dziwne obroty 1,3 NZ

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

dziwne obroty 1,3 NZ

Post autor: pietka_86 » ndz sty 04, 2009 22:14

witam mam takie pytanko,po odpaleniu samochodu puki ssanie jest wlaczone jest wszystko ok,dodam ze ssanie na zimnym silniku jest u mnie wlaczone ok 30 sekund,nie wiem czy to normalne nie znam sie ale nie w tym rzecz...gdy silnik pracuje juz na wolnych obrotach bez ssania wystepuje dziwna rzecz...silnik pracuje rowno i w pewnym momencie nastepuje spadek obrotow tak ze zacznie tapicerka trzasc i po chwili jest juz wporzadku, i tak w kolo nawet na rozgrzanym silniku i to samo na bezynie i na gazie...
nie weim czy to poprostu juz z tego ze silnik ma tyle lat 1989 czy cos jest nie tak
troche to jest denerwujace
jesli ktos moze cos pomoc to z gory dziekuje
pozdrawiam



ranek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 18:03
Lokalizacja: Stetinum
Kontakt:

Post autor: ranek » ndz sty 04, 2009 22:26

Przede wszystkim trzeba sprawdzić kopułkę i palec, jak są mocne nadpalone to do wymiany. Polecam BERU jednak najbardziej nie zawodne.

Przyczyna też może być lewe powietrze, trzeba posprawdzać wszystkie przewody czy gdzieś nie jest sparciała guma.

W ostateczności świece i kable jeśli dawno nie wymieniane. W NZ wszystkim steruje już komp na Digijet-cie więc nie ma co regulować w obrotach.


Aktualnie podpisu brak

Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2RaZ » ndz sty 04, 2009 22:29

To moze byc wina silniczka krokowego, jeżeli tak się dzieje i na benzynie i na gazie to nie wiem co oprcz tego moze byc. a to ze na ssaniu tyle czasu chodzi to normalne jak jest zimno.
Pozdro!


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

ranek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 18:03
Lokalizacja: Stetinum
Kontakt:

Post autor: ranek » ndz sty 04, 2009 22:48

Nie jestem pewien, ale czy w tym aucie na pewno jest silniczek korkowy?


Aktualnie podpisu brak

pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » ndz sty 04, 2009 22:50

dzieki panowie a jak sprawdzic te rzeczy tzn gdzie one sie znajduja,nie jestem calkiem lewy ale przy tym jeszcze nie grzebalem i nie wiem gdzie to jest tzn palec kopulka i silniczek krokowy,obily mi sie o uszy te nazwy i gdzies to czyrtalem ale nie bardzo wiem gdzie to sie znajduje...

[ Dodano: 04 Sty 2009 21:58 ]
a juz wiem to jest w tym calym aparacie zaplonowym...a krokowy?????????



ranek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: ndz lis 30, 2008 18:03
Lokalizacja: Stetinum
Kontakt:

Post autor: ranek » pn sty 05, 2009 00:01

Palec i kopułkę bardzo łatwo znaleźć.

Do kopułki czyli rozdzielacza zapłonu podłączone są przewody wysokiego napięcia. To jest takie brązowe "coś" z pięcioma wystającymi jakby placami, (nie mylić z wymienionym wcześniej palcem). Gdy to ściągniesz w środku znajduje się małe brązowe i tu znowu użyje słowa "coś" i to jest tzw. palec. Gdy metalowe części zgadujące się na zewnątrz palca i wewnątrz kopułki są po upalane (zabrudzone, wypalone, z nagarem), wtedy słabo przeskakuje iskra a co za tym idzie słaba iskra powstaje na świecy i obroty auta falują. Nadpalenia na prawdę widać gołym okiem, wiem o sam niedawno zmieniałem, ale kupiłem włoskie badziewie i musiałem zmienić szybko na BERU.

Z tego co wiem to auto z silnikiem NZ czyli na pełnym wtrysku Digijet nie ma silniczka korkowego, ale mogę się mylić.


Aktualnie podpisu brak

Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » pn sty 05, 2009 02:00

2RaZ pisze:To moze byc wina silniczka krokowego, jeżeli tak się dzieje i na benzynie i na gazie to nie wiem co oprcz tego moze byc. a to ze na ssaniu tyle czasu chodzi to normalne jak jest zimno.
Pozdro!
w NZ niema silnika krokowego!!

ja miałem podobne problemy i wymianiłem swiece kable wn, filtry, ale dopiero wyczyszczenie przepustnicy troche to zniwelowało teraz bede wybienial lambde mozze to pomoze.

radze terz Przejrzec odme to tez moze byc przyczyną
Ostatnio zmieniony pn sty 05, 2009 12:25 przez dogu18, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
silent_rob
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 852
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
Lokalizacja: Gryfino
Kontakt:

Post autor: silent_rob » pn sty 05, 2009 10:15

tak jak przedmowca mowi sprawdz szczelnosc odmy i czy jest nma calej dlugosci drożna bo standardowa przyczyna takich wybrykow w NZ
Ostatnio zmieniony pn sty 05, 2009 10:16 przez silent_rob, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
2RaZ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 588
Rejestracja: czw lis 24, 2005 09:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 2RaZ » pn sty 05, 2009 13:57

NO odmę lepiej sprawdzić bo jak u mnie się zapchała to mi olej wywalił przez bagnet... trzba niestety o tym pamiętać...
Ja sobie na instalacji gazowej obroty regulowałem...
pozdro!


moje fotki: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1716783#1716783
moja stara MK2
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104331
George is my friend!

pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » pn sty 05, 2009 14:09

odma to wychodzi z tego przewodu co idzie od filtra powietrza i wchodzi do silnika z tylu???dobrze mysle???



Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » pn sty 05, 2009 14:45

pietka_86 pisze:odma to wychodzi z tego przewodu co idzie od filtra powietrza i wchodzi do silnika z tylu???dobrze mysle???
tak



pietka_86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: śr gru 31, 2008 17:05
Lokalizacja: jasło

Post autor: pietka_86 » pn sty 05, 2009 16:47

ja bylem przed chwila u mechanika,opowiedzialem mu co sie dzieje i powiedzial mi ze juz mial takiego golfa z takim samym silnikiem,podobne objawy i ze to sonda lambda juz powoli nawala...
nie wiem,mozna to jakos samemu sprawdzic????
gdzie ona jest wpieta???



Awatar użytkownika
dogu18
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 673
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 21:39
Lokalizacja: Czerwionka - Czuchów
Kontakt:

Post autor: dogu18 » pn sty 05, 2009 17:21

pietka_86 pisze:ja bylem przed chwila u mechanika,opowiedzialem mu co sie dzieje i powiedzial mi ze juz mial takiego golfa z takim samym silnikiem,podobne objawy i ze to sonda lambda juz powoli nawala...
nie wiem,mozna to jakos samemu sprawdzic????
gdzie ona jest wpieta???
sonda jest wkrecona w obudowe katalizatora . a ktyczka jest koło przepustnicy po prawej stronie.

nie sprawdzisz napewno sondy odpinając ja bo sterownik wchodzi wtedy w tryb "awaryjny" i obroty sie podnoszą odrobinke



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 05, 2009 19:22

Ale jak po odpieciu sondy silnik zacznie pracować równomiernie to coś to wyjaśni. Może wystarczy poprawić tylko skład mieszanki. Opisy są na forum


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 81 gości