Autko gaśnie po kilku kilometrach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

trucker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 02, 2009 12:40
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: trucker » sob sty 03, 2009 16:49

Witam Koleżanki i Koledzy. Właśnie wróciłem z warsztatu. Za przyczynę awarii elektryk uznał czujnik HALLA. Nowy czujnik w Intercarsie 200zł. Komputer i robocizna 100 zł.
Ponieważ auto zgasło na kanale po wymianie czujnika (objawy były troszkę inne gdyż centralka od gazu zaczęła "trzeszczeć") sprawdzony został obwód immobileizera. Elektryk stwierdził, że jest on uszkodzony i zaproponował usunięcie. Koszt 100zł. Przy okazji poprosiłem o założenie kostek isso do radia. Koszt 50 zł. Wszystko drogo ale za to gratisowo pozbawili mnie przyjemności posiadania zamka centralnego. W poniedziałek auto wraca na warsztat. Proszę o jakąś pociechę :otepienie:



Awatar użytkownika
RzR
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 138
Rejestracja: sob sie 11, 2007 16:32
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Kontakt:

Post autor: RzR » sob sty 03, 2009 17:15

Polskie mechaniory :jezor: Jak jeszcze zażąda kasy za naprawe centralnego to polecam go wyśmiać. Szkoda ze jest tak malo porzadnych elektromechanikow. Ja juz sie wystarczajaco napatrzylem a mieszkam obok takowego :helm: . Dlatego tez staram się najpierw zrobic samemu jak nie wyjdzie to dobiero do mechaniora no i plus jest taki ze jak nie ma szefa nastawionego na kase to pracownicy zawsze mi pomoga za piwko czy flaszeczke :helm: zaleznie od problemu :jezor:



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob sty 03, 2009 19:56

trucker pisze: Ponieważ auto zgasło na kanale po wymianie czujnika (objawy były troszkę inne gdyż centralka od gazu zaczęła "trzeszczeć") sprawdzony został obwód immobileizera. Elektryk stwierdził, że jest on uszkodzony i zaproponował usunięcie.
powiem ci ,że elektryk ma zero pojęcia w temacie ,bo immo blokuje rozruch (silnik pali i zaraz gaśnie),a jak już zapali to będzie chodził i immo nie ma na pewno związku z gaśnięciem silnika po jakimś czasie,wymienił ci dobre części na inne,kasa wyrzucona w błoto.Trzeszczenie centralki wskazuje na jej uszkodzenie lub brak właściwego zasilania.
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 19:59 przez edzio, łącznie zmieniany 1 raz.



trucker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 02, 2009 12:40
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: trucker » ndz sty 04, 2009 08:13

edzio pisze:
trucker pisze: Ponieważ auto zgasło na kanale po wymianie czujnika (objawy były troszkę inne gdyż centralka od gazu zaczęła "trzeszczeć") sprawdzony został obwód immobileizera. Elektryk stwierdził, że jest on uszkodzony i zaproponował usunięcie.
powiem ci ,że elektryk ma zero pojęcia w temacie ,bo immo blokuje rozruch (silnik pali i zaraz gaśnie),a jak już zapali to będzie chodził i immo nie ma na pewno związku z gaśnięciem silnika po jakimś czasie,wymienił ci dobre części na inne,kasa wyrzucona w błoto.Trzeszczenie centralki wskazuje na jej uszkodzenie lub brak właściwego zasilania.
Powiem Ci odnośnie immo, że jestem zadowolony, że go się pozbyłem. To było dziadostwo jakich mało. Potrafił odłączyć zapłon podczas jazdy. Nie było żadnej możliwości naprawy tego, bo to jakaś samoróba. Centralny zresztą też nie był orginalny tylko zakładany domowymi sposobami więc też mu się pewnie dostało. Gdybym wiedział,że te autko tak ma namotaną elektrykę to w życiu bym go nie kupił. Co do podpięcia kompa to w chwili odbioru auta elektryka już nie było więc nie udało mi się tego zweryfikować, ale na pewno to sprawdzę.



jendrej83
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw gru 25, 2008 15:03
Lokalizacja: .....

Post autor: jendrej83 » ndz sty 04, 2009 09:19

za ten czujnik halla to cie skasowal troche drogo.Ceny wahaja sie od 140 do 170 zł



trucker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 02, 2009 12:40
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: trucker » ndz sty 04, 2009 09:31

jendrej83 pisze:za ten czujnik halla to cie skasowal troche drogo.Ceny wahaja sie od 140 do 170 zł
Tak wiem. Ale to jest czujnik nowego typu. Za stary typ chcieli 160zł. Elektryk chciał założyć taki sam, więc taki mu kupiłem. Nowy jest z takim pierścieniem.



Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » ndz sty 04, 2009 12:20

Niedługo to powymieniacie całą elektrykę w waszych autkach, a ja napisze jeszcze raz w tym temacie, żebyście posprawdzali przekażnik nr. 30. Bo chyba jeszcze nikt tego nie sprawdzał. Jest to przekażnik od sterowania silnikiem. Koszt najmniejszy bo ok.25zł-wymiana samemu. Przekazniki te przegrzewają się i rozłączają główne napięcie.


