Czy mam uszkodzony termostat?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
- Lokalizacja: Szczecin
Czy mam uszkodzony termostat?
Witam.
Wczoraj przekopałem pół forum szukając informacji o termostacie. Potrzebuję jednak waszego potwierdzenia czy dobrze myślę.
Mam golfa 1.8 ADZ, monowtrysk, bez gazu. Od pewnego czasu zaczął więcej palić oraz wydaje mi się że nie grzeje w środku tak jak kiedys. Dzisiaj zrobiłem test - trasa około 15km, trochę ponad 20 minut jazdy. Połowa to miasto ze światłami a reszta droga 'szybszego' ruchu. Wyłączyłem całkowicie ogrzewanie, jechałem w miarę płynnie nie więcej niż 90-100 na godzinę. Po dotarciu na miejsce temperatura na zegarach byla w okolicach 85 stopni. Kiedy sie zatrzymywalem, troche rosla ale po ruszeniu znow spadala. Wieczorem podlacze vag'a i porownam wskazania z kompa i z zegarow, ale z tego co ostatnio pamietam to jak mialem na zegarach 90 stopni to vag pokazywal mi okolo 80-83.
Czy takie objawy swiadcza o uszkodzonym termostacie? Ile moze kosztowac wymiana u mechanika, z tego co wiem dojscie jest troche nieciekawe. Z tego co wyczytalem, wymieniac tylko na wahlera. Wymieniac od razu plyn? Ostatnio mialem sprawdzany plyn czy jest jeszcze dobry i byl ok, ale od kiedy mam auto, niecaly rok plynu chłodzącego jeszcze nie wymieniałem.
Wczoraj przekopałem pół forum szukając informacji o termostacie. Potrzebuję jednak waszego potwierdzenia czy dobrze myślę.
Mam golfa 1.8 ADZ, monowtrysk, bez gazu. Od pewnego czasu zaczął więcej palić oraz wydaje mi się że nie grzeje w środku tak jak kiedys. Dzisiaj zrobiłem test - trasa około 15km, trochę ponad 20 minut jazdy. Połowa to miasto ze światłami a reszta droga 'szybszego' ruchu. Wyłączyłem całkowicie ogrzewanie, jechałem w miarę płynnie nie więcej niż 90-100 na godzinę. Po dotarciu na miejsce temperatura na zegarach byla w okolicach 85 stopni. Kiedy sie zatrzymywalem, troche rosla ale po ruszeniu znow spadala. Wieczorem podlacze vag'a i porownam wskazania z kompa i z zegarow, ale z tego co ostatnio pamietam to jak mialem na zegarach 90 stopni to vag pokazywal mi okolo 80-83.
Czy takie objawy swiadcza o uszkodzonym termostacie? Ile moze kosztowac wymiana u mechanika, z tego co wiem dojscie jest troche nieciekawe. Z tego co wyczytalem, wymieniac tylko na wahlera. Wymieniac od razu plyn? Ostatnio mialem sprawdzany plyn czy jest jeszcze dobry i byl ok, ale od kiedy mam auto, niecaly rok plynu chłodzącego jeszcze nie wymieniałem.
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
- Lokalizacja: Szczecin
albert1973: Niestety mam wspomaganie, wiec pewnie będę musiał odkręcić pompę wspomagania?
Podłączyłem przed chwilą vag'a i zrobiłem rundkę. Postałem trochę, (na wyłączonym ogrzewaniu) - wskazówka doszła do pionu, czyli 90 stopni. Odpalam vag'a a tam pokazuje temp 79 stopni. Podgazowałem trochę stojąc, doszła do 80 z kawałkiem. Cały czas na wyłączonym ogrzewaniu przejechałem się kawałek. Dałem ostro po garach, tak do 5-6 tys, rozpędziłem się do około 110 na godzinę - temp spadła do 76 stopni. Jak jechałem wolniej to doszła do 79. Na postoju włączyłem ogrzewanie na max'a i potrzymałem trochę silnik tak na 2-3tys, temp w ogóle nie rosła.
O ile dobrze myślę to należy olać wskazania na zegarach i kierować się vagiem - sprawdzałem zarówno vag-com jak i polski vag, odczyty takie same.
Czyli termostat siada i lepiej go jak najszybciej wymienić? Proszę o potwierdzenie moich dochodzeń.
Pozdrowienia.
Podłączyłem przed chwilą vag'a i zrobiłem rundkę. Postałem trochę, (na wyłączonym ogrzewaniu) - wskazówka doszła do pionu, czyli 90 stopni. Odpalam vag'a a tam pokazuje temp 79 stopni. Podgazowałem trochę stojąc, doszła do 80 z kawałkiem. Cały czas na wyłączonym ogrzewaniu przejechałem się kawałek. Dałem ostro po garach, tak do 5-6 tys, rozpędziłem się do około 110 na godzinę - temp spadła do 76 stopni. Jak jechałem wolniej to doszła do 79. Na postoju włączyłem ogrzewanie na max'a i potrzymałem trochę silnik tak na 2-3tys, temp w ogóle nie rosła.
O ile dobrze myślę to należy olać wskazania na zegarach i kierować się vagiem - sprawdzałem zarówno vag-com jak i polski vag, odczyty takie same.
