może się uda, może nie ... nie czytałeś całego tematuAudik pisze:Tak,rozumiem,i teoria na podanie dodatkowego zasilania wydaje sie słuszna,bo ECU podaje napięcie,ale gdzieś ono sobie wędruje(może przetarcie przewodu),i nie dostaje sie go tyle ile powinno,i sobie wywala błąd.
Wymieniłem n109 i dalej błędy---------
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 15:49 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.
Posiedziałem dziś trzy godzinki w garażu:
Pierwsze co zrobiłem to wyciągłem ECU przesmarowałem wtyczki i piny w ECU, sprawdziłem przewód na N109, rozłączyłem wtyczkę do której idzie przewód z N109 i przesmarowałem styki. Skasowałem błąd i wyjechałem z garażu, po kilkudziesięciu metrach zanik mocy i błąd 1 Fault Found:
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Później wyciągnołem przekaźnik 109 pod kierownicą, przelutowałem luty, przesmarowałem styki i wsadziłem. Próba na drodze i ten sam objaw.
Później podłączyłem praz z akumulatora na N109 i bez zapalania silnika były cztery błędy:4 Faults Found:
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00532 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
00626 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-00 - Please Register/Activate
17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1570 - 35-00 - Please Register/Activate
Później odpiołem i zaizolowałem przewód z N109 i podałem prąd z akumulatora, wyskoczył błąd z N109 którego nie dało się skasować, próba na drodze w trybie awaryjnym non stop.
Zauważyłem że jak podepnę prąd na n109 lub jak normalnie przekręcam kluczyk stacyjki to słychać trzy lub cztery kliknięcia zaworka n109.
Jak odłączę przewód z n109 i podepnę prad z akumulatora to wtedy kliknie tylko raz.
Założyłem na końcu znowu oryginalny zawór N109 który wymieniłem wcześniej i nie ma różnicy w zachowaniu auta bez względu czy jest ten z BOSCHa czy ten zamiennik co kupiłem.
Pierwsze co zrobiłem to wyciągłem ECU przesmarowałem wtyczki i piny w ECU, sprawdziłem przewód na N109, rozłączyłem wtyczkę do której idzie przewód z N109 i przesmarowałem styki. Skasowałem błąd i wyjechałem z garażu, po kilkudziesięciu metrach zanik mocy i błąd 1 Fault Found:
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Później wyciągnołem przekaźnik 109 pod kierownicą, przelutowałem luty, przesmarowałem styki i wsadziłem. Próba na drodze i ten sam objaw.
Później podłączyłem praz z akumulatora na N109 i bez zapalania silnika były cztery błędy:4 Faults Found:
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
00532 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-00 - Please Register/Activate
00626 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-00 - Please Register/Activate
17978 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1570 - 35-00 - Please Register/Activate
Później odpiołem i zaizolowałem przewód z N109 i podałem prąd z akumulatora, wyskoczył błąd z N109 którego nie dało się skasować, próba na drodze w trybie awaryjnym non stop.
Zauważyłem że jak podepnę prąd na n109 lub jak normalnie przekręcam kluczyk stacyjki to słychać trzy lub cztery kliknięcia zaworka n109.
Jak odłączę przewód z n109 i podepnę prad z akumulatora to wtedy kliknie tylko raz.
Założyłem na końcu znowu oryginalny zawór N109 który wymieniłem wcześniej i nie ma różnicy w zachowaniu auta bez względu czy jest ten z BOSCHa czy ten zamiennik co kupiłem.
nic nie rozumiesz ? to nie jest zwykły diesel czy TD !!Audik pisze:Czytałem,ale najprosciej będzie jak wywali ten trzpień,błąd bedzie wyskakiwał,ale mulic juz nie powinno,no i obejdzie się bez podawania dodatkowego napięcia.
co Ty w ogóle piszesz ?
nie znasz zasady działania TDI , to po co piszesz w ogóle ... ja mam taką zasadę - nie wiem co pisać , nie znam się to nie pisze ? opisałem wcześniej - błąd n109 to błąd krytyczny i ECU przechodzi w tryb awaryjny , nie rozumiesz ?Audik pisze:błąd bedzie wyskakiwał,ale mulic juz nie powinno
[ Dodano: Nie Sty 04, 2009 14:54 ]
no to szukaj przerwy w przewodzie .... miernik w łapię , ustaw na sprawdzanie diody najlepiej , jak będzie przejście to miernik będzie piszczał ...damianIV pisze:Zauważyłem że jak podepnę prąd na n109 lub jak normalnie przekręcam kluczyk stacyjki to słychać trzy lub cztery kliknięcia zaworka n109.