Zapraszamy http://cb-pomorze.pl/viewtopic.php?t=32#top

Awatar użytkownika
d-Eminencja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 31, 2008 16:18
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: d-Eminencja » ndz sty 04, 2009 15:13

hym.... nikt mi nie podpowie jak wykręcić czujnik położenia wału?? Ja wiem że najlepiej wybrac się do warsztatu ale takie rady to i ja potrafię udzielać. Wolała bym sama to zrobić. Na jakiej jest on śrubie...

ps. ZALEŻY MI NA CZASIE ](*,)


[img]http://bora7.w.interii.pl/wv.jpg[/img]

smox
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob gru 17, 2005 17:59
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: smox » ndz sty 04, 2009 16:23

hymm, nie wiem jak w Twoim typie silnika, mi wymiana tego czujnika zajeła 30 min. Zdejmuje sie kopułke, nastepnie odkreca aparat zapłonowy, wyciaga stary czujnik, zakłada nowy i z powrotem sie przykreca aparat zapłonowy. Z narzedzi potrzebny jest tylko klucz imbusowy 5. Przed rozkreceniem apartatu warto zaznaczyc sobie jego połozenie kreska, nie bedzie wówczas problemu z ustawieniem. U mnie tak własnie to sie odbyło. Ale ja mam silniczek ABU 1.6. Powodzenia



Awatar użytkownika
d-Eminencja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 31, 2008 16:18
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: d-Eminencja » ndz sty 04, 2009 17:07

smox pisze:Zdejmuje sie kopułke, nastepnie odkreca aparat zapłonowy, wyciaga stary czujnik, zakłada nowy i z powrotem sie przykreca aparat zapłonowy. Z narzedzi potrzebny jest tylko klucz imbusowy 5. Przed rozkreceniem apartatu warto zaznaczyc sobie jego połozenie kreska, nie bedzie wówczas problemu z ustawieniem. U mnie tak własnie to sie odbyło. Ale ja mam silniczek ABU 1.6. Powodzenia
ale ty piszesz o wymianie czujnika halla w aparacie a ja chcę wymienić czujnik położenia wału który w moim silniku (AGG) jest między filtrem oleju a rozrusznikiem pod 'blachą' trzymającą silnik (może nie wyrażam sie zbyt fachowo ale budowa silników to nie moja specjalność tylko konieczność :bajer: )


[img]http://bora7.w.interii.pl/wv.jpg[/img]

Awatar użytkownika
krzaś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 14, 2007 13:49
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: krzaś » ndz sty 04, 2009 18:04

d-Eminencja, musisz odkrecic łape silnka, która jest koło rozrusznika i filtra oleju. Nie ma innego sposobu. Odkrecenie filtra nic nie pomoże. Czujnik jest jeszcze przykręcony od góry imbusem. łapa jest przykręcona tymi samymi śrubami co rozrusznik, więc odkręcasz dwie śruby co trzymają rozrusznik, trzeciej nie odkręcasz. A które masz odkręcić to mam nadzieje że się zorientujesz. Odkręcasz też śrube(tą z poduszką) od łapy która jest przy chłodnicy. Pamiętaj żeby podlewarowac lekko silnik na łączeniu ze skrzynią biegów. Jak odkęcisz łapę to jest bardzo dobry dostep do tego czujnika i nie trzeba odkręcać filtru od oleju.
Mam nadzieję że wytłumaczyłem ci to zrozumiale dla Ciebie.

Pozdro Krzaś
Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 18:08 przez krzaś, łącznie zmieniany 2 razy.



trucker
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pt sty 02, 2009 12:40
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: trucker » pn sty 05, 2009 13:03

Ok Panie i Panowie, wróciłem z warsztatu i centralny znów śmiga. Dziękuję wszystkim za porady i polecam się na przyszłość :grin: Edzio, na pewno sprawdzę tę rzecz co pisałeś o komputerze i czujniku Halla. pozdrawiam i do zobaczenia na drodze :bajer:



Awatar użytkownika
d-Eminencja
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr gru 31, 2008 16:18
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: d-Eminencja » pn sty 05, 2009 17:26

u mnie też pełen sukces :okej: po wymianie czujnika położenia wału golfik działa jak dawniej
krzaś, wielkie dzięki za wskazówki.


[img]http://bora7.w.interii.pl/wv.jpg[/img]

Awatar użytkownika
jungu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw paź 05, 2006 11:42
Lokalizacja: Turek
Kontakt:

Post autor: jungu » pn sty 05, 2009 17:59

trucker, proponowałbym również sprawdzić cewkę bo może być wadliwa i napięcie gubić, ja miałem u siebie pękniętą obudowę i również miałem podobne objawy, w dzień jak pod maskę patrzyłem to nie było nic widać, ale wieczorem...... prawdziwa dyskoteka pod maską :bajer:


[img]http://i11.photobucket.com/albums/a161/jungu/MKIII.jpg[/img]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1374478&highlight=#1374478

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 397 gości