



Pozdr

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
dlaczego? ja do swojego MK3 1,9 TD (95 rok) zalozylem 87 stopni. zle zrobilem? przez to bedzie mi sie wolniej nagrzewal? a gdzies wyczytalem ze diesel nie lubi za wysokiej temperatury...? wiec jak to jest? prosze o odpowiedz.hanti pisze:do GTI i innych benzynek 87 stopni te na 92 sa do silnikow DIESLA
Jak by babcia miała wąsy to by dziadkiem byładjset pisze:tak, zgadza sie... silnik AAZ. ale jesli piszesz ze temperatura pracy to 87-102 stopnie, to na zime moglem zalozyc ten o wyzszej temperaturze otwarcia, tak? plyn wymienilem na nowy od razu (wlalem Dynagela).
ale czy silnik nie przegrzewal by mi sie i czy by mi sie nie wlaczal wentylator? wiesz, bo jakby silnik byl cieplejszy, to jednoczesnie powwietrze wiejace do srodka mialo by wieksza temparature i bylo by cieplej w mrozy, tzn moze by sie szybciej zagrzewal, ale zreszta i tak szybko sie grzeje... ale takie pytanie, co by bylo jakbym wlozyl ten o wyzszej temp otwarcia, np taki 92 stopnie... ???
czyś pisze:Po co w ogóle układ chłodzenia? Przecież ogólnie on nie robi nic innego, tylko generuje straty ciepła?
przeciez napisalem ze mam plyn chlodniczy DYNAGEL! ale jak nie umiesz czytac i wylapujesz tylko niektore slowka to juz masz chyba dyslekcje!dzikusek99 pisze:Po pierwsze nie uzywamy wody tylko plyn chlodzacy. Jesli ktos jeszcze jezdzi na wodzie to czas to szybko wymienic. Po drugie plyn w chlodnicy jest a nie jak otworzy sie termostat. W momencie kiedy otworzy sie termostat mamy poprostu otwarty obieg i ciecz krazy w calym ukladzie
to ska wiesz ze masz 90? a moze wskaznik przekłamuje??? (zapedziłes sie w kozi róg)dzikusek99 pisze:Pisanie ze mam walniety termostat bo jest 90C tez jest nieprawda. 90C jest idealna temperatura w golfie. Przykro mi nie mam wskaznika elektronicznego i nie powiem ci ile jest doklanie na skali.
haha! czyli jak sie przegrzeje silnik to wykona sie remont silnika? samoczynnie? haha!dzikusek99 pisze:Przegrzanie silnika moze doprowadzic nawet do jego remontu.
to normalne ze jak masz uszkodzony termostat (jest np otwarty caly czas i nie domyka sie) to przy braku obciazenia silnika bedzie sie on chlodzil!dzikusek99 pisze:Zaskoczyla mnie tez wypowiedz ze jak wrzuciles na luz to czules zimne powietrze (przy uszkodzonym termostacie). Dziwne bo jak ja mialem padniety termostat to grzal tak samo - marnie to marnie ale nie bylo widac roznicyczy to na biegu czy na luzie
...rozumiem jako stwierdzenie, że przegrzanie prowadzi do uszkodzeń i potrzebny jest remontPrzegrzanie silnika moze doprowadzic nawet do jego remontu.
djset pisze:czyś pisze:Po co w ogóle układ chłodzenia? Przecież ogólnie on nie robi nic innego, tylko generuje straty ciepła?
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości