Wymieniłem n109 i dalej błędy---------

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz sty 04, 2009 17:11

Sztomel pisze:trzeba czyścić gniazdo z gwintem pod N109
no jak by tam nie było styku to by było dziwne.
nie wiem jak to jest w mk4, ale w mk3 jest duze okrągłe złącze co łącza sie wszystkie przewody z pompy, ja bym przegladną i jest kilka konektorków do masy przykreconych, tam lubi zasniedziec na uchwycie tego złącza



Awatar użytkownika
damianIV
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn paź 06, 2008 19:41
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: damianIV » ndz sty 04, 2009 23:13

U mnie jest prostokątna złączka, jak ją dzisiaj otwarłem to w środku była sucha i czysta.
Na gwincie z n109 choćby było brudno to na tak dużej powierzchni bi masa i tak była.
Bardzo dobrym pomysłem jesp pociągnąć osobny przewóz z tego piny do n109.
Ja sam nie wiem czy nam rade z tym przewodem, jutro o 8 rano jade na warsztat bo wymieniałą mi termostat i zapytam gościa czy by mi to zrobił i za ile a przede wszystkim czy będzie chciał się podejmować:( Tą wtyczkę z ECU to chyba nie jest tak łatwo rozebrać, przynajmiej dla mnie.
Pytanie do fachowców z okolicy Tychów którzy śledzą ten temat: Czy ktoś by mi pomógł???
Dobrze by było mieć jeszcze jeden zawór na podmianę lub ECU. Ja ten nowy zaworek mam w pudełku teraz bo na stym co jest a nowym nie ma różnicy.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz sty 04, 2009 23:52

damianIV pisze:Bardzo dobrym pomysłem jesp pociągnąć osobny przewóz z tego piny do n109.
zgadzam się - pomysł dobry
nie widzę problemu , żeby tuż za wtyczką lekko odizolować przewód i przylutować następny ...



Awatar użytkownika
damianIV
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn paź 06, 2008 19:41
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: damianIV » pn sty 05, 2009 00:51

damcio151 pisze:
damianIV pisze:Bardzo dobrym pomysłem jesp pociągnąć osobny przewóz z tego piny do n109.
zgadzam się - pomysł dobry
nie widzę problemu , żeby tuż za wtyczką lekko odizolować przewód i przylutować następny ...
Trzeba by go całkiem odciąć, bo jak ma przerwy to ok a jak dostaje gdzieś zwarcia to pociągnięcie drugiego zwarcia nie wyeleminuje.
Oglądałem dzisiaj tą wtyczkę i tylko niektóre piny są opisane, potrzebny by mi był schemat który to jest ten pin 77 i jaki kolor przewodu odpowiada temu pinowi wychodząc z wtyczki. Ma ktoś może?
Może jakiś link do schematu...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sty 05, 2009 11:55

załączam zrzut ze schematu zasilania N109 z ECU (schemat z książki Naprawiam VW GolfIV/Bora Dietera Korpa) :

Obrazek

kolor izolacji przewodu oznaczony w j. niemieckim - sw/ws to chyba schwartz/weis - o ile dobrze myślę to będzie czarno-biały ale niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.


Obrazek

Awatar użytkownika
damianIV
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn paź 06, 2008 19:41
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: damianIV » pn sty 05, 2009 21:05

Jutro z kolegą z forum będziemy sprawdzać usterkę, jak znajdziemy przyczynę to napiszę co to było. Dziękuję wszystkim za pomoc!!!!!!!!

Damian



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn sty 05, 2009 21:13

damianIV, możesz polecieć po wiązce i dla pewności sprawdzić kolor przewodu od n109



Awatar użytkownika
damianIV
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn paź 06, 2008 19:41
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: damianIV » wt sty 06, 2009 20:44

Witam,
Dzisiaj spotkałem się na mieście z kolegą Audik .
Audik znalazł usterkę, mianowicie:
Wiązka kabli która przebiega obok akumulatora i obok mechanizmu zmiany biegów była nie za dobrze zabezpieczona. Na postoju błędów nie było, podczas jazdy były.
Ta łapa od zmiany biegów uderzała w wiązkę kabli, z czasem mogła przetrzeć izolację i robiła zwarcie do masy. Błędy wyskakiwał jak się zmieniało biegi. Wiązka została odpowiednio zabezpieczona. Auto chodzi bez zarzutu.
Dziękuję wszystkim którzy pisali w tym poście a w szczególności koledze Audik który bezinteresownie usuną mi usterkę marznąc dziś przy moim aucie!!!

damian



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » wt sty 06, 2009 20:48

i gra gitara :bigok:

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 19:48 ]
a niby wiązkę sprawdzałeś :P



Awatar użytkownika
damianIV
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn paź 06, 2008 19:41
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: damianIV » wt sty 06, 2009 21:13

damcio151 pisze:i gra gitara :bigok:

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 19:48 ]
a niby wiązkę sprawdzałeś :P
Wiązkę sprawdziłem, na oko tam nie widać uszkodzeń.
Jak się okazało mam słabe oko :rotfl:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 27 gości