Trzaski i zgrzyty przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czyżbym miał EDS? :)
U mnie jest podobnie jak dodam za dużo gazu na śniegu to albo zadziała ESP i obroty nie wzrastają albo czuć coś jakby abs działał i stuka w jednym lub drugim kole.Po raz pierwszy zauważyłem to kiedy na letnich gumach próbowałem pod górkę podjechać na śniegu- w kołach stukało i można powiedzieć że koła jakby próbowały przyczepność złapać czy coś w tym rodzaju- czy to może być EDS ?
Tak jak opisuje ten koleś o nicku -autosuper
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic229376.html
Tak jak opisuje ten koleś o nicku -autosuper
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic229376.html
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 14:28 przez Julek, łącznie zmieniany 3 razy.
Wygląda na ASR albo cale ESP. Jesli masz przycisk asr czy esp kolo awaryjnych to to masz. EDS bylo tylko z ESP a nie z ASR ale moge sie mylic. Jesli przy zabawie na recznym cos stuknie, trzasnie i szarpnie autkiem to masz ESP. Teraz codziennie jak jezdze po sniegu to ciagle cos tam zgrzyta, trzeszczy i szarpie ale ciezko upilnowac 310Nm momentu na śliskiej nawierzchni.
To napewno jest ESP
ESP – (ang. Electronic Stability Program elektroniczny program stabilizacji) – układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu. Niektórzy producenci nazywają go inaczej, np. VSC, DSTC itp.
Układ hamulcowy wraz z układami wspomagającymi, korektorami siły hamowania jak również systemami kontroli trakcji pojazdu jak: ABS, AFU, ASR, CDS czy REF, najczęściej włączone w skład ESP.
to co powoduje ze słyszysz zgrzyty i trzaski to ASR ktore wchodzi w sklad ESP..
Nie ma czym się przejmować auto i jego komputer dbają o twoje bezpieczeństwo
Btw.. Polecam wszystkim teraz przy okazji ze spadł trochę śnieg i morz trzyma drogowcy zaskoczeni jak zwykle dlatego wybierzcie się pod wieczór na jakiś parking przed market gdy nie ma tam samochodów i sprawdźcie jak wasze auto zachowuje się na drodze jak hamuje przyspiesza i prowadzi się na śliskiej nawierzchni trochę zdrowego rozsadko i można milo spędzić czas i czegoś z własnych wniosków się nauczyć.
Jak czytam niektóre wypowiedzi to się zastanawiam czy wy wiecie co w ogóle macie w aucie ?:D ciekawe ile takich ukrytych bonusów posiadają wasze auta, komputery radia itd warto czasem poczytać instrukcje obsługi czegokolwiek co kupicie a można się wielu cennych rzeczy dowiedzieć.
[ Dodano: 06 Sty 2009 14:38 ]
ciesz sie ze te 310nm masz tylko na przód ;] - ja z tego powodu rozpaczam
ESP – (ang. Electronic Stability Program elektroniczny program stabilizacji) – układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętu przejmujący kontrolę nad połączonymi układami ABS i ASR. System ten uaktywnia się samoczynnie, przyhamowując jedno lub kilka kół, z chwilą, gdy odpowiedni czujnik wykryje tendencję do wyślizgnięcia się samochodu z zakrętu. Niektórzy producenci nazywają go inaczej, np. VSC, DSTC itp.
Układ hamulcowy wraz z układami wspomagającymi, korektorami siły hamowania jak również systemami kontroli trakcji pojazdu jak: ABS, AFU, ASR, CDS czy REF, najczęściej włączone w skład ESP.
to co powoduje ze słyszysz zgrzyty i trzaski to ASR ktore wchodzi w sklad ESP..
Nie ma czym się przejmować auto i jego komputer dbają o twoje bezpieczeństwo
Btw.. Polecam wszystkim teraz przy okazji ze spadł trochę śnieg i morz trzyma drogowcy zaskoczeni jak zwykle dlatego wybierzcie się pod wieczór na jakiś parking przed market gdy nie ma tam samochodów i sprawdźcie jak wasze auto zachowuje się na drodze jak hamuje przyspiesza i prowadzi się na śliskiej nawierzchni trochę zdrowego rozsadko i można milo spędzić czas i czegoś z własnych wniosków się nauczyć.
Jak czytam niektóre wypowiedzi to się zastanawiam czy wy wiecie co w ogóle macie w aucie ?:D ciekawe ile takich ukrytych bonusów posiadają wasze auta, komputery radia itd warto czasem poczytać instrukcje obsługi czegokolwiek co kupicie a można się wielu cennych rzeczy dowiedzieć.
[ Dodano: 06 Sty 2009 14:38 ]
wystarczy wyłączyć i problemu nie ma ;] "a przecież bez wygodniej jest"GoF pisze: Teraz codziennie jak jezdze po sniegu to ciagle cos tam zgrzyta, trzeszczy i szarpie ale ciezko upilnowac 310Nm momentu na śliskiej nawierzchni.
ciesz sie ze te 310nm masz tylko na przód ;] - ja z tego powodu rozpaczam
Ostatnio zmieniony wt sty 06, 2009 15:39 przez GsBeetle, łącznie zmieniany 2 razy.