Jak odłączę przewód z n109 i podepnę prad z akumulatora to wtedy kliknie tylko raz.
wiesz czemu się unoszę ? wchodzisz w temat , który ma 5 stron i w którym to co pisałeś było już opisane , później mimo tego , ze zostało wszystko wyjaśnione , piszesz głupoty - tak to nazwę , no bo jak inaczej ? skoro nawet na pierwszej stronie jest opisane czemu auto przechodzi w tryb awaryjnyAudik pisze:Kolego nie unoś sie bo to na urodę szkodzi,może sie i nie znam,ale osobiście jeździłem z uwalonym n109 w TDI,i w tryb awaryjny mi nie wchodził.
nie wchodził w tryb awaryjny , bo nie wyskakiwał błąd ... tu jest inaczejAudik pisze:jeździłem z uwalonym n109 w TDI,i w tryb awaryjny mi nie wchodził.
Albo,bezczelnie obetnij przewodzik na konektorku,tak ok.1cm i zagnieć na nowo,bo przy końcówce konektora są największe drgania i mógł sie w tym miejscu złamać,a przez izolacje nie widać.damcio151 pisze: no to szukaj przerwy w przewodzie ....
Wyskakiwał,sprawdzane KTSem boscha,co go wykasowali to pojawiał sie znów,ale byli tacy świetni że nie wiedzieli dlaczego.nie wchodził w tryb awaryjny , bo nie wyskakiwał błąd ...
Przewód do oczka jest dosyć dobrzez przymocowany, na łączeniu nie powinno się ruszać bo jakieś 5 cm poniżej od n109 jest przymocowany. Kabelek przy oczku się nie rusza bez względu na drgania silnika.Audik pisze:Albo,bezczelnie obetnij przewodzik na konektorku,tak ok.1cm i zagnieć na nowo,bo przy końcówce konektora są największe drgania i mógł sie w tym miejscu złamać,a przez izolacje nie widać.damcio151 pisze: no to szukaj przerwy w przewodzie ....Wyskakiwał,sprawdzane KTSem boscha,co go wykasowali to pojawiał sie znów,ale byli tacy świetni że nie wiedzieli dlaczego.nie wchodził w tryb awaryjny , bo nie wyskakiwał błąd ...
CO to może być z tym Golfem? Co można jeszcze wymienić? a może być tak że ten nowy n109 też jest uszkodzony? Myślę że nie...
no właśnie u mnie w kilku już przypadkach kiedy byłem zmuszony łączyć N109 na krótko bo ECU nie miał zasilania z przekaźnika 109 to w czasie jazdy nie łapał mi trybu awaryjnego, dopiero podczas wczorajszej a sprowokowanej tym tematem próby jazdy bez 109 i z podpiętym na N109 zasilaniem z aku wszedl mi w tryb awaryjny ale po odpięciu zasilania z aku z zaworu i włożeniu 109 silnik pracował jak należy bez trybu awaryjnego z tą tylko różnicą że oczywiście u mnie sam N109 jest całkowicie sprawny, wyobrażam sobie jaką na dzień dzisiejszy mój sterownik ma kolekcję błędów, które przy okazji trzeba będzie wykasować.
[ Dodano: 04 Sty 2009 15:50 ]
przerwy w zasilaniu muszą następować z tak wielką częstotliwością, że silnik nawet nie zgaśnie zanim N109 znowu będzie zasilony 12 V i jak tu teraz sprawdzić - chyba najlepiej byłoby zdublować (puścić równolegle) jeden osobny dodatkowy kabel począwszy od pinu 77 we wtyczce ECU aż do samego zaworu N109 i zobaczyć czy wtedy przerwy też wystąpią - jeśli tak to wykluczymy przerwę we wiązce od ECU do N109 i dalej to już szukać od ECU do 109 albo w samym N109.
[ Dodano: 04 Sty 2009 15:50 ]
przerwy w zasilaniu muszą następować z tak wielką częstotliwością, że silnik nawet nie zgaśnie zanim N109 znowu będzie zasilony 12 V i jak tu teraz sprawdzić - chyba najlepiej byłoby zdublować (puścić równolegle) jeden osobny dodatkowy kabel począwszy od pinu 77 we wtyczce ECU aż do samego zaworu N109 i zobaczyć czy wtedy przerwy też wystąpią - jeśli tak to wykluczymy przerwę we wiązce od ECU do N109 i dalej to już szukać od ECU do 109 albo w samym N109.
ale z tego co spikam a spikam niewiele to :
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
oznacza tyle co chwilowe braki połączenia z masą a skoro eku podaje 12 V to masa jest na pompie wtryskowej więc może trzeba czyścić gniazdo z gwintem pod N109 na pompie, co myślicie ?
01237 - Fuel Shut-Off Valve (N109)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
oznacza tyle co chwilowe braki połączenia z masą a skoro eku podaje 12 V to masa jest na pompie wtryskowej więc może trzeba czyścić gniazdo z gwintem pod N109 na pompie, co myślicie ?
Sztomel pisze:oznacza tyle co chwilowe braki połączenia z masą a skoro eku podaje 12 V to masa jest na pompie wtryskowej więc może trzeba czyścić gniazdo z gwintem pod N109 na pompie, co myślicie ?
to znaczy przerwa lub zwarcie do masy ...Sztomel pisze:31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
trzeba po podłączeniu ruszać przewodamipiter_s pisze:ale to moga byc wskazanie dobre dopiero podczas jazdy moze byc przebicie na mase.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości