie cos innego i tak jest w moim przypadku urwałem takie przewody? gumowe oplecione jakimis nicmi? co idzie z 1 komory do 2 i z pompy do 1 czy powie mi kots jak moge to naprawic gdzie kupic taki wezyk co odkrecic i bardzo bardzo zalezy mi na czasie bo urlop sie konczy i do pracy nie bd miał jak dojechac
stało sie to w MK2 nie chciałem robic nowego tematu
jak cos to prosze o przeniesienie
dzis zaczełem wymieniac swiece meka straszna 3 H odkreciłem wtryskiwacze były momety załamania ale jednak te 50 zł wolałem wydac na cos innego i jak to bywa naprawiajac cos psuje sie cos innego i tak jest w moim przypadku urwałem takie przewody? gumowe oplecione jakimis nicmi? co idzie z 1 komory do 2 i z pompy do 1 czy powie mi kots jak moge to naprawic gdzie kupic taki wezyk co odkrecic i bardzo bardzo zalezy mi na czasie bo urlop sie konczy i do pracy nie bd miał jak dojechac
stało sie to w MK2 nie chciałem robic nowego tematu
jak cos to prosze o przeniesienie
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 18:48 przez franeknh, łącznie zmieniany 1 raz.
[b]GruPaaa MałoPooolskA[/b]
a co to za różnica jeśli jedna świeca jest nowa ?? hmm żadna są one w układzie równoległym i każda bierze tyle prądu ile może pozatym jeśli idąc waszym tropem wynikało by że skoro jedna nie działa to reszta powinna sie szybciej wypalić przezto ze dostała by wiekszy prąd a to zupełna bzdura wsadzasz nową świece to widaomo że ona weźmie jakąś część prądu na siebie czyli że teoretycznie prąd na reszcie świec zmniejszy się bo aku ma swoją "pojemność" amperów ale takie świeczki to zamało zeby aku to odczuło bardzo poważnie. także jeśli sprawdzasz miernikiem ze 3 świece maja rezystancje ok a jedna ni huhu to możesz wymienić jedna i zresztą NIC nie powinno się stać no mechanik oczywiście ci powie że lepiej wszystkie naraz wymienić ale to jest wiekszy koszt ddla ciebie i wiekszy zarobek dla niego bo ma wiecej roboty pozdrawiam
franeknh pisze:gumowe oplecione jakimis nicmi? co idzie z 1 komory do 2 i z pompy do 1 czy powie mi kots jak moge to naprawic gdzie kupic taki wezyk co odkrecic
Jeśli dobrze zrozumiałem to piszesz o wężykach nadmiaru paliwa.Powinny być w każdym sklepie motoryzacyjnym.Jeśli potrzebujesz auta na "już" polecam dobrać jakikolwiek wężyk o podobnej średnicy(nie ma tam specjalnego ciśnienia więc powinno wytrzymać) i założyć do czasu kupna org.Pamiętaj, że tam panują temp. ok 90'C więc długo na tym nie brykaj...
Ostatnio zmieniony czw sty 08, 2009 02:05 przez MarcinRoz, łącznie zmieniany 1 raz.
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color].
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Nie musze pisać że świece przykręcamy z mometem 30 Nm , jeżeli za słabo dokręcimy to się poprostu zapieką i już się ich nie wykręci i głowica do wymiany
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 124 gości