Swiece podgrzewające płyn
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Swiece podgrzewające płyn
Panowie jak sprawdzić sprawność w/w świec??Auto mi sie dosc dlugo nagrzewa a podobno to moze byc powodem.Wyeliminowalem termostat bo po ok 15km dolny wąż od chłodnicy jest zupełnie zimny. Temp wtedy dochodzi ledwo do 70stopni.
Re: Swiece podgrzewające płyn
w 1Z nie było takich świec z tego co pamietam, poza tym sprawdz na vagu jaka jest temp. silnika. U mnie termostat otwierzał sie przy 80 zamiast przy 87 i tez miałęm podbny problem. Przy tych temperaturach chłodnica jest tak szybko schładzana ze dolny waż bedzie zawsze zimny. Profilaktycznie bym wymienił termostat. Poza tym TDI do 90st nagrzewa sie o tej porze od 5 do 10km.leon79 pisze:Panowie jak sprawdzić sprawność w/w świec??Auto mi sie dosc dlugo nagrzewa a podobno to moze byc powodem.Wyeliminowalem termostat bo po ok 15km dolny wąż od chłodnicy jest zupełnie zimny. Temp wtedy dochodzi ledwo do 70stopni.
[ Dodano: Sob 03 Sty, 2009 ]
Zawsze możesz sobie sam założyć podgrzewacz z innego TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=207699&start=15
To sprawdz czy działąja omomierzem, podłacz omomierz do jeden końcówki drugi do podstawy wynik 0,0 lub wiekrzy niz 5 ohm świeca niesprawna. W linku wyzej w temacie jest link kiedy działaja te świece. Poza tym w Mk III na podszybiu jest bezpiecznik do tych świec- sprawdz czesto sie przepala.leon79 pisze:U mnie sa te swiece (takie trzy na króćcu wychodzącym z bloku).Termostat zmieniany.
może ale wiele 1Z nie ma podgrzewacza i sie nagrzewa po ok 10km do temp. roboczej. Sprawdz po tych 15km jaka temp. widzi Vag jak taka jak na desce czyli 70st to termostat niesprawny- czasami sie tak zdarza. Najlperzy to Wahlera , Vernety to badziewie czesto padaja lub sa juz zepsute jako nowe. Nie pamietam czy w 1Z pompa jak w TD w MKIII chodzi na wieloklinie czy juz na rozrządzie??? Mój kolega kiedys inaczej założył pasek na pompie i kreciła sie w druga strone i zle sie slinik grzał-ale w tamtym przypadku sie przegrzewał. Jezeli czujnik temp. ok to stawiam na termostat. Chyba ze ukłąd zalałes koncentatem i go nie rozcięczyłes w proporcji 50/50 to wtedy sam płyn źle odprowadza ciepło.leon79 pisze:Ale jesli sa niesprawne to moze to byc wynikime dosc dlugiego grzania sie??
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 23:38 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 3 razy.
źle pamiętaszPinkFloyd pisze:w 1Z nie było takich świec z tego co pamietam
zasadę działania masz tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=101531
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Warunki załanczania się świec:
--------------------------------------------------------------------------------
voss napisał/a:
jest to bezpiecznik od systemu 3 świec żarowych i podgrzewania płynu chłodniczego na króćcu wody i przekaźnik j359 i j325 ...
Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)
Temperatura powietrza mniejsza niż 5 stopni ale mierzona przez czujnik tenperatury powietrza doładowania w kolektorze ssacym.
A przy temp. otoczenia ok 0 stopni w kolektorze ssącym jest zawsze więcej niż 5 stopni a jest to spowodowane przez rogrzewanie sie zasysanego powietrz od turbosprężarki i tak naprawde te świece grzeja przy temp otoczenia poniżej -5, -7 stopni.
Czujnik temp zewnętrznej ten w prawej kratce zderzaka jest tylko do wyświetlacza MFA na szafie i jeśli ktoś nie ma MFA to nie ma tego czyjnika.
Czujnik temp zewnętrznej umieszczony na ECU jest tylko do klimy i jesli ktoś nie ma klimy to go nie ma.
Zaś czujnik temp powietrza doładowania w kolektorze ssącym ma każde TDI.
--------------------------------------------------------------------------------
voss napisał/a:
jest to bezpiecznik od systemu 3 świec żarowych i podgrzewania płynu chłodniczego na króćcu wody i przekaźnik j359 i j325 ...
Warunki zalaczenia tych swiec :
- silnik pracuje od min. 10 s
- temp. plynu chlodzacego >70°
- temp. powietrza >5°
- obr. silnika < 800
- obciazenie Alternatora < 50% ( z tego sco pamietam )
jedna -" male grzanie " dwie lub trzy zalezne jest to od obciazenia alternatora ( te mozes sprawdzic w blocku 016 pole 01)
Temperatura powietrza mniejsza niż 5 stopni ale mierzona przez czujnik tenperatury powietrza doładowania w kolektorze ssacym.
A przy temp. otoczenia ok 0 stopni w kolektorze ssącym jest zawsze więcej niż 5 stopni a jest to spowodowane przez rogrzewanie sie zasysanego powietrz od turbosprężarki i tak naprawde te świece grzeja przy temp otoczenia poniżej -5, -7 stopni.
Czujnik temp zewnętrznej ten w prawej kratce zderzaka jest tylko do wyświetlacza MFA na szafie i jeśli ktoś nie ma MFA to nie ma tego czyjnika.
Czujnik temp zewnętrznej umieszczony na ECU jest tylko do klimy i jesli ktoś nie ma klimy to go nie ma.
Zaś czujnik temp powietrza doładowania w kolektorze ssącym ma każde TDI.
Ostatnio zmieniony ndz sty 04, 2009 12:37 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
- mariusz75
- Forum Master
- Posty: 1235
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
- Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
- Kontakt:
Poprawiłem , źle przelałem myśli na papierdamcio151 pisze:pompowanego przez turbo
DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE
A to sie zgadza świece żarowe grzały poniżej 5 st, a podgrzewajace płyn dopiero niedawno mi załapały jak w garażu rano było ok -5 st. Odpaliłem po ok 10 sek. pstrykniecie przekaźnika świec po nastepnej sekundzie drugiego i grzały trzy na raz i autko szybciutko sie nagrzało ale tak do 60 st. silnika.mariusz75 pisze:
A przy temp. otoczenia ok 0 stopni w kolektorze ssącym jest zawsze więcej niż 5 stopni a jest to spowodowane przez rogrzewanie sie zasysanego powietrz od turbosprężarki i tak naprawde te świece grzeja przy temp otoczenia poniżej -5, -7 stopni.
.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 115 gości