BlackB
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205203
[url=http://vagsociety.pl][img]http://img59.imageshack.us/img59/8277/headerbgl.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205203
[url=http://vagsociety.pl][img]http://img59.imageshack.us/img59/8277/headerbgl.jpg[/img][/url]
U mnie dokładnie to samo jest, to na 100% ESP, pewnie masz przycisk obok awaryjnych, w momencie zadziałania systemu miga żółta ikonka na prędkościomierzu. Masz po prostu ESP. Przycisk jest m.in. po to, żeby wyłączyć sobie ten układ, gdy jedziesz po grząskim terenie, piachu lub na łańcuchach w zmielonym śniegu, poczytaj instrukcję.
Akurat z instrukcji to niewiele się można dowiedzieć na temat tego czy twój samochód ma EDS, ale można sie dowiedzieć z wlepki w bagażniku lub w książce serwisowej. Ku mojej uciesze przed momentem sprawdziłem i mam 1ATGsBeetle pisze:Jak czytam niektóre wypowiedzi to się zastanawiam czy wy wiecie co w ogóle macie w aucie ?:D ciekawe ile takich ukrytych bonusów posiadają wasze auta, komputery radia itd warto czasem poczytać instrukcje obsługi czegokolwiek co kupicie a można się wielu cennych rzeczy dowiedzieć.
Podaje kody
1AC- ABS
1AH- ABS i EDS
1AJ- System ABS, elektr. blokada mech. różn. EDS, regul napędu ASR
1AT- System ABS, elektr. blokada mech. różn. EDS, regul napędu ASR ukł. Stab. ESP
Ostatnio poszalalem z godzine po starym lotnisku. Z ESP i bez i trzeba przyznac ze pomaga jak diabli. Zawsze udalo sie z nim wyprowadzic samochod z poslizgu nawet jak lecial calkowicie bokiem co przy wylaczonym ESP czesto sie konczylo w losowym miejscu i kieruku jazdy a jak juz sie wyprowadzilo to potrzeba bylo bardzo duzo miejsca zeby opanowac autko. Co prawda po calej zabawie przez kolejna godzine krecilo mi sie w glowie jak po dobrej imprezie.GsBeetle pisze:Polecam wszystkim teraz przy okazji ze spadł trochę śnieg i morz trzyma drogowcy zaskoczeni jak zwykle dlatego wybierzcie się pod wieczór na jakiś parking
Wylaczyc mozna i to robie jak sie chce pobawic. Niektorzy mowia ze elektronika przeszkadza itp... moze i tak ale wiele razy juz mnie ratowala z nieciekawych sytuacji. Moze i bez tego dal bym rade ale wystarczy ze raz bym polegl i bylo by po zabawie. Jakos tak pewniej sie czuje wiedzac ze jak autko niespodziewanie zrobi maly skok w bok to elektronika stara sie utrzymac autko na drodze.GsBeetle pisze:wystarczy wyłączyć i problemu nie ma ;] "a przecież bez wygodniej jest"
ja nie mowie ze gdy sie wylaczy jakies zabezpieczenie to sie latwiej jezdzi ;> tylko ciekawiej wiadomo a codzien tez wole jezdzic z wlaczonymi wszystkimi udogodnieniami bo jest wygodniej i bezpieczniej;;]
BlackB
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205203
[url=http://vagsociety.pl][img]http://img59.imageshack.us/img59/8277/headerbgl.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=205203
[url=http://vagsociety.pl][img]http://img59.imageshack.us/img59/8277/headerbgl.jpg[/img][/url]
Mam fotke z ksiązki serwisowej i mam tu wiele takich kodów ... napewno mam 1AH czyli ze mam EDL ... Czyli oznaczalo by ze to on wyadje takie nie fajne dźwieki jednak Ufff... ciesze sie ( chyba ze to sie moze zepsóc ? :/ ) ... ale nadal nie wiem czemu mi stuka jak dodam lub ujme gwałtownie gaz ;/...
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 15:56 przez nnooxx, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1827452#1827452
Sorki za OT ale gdzie jest to lotnisko? Też mam ESP i chciałbym sprawdzić sobie jak to działa w bardziej ekstremalnych sytuacjach ... wiadomo w mieście i na trasie nie ma co się w takie rzeczy bawić.GoF pisze:Ostatnio poszalalem z godzine po starym lotnisku.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr sty 07, 2009 23:19 przez kompan, łącznie zmieniany 1 raz.
Który to bezpiecznik ze tak powiem ? to chetnie sprawdze i czy po jego wyjeciu bedzie sie świecic cały czas kontrolka ABS'u ?
Pas jest na przeciwko REALA - KROKUSA sa 2 częsci.. jedna od strony dywizjonu i ta na przeciw własnie REALA wjechac tam jest dośc łatwo, jadac bora-komorowskiego w strone huty skrecic w prawo na światłach w nowohucka i za pierwszymi swiatłami w prawo mniej wiecej ...
Pas jest na przeciwko REALA - KROKUSA sa 2 częsci.. jedna od strony dywizjonu i ta na przeciw własnie REALA wjechac tam jest dośc łatwo, jadac bora-komorowskiego w strone huty skrecic w prawo na światłach w nowohucka i za pierwszymi swiatłami w prawo mniej wiecej ...
Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1827452#1827452
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 363 gości