dziwne obroty 1,3 NZ
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
dziwne obroty 1,3 NZ
witam mam takie pytanko,po odpaleniu samochodu puki ssanie jest wlaczone jest wszystko ok,dodam ze ssanie na zimnym silniku jest u mnie wlaczone ok 30 sekund,nie wiem czy to normalne nie znam sie ale nie w tym rzecz...gdy silnik pracuje juz na wolnych obrotach bez ssania wystepuje dziwna rzecz...silnik pracuje rowno i w pewnym momencie nastepuje spadek obrotow tak ze zacznie tapicerka trzasc i po chwili jest juz wporzadku, i tak w kolo nawet na rozgrzanym silniku i to samo na bezynie i na gazie...
nie weim czy to poprostu juz z tego ze silnik ma tyle lat 1989 czy cos jest nie tak
troche to jest denerwujace
jesli ktos moze cos pomoc to z gory dziekuje
pozdrawiam
nie weim czy to poprostu juz z tego ze silnik ma tyle lat 1989 czy cos jest nie tak
troche to jest denerwujace
jesli ktos moze cos pomoc to z gory dziekuje
pozdrawiam
Przede wszystkim trzeba sprawdzić kopułkę i palec, jak są mocne nadpalone to do wymiany. Polecam BERU jednak najbardziej nie zawodne.
Przyczyna też może być lewe powietrze, trzeba posprawdzać wszystkie przewody czy gdzieś nie jest sparciała guma.
W ostateczności świece i kable jeśli dawno nie wymieniane. W NZ wszystkim steruje już komp na Digijet-cie więc nie ma co regulować w obrotach.
Przyczyna też może być lewe powietrze, trzeba posprawdzać wszystkie przewody czy gdzieś nie jest sparciała guma.
W ostateczności świece i kable jeśli dawno nie wymieniane. W NZ wszystkim steruje już komp na Digijet-cie więc nie ma co regulować w obrotach.
Aktualnie podpisu brak
To moze byc wina silniczka krokowego, jeżeli tak się dzieje i na benzynie i na gazie to nie wiem co oprcz tego moze byc. a to ze na ssaniu tyle czasu chodzi to normalne jak jest zimno.
Pozdro!
Pozdro!
moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!
dzieki panowie a jak sprawdzic te rzeczy tzn gdzie one sie znajduja,nie jestem calkiem lewy ale przy tym jeszcze nie grzebalem i nie wiem gdzie to jest tzn palec kopulka i silniczek krokowy,obily mi sie o uszy te nazwy i gdzies to czyrtalem ale nie bardzo wiem gdzie to sie znajduje...
[ Dodano: 04 Sty 2009 21:58 ]
a juz wiem to jest w tym calym aparacie zaplonowym...a krokowy?????????
[ Dodano: 04 Sty 2009 21:58 ]
a juz wiem to jest w tym calym aparacie zaplonowym...a krokowy?????????
Palec i kopułkę bardzo łatwo znaleźć.
Do kopułki czyli rozdzielacza zapłonu podłączone są przewody wysokiego napięcia. To jest takie brązowe "coś" z pięcioma wystającymi jakby placami, (nie mylić z wymienionym wcześniej palcem). Gdy to ściągniesz w środku znajduje się małe brązowe i tu znowu użyje słowa "coś" i to jest tzw. palec. Gdy metalowe części zgadujące się na zewnątrz palca i wewnątrz kopułki są po upalane (zabrudzone, wypalone, z nagarem), wtedy słabo przeskakuje iskra a co za tym idzie słaba iskra powstaje na świecy i obroty auta falują. Nadpalenia na prawdę widać gołym okiem, wiem o sam niedawno zmieniałem, ale kupiłem włoskie badziewie i musiałem zmienić szybko na BERU.
Z tego co wiem to auto z silnikiem NZ czyli na pełnym wtrysku Digijet nie ma silniczka korkowego, ale mogę się mylić.
Do kopułki czyli rozdzielacza zapłonu podłączone są przewody wysokiego napięcia. To jest takie brązowe "coś" z pięcioma wystającymi jakby placami, (nie mylić z wymienionym wcześniej palcem). Gdy to ściągniesz w środku znajduje się małe brązowe i tu znowu użyje słowa "coś" i to jest tzw. palec. Gdy metalowe części zgadujące się na zewnątrz palca i wewnątrz kopułki są po upalane (zabrudzone, wypalone, z nagarem), wtedy słabo przeskakuje iskra a co za tym idzie słaba iskra powstaje na świecy i obroty auta falują. Nadpalenia na prawdę widać gołym okiem, wiem o sam niedawno zmieniałem, ale kupiłem włoskie badziewie i musiałem zmienić szybko na BERU.
Z tego co wiem to auto z silnikiem NZ czyli na pełnym wtrysku Digijet nie ma silniczka korkowego, ale mogę się mylić.
Aktualnie podpisu brak
- dogu18
- Gadatliwa bestia
- Posty: 673
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
- Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
- Kontakt:
w NZ niema silnika krokowego!!2RaZ pisze:To moze byc wina silniczka krokowego, jeżeli tak się dzieje i na benzynie i na gazie to nie wiem co oprcz tego moze byc. a to ze na ssaniu tyle czasu chodzi to normalne jak jest zimno.
Pozdro!
ja miałem podobne problemy i wymianiłem swiece kable wn, filtry, ale dopiero wyczyszczenie przepustnicy troche to zniwelowało teraz bede wybienial lambde mozze to pomoze.
radze terz Przejrzec odme to tez moze byc przyczyną
Ostatnio zmieniony pn sty 05, 2009 12:25 przez dogu18, łącznie zmieniany 1 raz.
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
tak jak przedmowca mowi sprawdz szczelnosc odmy i czy jest nma calej dlugosci drożna bo standardowa przyczyna takich wybrykow w NZ
Ostatnio zmieniony pn sty 05, 2009 10:16 przez silent_rob, łącznie zmieniany 1 raz.
NO odmę lepiej sprawdzić bo jak u mnie się zapchała to mi olej wywalił przez bagnet... trzba niestety o tym pamiętać...
Ja sobie na instalacji gazowej obroty regulowałem...
pozdro!
Ja sobie na instalacji gazowej obroty regulowałem...
pozdro!
moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!
- dogu18
- Gadatliwa bestia
- Posty: 673
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
- Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
- Kontakt:
sonda jest wkrecona w obudowe katalizatora . a ktyczka jest koło przepustnicy po prawej stronie.pietka_86 pisze:ja bylem przed chwila u mechanika,opowiedzialem mu co sie dzieje i powiedzial mi ze juz mial takiego golfa z takim samym silnikiem,podobne objawy i ze to sonda lambda juz powoli nawala...
nie wiem,mozna to jakos samemu sprawdzic????
gdzie ona jest wpieta???
nie sprawdzisz napewno sondy odpinając ja bo sterownik wchodzi wtedy w tryb "awaryjny" i obroty sie podnoszą odrobinke
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 78 gości