Czyli termostat siada i lepiej go jak najszybciej wymienić? Proszę o potwierdzenie moich dochodzeń.
Pozdrowienia.
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
Zrób tak zostaw go na wolnych obrotach na wylączonym ogrzewaniu az dobije do 90 stopni rownych na wskażniku na desce,potem siadasz i jedziesz tak powyzej 60 km/h,jezeli ci temperatura zacznie spadać to na 100% jest termostat i możesz zmieniać bo sam tak miałem.Oczywiście jak wszyscy piszą na Wahlera ale podobno ostatnio im jakos spadla,ja zmienilem na Vermeta bo taki mi z PL przyslali i poza tym ze zadna uszczelka z zestawu ani stara ktora byla nie pasowala wiec musialem na silikon dac.Od tamtego czasu 4 km w temp. -5 i silnik ma już 90 stopni i stoi jak zamurowane póżniej.
[ Dodano: 04 Sty 2009 22:33 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
bedziesz miał bardzo podobnie lub identycznie:-)
[ Dodano: 04 Sty 2009 22:33 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=49969
bedziesz miał bardzo podobnie lub identycznie:-)
-
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
- Lokalizacja: Szczecin
Dzieki za fotoporade, przyda sie jesli sprobuje to zrobic sam, chociaz teraz zimno to moze jednak oddam do mechanika.
Jesli chodzi o test ktory zaproponowales to mniej wiecej cos takiego dzis zrobilem, wskazowka stala idealnie pionowo na postoju, jak zaczalem jezdzic to spadla - wprawdzie niewiele ale spadla, na zegarach to bylo cos kolo 1mm w lewo od kreski pionowej, na vagu wyraznie bylo widac spadek.
Pozdrawiam.
Jesli chodzi o test ktory zaproponowales to mniej wiecej cos takiego dzis zrobilem, wskazowka stala idealnie pionowo na postoju, jak zaczalem jezdzic to spadla - wprawdzie niewiele ale spadla, na zegarach to bylo cos kolo 1mm w lewo od kreski pionowej, na vagu wyraznie bylo widac spadek.
Pozdrawiam.
-
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
- Lokalizacja: Szczecin
Własnie zadzwoniłem do swojego mechanika - wymiana termostatu około 40zł o ile nic się przy odkręcaniu nie pourywa itd. Poza odkręceniem pompy wspomagania są tam jeszcze jakieś problemowe lub lubiące się urywać śruby?
Myślę że za te pieniądze nie ma sensu się męczyć samemu w obecne mrozy.
Pozdrawiam.
Myślę że za te pieniądze nie ma sensu się męczyć samemu w obecne mrozy.
Pozdrawiam.
-
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: pt mar 28, 2008 11:26
- Lokalizacja: Szczecin
No i jestem po wymianie. Niestety okazalo sie ze mechanik mial nadzieje na dostep do termostatu od gory i do tej wersji podal cene. Oczywiscie musial odkrecac pompe wspomagania, wspornik klimy, sporo wiecej roboty, jeszcze sie ze srubami meczyl bo nie chcialy sie odkrecic i wyszlo 120zl do zaplaty za sama robocizne :/ Chyba mnie troche nacial ale juz auto na podnosniku, ja sie z pracy zwalnialem wiec odpuscilem i zaplacilem.
Z dobrych rzeczy - po pierwszych krotkich testach, ogrzewanie na max, 110 na liczniku i temperatura nie spada ponizej 90 stopni, jak sie zatrzymam na swiatlach pokazuje dokladnie 92,7. Wszystkie pomiary polskim vagiem robione. Termostat wahlera oczywiscie. Mam nadzieje ze teraz nie bedzie znikad cieklo, te kolanka plastikowe nie wygladaja na bardzo wytrzymale...
Pozdrawiam.
Z dobrych rzeczy - po pierwszych krotkich testach, ogrzewanie na max, 110 na liczniku i temperatura nie spada ponizej 90 stopni, jak sie zatrzymam na swiatlach pokazuje dokladnie 92,7. Wszystkie pomiary polskim vagiem robione. Termostat wahlera oczywiscie. Mam nadzieje ze teraz nie bedzie znikad cieklo, te kolanka plastikowe nie wygladaja na bardzo wytrzymale...
Pozdrawiam.
witam
nie chcem sie rozpisywac ale mam podobną sytuacje w tym temacie moj post te z jest http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91212
silnik mam 1,6 ABU+lpg ale ja mam trochę inny problem bo obudowę raczej ma nie ori (chyba z passata)
i tu moje pytanie jak kupie termostat pod abu czy mi spasuje czy musze jakis inny kupic ( tylko jak sprawdzić żeby mieć odpowiedni )
Może mi w tym problemie pomożecie
pozdrawiam
nie chcem sie rozpisywac ale mam podobną sytuacje w tym temacie moj post te z jest http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=91212
silnik mam 1,6 ABU+lpg ale ja mam trochę inny problem bo obudowę raczej ma nie ori (chyba z passata)
i tu moje pytanie jak kupie termostat pod abu czy mi spasuje czy musze jakis inny kupic ( tylko jak sprawdzić żeby mieć odpowiedni )
Może mi w tym problemie pomożecie
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 192 gości