Powracajacy blad przelacznika przepustnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gopiter
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 600
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 10:46
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Powracajacy blad przelacznika przepustnicy

Post autor: gopiter » pn sty 14, 2008 20:17

Witam!

U ojca w cordobie (1.6 AEE) jest nastepujacy problem.Na zimnym silniku ma bardzo niskie obroty-na granicy zgasniecia.Po rozgrzaniu silnik pracuje bez zarzutu i utrzymyje prawidlowe obroty.Po podpieciu pod komputer pojawia sie nastepujacy blad:

00282 przelacznik przepustnicy N239 obwod otwarty.

Po wykasowaniu blad powraca po uruchomieniu silnika i kilkakrotnym dodaniu gazu.Przepustnica byla czyszczona i od nowa adaptowana i blad dalej powraca.

Mozna cos z tym zrobic czy przepustnica do wymiany?
Z gory dzieki za pomoc.


Było MK3 - obecnie w trakcie poszukiwań następcy...

Awatar użytkownika
PitrekT
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt sty 11, 2005 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: PitrekT » pn sty 14, 2008 23:33

Jeżeli adaptacje nie pomagają to wygląda na to ,że przepustnica jest do wymiany.



paputek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob sty 03, 2009 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paputek » ndz sty 04, 2009 20:10

Witam,

może jakieś wieści czy wymiana przepustnicy pomogła? Również mam ten sam problem w swoim Seacie Cordoba 1.6 AEE (na zimnym gaśnie z miejsca, dopiero po rozgrzaniu w miarę trzyma obroty).

Czy wymiana przepustnicy pomoże?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » ndz sty 04, 2009 20:18

jedyny mankament tego forum to brak odpowiedzi jeśli awaria usunięta


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz sty 04, 2009 21:19

paputek pisze:Witam,

może jakieś wieści czy wymiana przepustnicy pomogła? Również mam ten sam problem w swoim Seacie Cordoba 1.6 AEE (na zimnym gaśnie z miejsca, dopiero po rozgrzaniu w miarę trzyma obroty).

Czy wymiana przepustnicy pomoże?
adaptacja powinna pomóc,a jak odczytasz błędy to ci powiem dokładniej.W pierwszym przypadku adaptacja nie pomagała ,bo błędem był styk biegu jałowego,jego kontakt,a to już uszkodzenie mech.w wewnątrz przepustnicy.



paputek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: sob sty 03, 2009 20:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paputek » pn sty 05, 2009 18:56

Dzięki za odzew. Powiem tak - adaptacja była przeprowadzana 3 razy (wraz z czyszczeniem przepustnicy). Pierwszym razem pomogło - jednak zrobiłem trasę i objawy zaczęły wracać. Drugim razem też pomogło, jeździłem 3 dni, dopóki znowu nie ruszyłem w trasę. Z tym, że teraz już nic nie pomaga i auto ma właśnie takie objawy - gaśnie na zimnym, obroty falują na ok. 500.
Po rozgrzaniu kiedy już nie gaśnie tylko w miarę je trzyma, gdy nacisnę pedał gazu tak lekko słychać takie leciutkie "pipczenie". ;-) Później wraz z rozgrzaniem ustępuje.
Auto miało sprawdzane praktycznie wszystko. Nie wiem jaki kod błędu wyskakuje obecnie (jeśli wyskakuje). Jutro jadę do dobrych elektromechaników, będę miał ze sobą drugą przepustnicę (niestety nie wiadomo czy na 100% działa ta druga).
Zobaczymy co sie będzie działo. Jeśli nie pomoże zamiana to to spróbuje u typowego elektronika - będzie sprawdzał sterownik silnika i samą przepustnicę.
Mam jeszcze pytanie odnośnie zamienników - masz może jakąś wiedzę na ich temat? Widziałem na Allegro kilka za 300zl i nie wiem czy warte są zachodu?

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn sty 05, 2009 22:32

zawsze byłem i jestem przeciwnikiem tanich zamienników,osobiście kupuje orginalne używki,zmienniki stosuje tylko wtedy gdy już muszę ,ale tylko w wypadku gdy nie ma to wpływu na uszkodzenie silnika,dla przykładu koła rozrządu,napinacze pasków rozrządu to tylko orginały.Ale to jest moje zdanie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 395 gości