mk3 naprawdę dziwny objaw z ogrzewaniem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TUTENHAMON
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2120
Rejestracja: sob paź 16, 2004 21:20
Lokalizacja: Polska

Post autor: TUTENHAMON » sob gru 03, 2005 22:15

Zapowietrzony układ


TUTENHAMON

Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » sob gru 03, 2005 22:17

wini73 pisze:Ale niektórzy to się mądrzyć potrawią he he ale żeby koledze poradzić konkretnie to nie
1. Nikt się nie mądrzy :chytry: .
2. Nie rozwiąże się problemu pierwszym pomysłem :panna: .
3. Każda porada jest konkretna :hmm: , czasem nie trafiona :jezor: .
4. Problem --> to też dyskusja :bajer: a nie - pytanie - odpowiedź :smoke: itd.
5. Jak sobie tak świetnie radzisz :jezor: to po co się pytasz :okej: ... btw – ile sam masz świetnych i trafnych porad na swoim koncie :chytry: :chytry: :grin: …?

Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

Tosiek_123
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 04:00
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: Tosiek_123 » sob gru 03, 2005 22:39

TUTENHAMON pisze:Zapowietrzony układ
Przyłączam się



majkel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pt sie 27, 2004 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: majkel » ndz gru 04, 2005 01:24

w mk3 nie ma zaworów



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » ndz gru 04, 2005 03:21

majkel pisze:w mk3 nie ma zaworów
Z tego co wiem to w niektorych byly...tak samo jak nie we wszystkich mk2 ale w wiekszosci sie trafialy...a tak wogole to z tego co sie w sklepie dowiedzialem to z tymi zaworami sa problemy nawet w Audi TT...

A zapowietrzeniem ukladu to juz bylo ustalone ze to nie to...kolega znalazl rozwiaznie ale nie chce powiedziec co to bylo...



Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » ndz gru 04, 2005 03:30

Jezeli lecialo cieple powietrze az do momentu w ktorym otworzyl sie termostat to na 99,9% jest to taki aluminiowy trojniczek na weyku doprowadzajacym cieply plyn do nagrzewnicy. Mialem tak w MK II i sadze ze w MK III jest podobnie. Jesli chodzi o te "zaworki" to jak ktos juz zauwazyl nie w kazdym aucie sa, widzialem wiele II w ktorych tego nie bylo i wiele w ktorych byly (ja mialem) "zaworek" na wezu doprowadzajacym goracy plyn do nagrzewnicy jest aluminiwym trojniczkiem - takim malym termostacikiem. Ma za zadanie ograniczac doplyw plynu do nagrzewnicy jesli jest nadmiernie goracy. Wtedy cienszym wezykiem plyn idzie do zaworka plastikowego znajdujacego sie na wezu odprowadzajacym plyn z nagrzewnicy w kierunku chlodnicy i to jest prawdziwy zaworek (w jedna puszcza w druga nie). Uklad powinien odpowietrzyc sie sam.

Pozdrawiam:

Slawek.



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » ndz gru 04, 2005 21:51

Dokladnie tak...i dokladnie o to nam chodzilo...zaworek czy termostat...zwal jak zwal...prawda jest taka ze jezeli cos jest nie tak to mozna wymieniac i wtedy faktycznie ten aluminiowy a jak wyrzucac to oba...



Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » ndz gru 04, 2005 22:23

Ja wyrzucilem tylko ten aluminiowy bo byl rozwalony i zastapilem go kawalkiem rurki. Plastikowy zostawilem na miejscu tyle tylo ze wzialem krotszy wezyk, zalozylem te cienka rurke z zaworka a w drugi koniec wezyka wkrecilem srubke, wszystko mocujac oczywiscie opaskami. Dzialalo pierwszerzednie ;) az w koncy znalazlem gdzies ten aluminiowy termostacik i jest tak jak bylo fabrycznie ;)

Pozdro:

Slawek.



Kasten

Post autor: Kasten » ndz gru 04, 2005 22:25

A mój problem jest taki:
zanim wyrzuciłem zaworek z plastikowego powrotu to troche grzał, a teraz wogóle nie grzeje i mam z nią problem, wymieniłem już pompe wodną, nagrzewnice, termostat i nie mam *#cenzura#* nawiewu. Jeżeli wyrzuce termostat to czym go zastąpić, czy zamontować od innego modelu zawór zamykający??(mam jette 1.8 89r.)



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » pn gru 05, 2005 01:45

Problem jest taki ze tych zaworow nie dostaniesz ot tak...pytalem w ASO to maja po 200zl z calym kompletem rur...na moja kieszen troche za duzo...

Jezeli nie masz skad wziac dzialajacych zaworkow to albo zrob tak jak kolega Slawo80 (super pomysl i chyba tak zrobie u siebie :pub:) albo jak nie pomoze to wywal oba i wstaw zamiast nich zwykle rurki...

A tak wogole Kasten o jakim termostacie mowisz?Bo chyba nie o glownym...zima idzie i to nie jest dobry pomysl



Slawo80
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: czw lut 03, 2005 16:44
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Slawo80 » pn gru 05, 2005 04:38

dukem pisze:Problem jest taki ze tych zaworow nie dostaniesz ot tak...pytalem w ASO to maja po 200zl z calym kompletem rur...na moja kieszen troche za duzo...

Jezeli nie masz skad wziac dzialajacych zaworkow to albo zrob tak jak kolega Slawo80 (super pomysl i chyba tak zrobie u siebie :pub:) albo jak nie pomoze to wywal oba i wstaw zamiast nich zwykle rurki...

A tak wogole Kasten o jakim termostacie mowisz?Bo chyba nie o glownym...zima idzie i to nie jest dobry pomysl

Moze ja kolege Kastena zmylilem mowiac ze to taki maly termostacik :( no bo w sumie nim jest.
Kasten nie wywalaj glownego termostatu ;) to bylby wyrok na samochod i na Ciebie ;)
Na samochod bo silnik lubi miec swoja okreslona wlasciwa temp. Bylo tu wielokrotnie poruszane ze ma to byc w granicach 90°C. a wywalajac termostat to nie dogrzejesz go praktycznie nigdy :(
Na ciebie bo szlag Cie trafi jak bedziesz jezdzil w czapce, rekawicach i nie wiadomo w czym jeszcze :(

Ja plastikowy zaworek zostawilem bo byl dobry a skoro byl dobry to swoja funkcje spelnial ;) wiec go zostawilem, pozatym chyba wtedy latwiej sie nagrzewnica odpowietrza. A ten aluminiowy bajerek to mi kiedys kolo ze szrotu od jednego goscia przyniosl calkiem free ;)

Pozdro:


Slawek.



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » pn gru 05, 2005 21:24

Ja tez bede musial po zlomowiskach poszukac...narazie mam juz przygotowana rurke i czekam na moment kiedy bede mial czas zeby sie z tym rozprawic...



Kasten

Post autor: Kasten » pn gru 05, 2005 22:23

panowie a jak na sucho sprawdzić ten plastykowy zawór skoro w środku jest tylko sprężynka i kawałek gumki który można dowolnie ustawić na sprężynie i nie wiemy czy jest ok.



dukem
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 687
Rejestracja: wt lis 30, 2004 14:46

Post autor: dukem » pn gru 05, 2005 22:55

Jak masz to na zewnatrz to trzeba dmuchnac...jak dmuchniesz od gory to jedna strona powinno leciec a druga nie...a jak dmuchniesz u dolu to u gory nie powinno nic leciec...i tak sobie podmuchac ze wszystkich stron...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 184 gości