Spadek temp. nagrzanego silnika podczas dłuższego postoju
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Spadek temp. nagrzanego silnika podczas dłuższego postoju
Witam...
Diesla mam pierwszą zimę i dziś zauważyłem, że podczas postoju 15 min. temperatura silnika spadła mi z 90 stopni do 70 na włączonym silniku,a temp. powietrza była -15 C...
Proszę znawców silniczków TDI czy to normalne czy coś dzieje się z jakimiś czujnikami...
Za wszelka pomoc bardzo dziękuję...
Diesla mam pierwszą zimę i dziś zauważyłem, że podczas postoju 15 min. temperatura silnika spadła mi z 90 stopni do 70 na włączonym silniku,a temp. powietrza była -15 C...
Proszę znawców silniczków TDI czy to normalne czy coś dzieje się z jakimiś czujnikami...
Za wszelka pomoc bardzo dziękuję...
Ja mam tak że jak mi sie dogrzeje do 90 i na postoju jest temperatura na max i nawiew na 2 lub 3 (klima Manualna) ale na wyłączonej to spadnie mi tak na 80 ale jak rusze tylko to spowrotem podniesie sie na 90 w pare sekund. Ale jeśli silnik nie osiągnie 90 tylko jest np 80 i jade na wlączonym ogrzewaniu odrazu to przy wolnej jezdzie potrafi spaśc do 70 nawet.Ja już wymieniłem czujnik temperatury i termostat ale dalej uważam że chyba termostat jest jakiś niedobry ale nie mam sił już z tym robic
Ja mam tak że jak mi sie dogrzeje do 90 i na postoju jest temperatura na max i nawiew na 2 lub 3 (klima Manualna) ale na wyłączonej to spadnie mi tak na 80 ale jak rusze tylko to spowrotem podniesie sie na 90 w pare sekund. Ale jeśli silnik nie osiągnie 90 tylko jest np 80 i jade na wlączonym ogrzewaniu odrazu to przy wolnej jezdzie potrafi spaśc do 70 nawet.Ja już wymieniłem czujnik temperatury i termostat ale dalej uważam że chyba termostat jest jakiś niedobry ale nie mam sił już z tym robic.U mnie temperatura z rana była około - 10
Zainwestuj w oryginalny termostat- kup w ASO VW.Polak pisze:Ja mam tak że jak mi sie dogrzeje do 90 i na postoju jest temperatura na max i nawiew na 2 lub 3 (klima Manualna) ale na wyłączonej to spadnie mi tak na 80 ale jak rusze tylko to spowrotem podniesie sie na 90 w pare sekund. Ale jeśli silnik nie osiągnie 90 tylko jest np 80 i jade na wlączonym ogrzewaniu odrazu to przy wolnej jezdzie potrafi spaśc do 70 nawet.Ja już wymieniłem czujnik temperatury i termostat ale dalej uważam że chyba termostat jest jakiś niedobry ale nie mam sił już z tym robic.U mnie temperatura z rana była około - 10
W czasie jazdy powolutku się nagrzewa, ale czytałem na forum i podobno to normalne..indyczes pisze:Pewnie termostat niedomaga, a jak w czasie jazdy?
Pozdr.
Ale podczas jazdy jest wszystko oki...tak mi sie wydaje , tylko dziś stanąłem na 15 min ponieważ miałem tel. i dosyć szybko spadła mi temp. z 90 na 70... później dosyć szybko silniczek doszedł do 90 ...przypominam że było -15 na zewnątrz...
Pozdrawiam
[ Dodano: 05 Sty 2009 21:19 ]
indyczes pisze:Zainwestuj w oryginalny termostat- kup w ASO VW.Polak pisze:Ja mam tak że jak mi sie dogrzeje do 90 i na postoju jest temperatura na max i nawiew na 2 lub 3 (klima Manualna) ale na wyłączonej to spadnie mi tak na 80 ale jak rusze tylko to spowrotem podniesie sie na 90 w pare sekund. Ale jeśli silnik nie osiągnie 90 tylko jest np 80 i jade na wlączonym ogrzewaniu odrazu to przy wolnej jezdzie potrafi spaśc do 70 nawet.Ja już wymieniłem czujnik temperatury i termostat ale dalej uważam że chyba termostat jest jakiś niedobry ale nie mam sił już z tym robic.U mnie temperatura z rana była około - 10
a ile taki termostat kosztuje...
pozdrawiam
Nie kupuj żadnego termostatu!!!!!!!!!!!!!!
Takie zachowanie jest normalne!!!!!!
Temperatura robocza wg. instrukcji jest od ok. 70 do 110 stopni. Takie zachowanie jest normalne przy tych temperaturach!!!!!
Wszystko u Ciebie ok!
Pozdrawiam.
Takie zachowanie jest normalne!!!!!!
Temperatura robocza wg. instrukcji jest od ok. 70 do 110 stopni. Takie zachowanie jest normalne przy tych temperaturach!!!!!
Wszystko u Ciebie ok!
Pozdrawiam.
Life is Ride, Ride is Life!
<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
Qui pisze:wysoka sprawność silnika, niska zewnętrzna temperatura, ciepło oddane do środka auta = spadek temperautury cieczy.
Wnioskuję, że wszystko z moim silniczkiem AJM i z czujnikami jest oki
dzięki pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn sty 05, 2009 22:36 przez szwari, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: ndz maja 18, 2008 13:31
- Lokalizacja: kuj-pom
Witam ...szwari pisze:Qui pisze:wysoka sprawność silnika, niska zewnętrzna temperatura, ciepło oddane do środka auta = spadek temperautury cieczy.
Wnioskuję, że wszystko z moim silniczkiem AJM i z czujnikami jest oki
dzięki pozdrawiam
Mam tak identycznie przy aktualnych temperaturach. Jednak przy temp. wyższych jest zupełnie ok ... temp. na 90 i się nie rusza.
pozdrawiam
- KonradzikIV
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2722
- Rejestracja: pn gru 17, 2007 15:13
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości