Witam,
Tak jak w temacie, prawdopodobnie mam problem z turbo - właściwie turbosprężarką - prośba o potwierdzenie oraz porady jeśli ktoś spotkał się już z takim problemem.
Opis problemu:
Pocące się wręcz mokre (krople oleju zwisające miejscami) rury, a właściwie rura wychodząca / łącząca Turbo z Intercoolerem, dodam przy tym że rura idąca z intercoolera do silnika jest sucha. Z tego co się dowiadywałem, przyczyna jest turbosprężarka, smarowana jest ona bowiem olejem s silnika, niestety u mnie jest stwierdzono wypracowane są już tuleje mosiężne na których obraca się wirnik, tamtędy przedostaje się olej który następnie "wpychany" jest do intercoolera - stąd mokra rura przy złącach.
Prośba o porady co mam w tej sytuacji robić, jakie są koszty regeneracji tulejek i czy jest tak własciwie ta przyczyna
dziękuje oraz pozdrawiam
Andrzej
Problem z turbo - mokre/pocące się rury do intercola
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pn gru 18, 2006 15:57
- Lokalizacja: Białystok
czy ten co to stwierdził rozbierał turbosprężarkę albo choć ją wymontował ?ryszkiewicz pisze:niestety u mnie jest stwierdzono wypracowane są już tuleje mosiężne na których obraca się wirnik, tamtędy przedostaje się olej który następnie "wpychany" jest do intercoolera - stąd mokra rura przy złącach.
sprawdź sobie najpierw wąż powietrzny, który idzie od filtra powietrza do turbosprężarki, założę się, że i w nim będzie olej bo dostaje się on z odmy tzn. - zaworu (tego czarnego dysku na pokrywie zaworów) do rury powietrznej filtr-turbina i dalej na łopatki strony zimnej turbiny i pchany jest do intercoolera, o tym piszę :ryszkiewicz pisze:co mam w tej sytuacji robić
-
- Nowicjusz
- Posty: 23
- Rejestracja: pn gru 18, 2006 15:57
- Lokalizacja: Białystok
Problem z turbo - mokre/pocące się rury do intercola
Szpec co stwierdził u mnie iż tuleje w turbospreżarce są wyrobione nie wyjmował jej.
Taj jak wyżej opisane, sprawdzałem u siebie, w tym przewodzie znajduje się olej - jest mokrawo.
Z powyższych wypowiedzi wynika iż mokre przewody są raczej sprawa normalną w silnikach TDI, choć powiem iż kiedyś było bardziej sucho, bardzo mokro jest przy wejściu przewodu do intercoolera, podociskam opaski i zobacze jaki to dąło rezultat.
Przy okazji, może posiadacie informację w jaki sposób można łatwo stwierdzić iż turbo jest sprawne, na jakaś stacje diagnodstyczną gdzie jest VAG (Białystok)
Taj jak wyżej opisane, sprawdzałem u siebie, w tym przewodzie znajduje się olej - jest mokrawo.
Z powyższych wypowiedzi wynika iż mokre przewody są raczej sprawa normalną w silnikach TDI, choć powiem iż kiedyś było bardziej sucho, bardzo mokro jest przy wejściu przewodu do intercoolera, podociskam opaski i zobacze jaki to dąło rezultat.
Przy okazji, może posiadacie informację w jaki sposób można łatwo stwierdzić iż turbo jest sprawne, na jakaś stacje diagnodstyczną gdzie jest VAG (Białystok)
najpewniejsze sprawdzenie turbiny na nieszczelność to dokładne rozebranie całego dolotu - wszystkie węże idące do turbiny i za nią aż do intercoolera i dokładne ich wymycie z oleju, potem ponowny montaż ale wtedy wężyk idący z z odmy do rury powietrznej wyjmujemy i wpuszczamy jego końcówkę najlepiej do butelki, butelkę wkładamy w wygodne miejsce w komorze silnika a otwór po wężyku w rurze powietrznej zaślepiamy :ryszkiewicz pisze:w jaki sposób można łatwo stwierdzić iż turbo jest sprawne
robimy przebieg - to już indywidualna opcja - około 200 km lub więcej i ponownie zdejmujemy węże i przewody od turbo do IC i sprawdzamy czy pojawiły się ślady oleju - jeśli tak to turbo przepuszcza i wymaga regeneracji,
podana przeze mnie metoda wymaga trochę pracy i czasu i wygląda jak typowe druciarstwo ale wg mnie jest najpewniejsze, jeśli ktoś ma inną, skuteczniejszą metodę to pewnie ją tu poda.
film olejowy zawsze bedzie w dolocie... m.in. z odmy
dopóki nie trzeba dolewać wiecej niz 1L miedzy wymianami co 10 tys km i turbo nie wydaje przeraźliwych gwizdów nie należy sie tym bardzo przejmować
zdiagnozować dynamicznie jak pompuje i ewentualnie na spokojnie szukać nowej turbinki, najlepiej od razu wydajniejszej
jak działa to lepiej nie wyciągaj i nie wieź do regenracji bo możesz sobie przypadkiem pogorszyć, nie ma co na siłę szukać dziury w du... jak to mówią
dopóki nie trzeba dolewać wiecej niz 1L miedzy wymianami co 10 tys km i turbo nie wydaje przeraźliwych gwizdów nie należy sie tym bardzo przejmować
zdiagnozować dynamicznie jak pompuje i ewentualnie na spokojnie szukać nowej turbinki, najlepiej od razu wydajniejszej
jak działa to lepiej nie wyciągaj i nie wieź do regenracji bo możesz sobie przypadkiem pogorszyć, nie ma co na siłę szukać dziury w du... jak to mówią
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 26 gości