[MK III] Który silnik lepszy i trwalszy 1,8 16v czy 2,0 8v ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
nawrotvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: śr sty 19, 2005 23:39
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

[MK III] Który silnik lepszy i trwalszy 1,8 16v czy 2,0 8v ?

Post autor: nawrotvw » ndz gru 04, 2005 20:39

:okej: Siemka ponieważ nigdzie nie mogę sie dowiedzieć, a z forum seata odesłali mnie spowrotem mam dylemat. Tylko proszę o nie usówanie tematu przez szefów bo muszę otrzymać odpowiedź. Mam zamiar kupić samochód na początku przyszłego roku, chciałem hondę civic coupe, ale ceny części mnie powaliły i obecnie stawiam na Seata cordobę SX coupe lub GTI i w związku z tym moje pytanie który silnik jest lepszy, tańszy i lepiej znosi gaz dodaje, że oba w prostej linii pochodzą od Volkswagena i były montowane w wielu modelach. Interesują mnie 1,8 16V (w seacie ma 129KM), a w VWejach trochę mniej, oraz 2,0 8v 115KM. jak wygląda w nich trwałość?? dodam, że oba są na Digifancie. Pozdro



Awatar użytkownika
NEMESIS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 401
Rejestracja: sob mar 19, 2005 17:48
Lokalizacja: TRICITY
Kontakt:

Re: [MK III] Który silnik lepszy i trwalszy 1,8 16v czy 2,0

Post autor: NEMESIS » ndz gru 04, 2005 21:01

2.0 8v to typowy wół pociągowy...jak o niego dbasz troszke to hula i hula a 2.0 16V to juz ścigant...lepsza dynamika itp. a spalanie... :jezor: ...właśnie spalanie :panna: :panna: chyba jednakowe !! Dlatego swojego 2.0 8V... :axe: do ludzi !!!! :grin:



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » ndz gru 04, 2005 21:54

Trwalszy jest na pewno 8V. Malo skomplikowany i nie do zarzniecia.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Awatar użytkownika
nawrotvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: śr sty 19, 2005 23:39
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: nawrotvw » ndz gru 04, 2005 22:06

Trwałość to w sumie na logikę, 1,8 jest w tym przypadku mocno wyżyłowany, a jak wygląda sprawa z gazem do tych silników, myslę, że do 2,0 nie będzie wiekszych problemów, a jak 1,8 16v??



Awatar użytkownika
Krembul
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: pn maja 30, 2005 00:41
Lokalizacja: Radom/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Krembul » ndz gru 04, 2005 23:12

Do 2.0 8V zwykla instalacja II generacji z komputerem dobrej firmy to koszt 1500zł. Bedzie smigal jak sie patrzy.

[ Dodano: Nie 04 Gru, 2005 22:18 ]
Jesli chodzi o gaz do 1,8 16V to nie wiem jaki on ma kolektor. Jesli metalowy to tak samo jak 2.0 8V jesli plastikowy no to juz gorzej bo trzeba sekwencje zakladac.


Sprzedam REFLEKTORY "golf IV look" do mk3 stan idealny+3 komplety żarówek xenon oraz SPORTOWY FILTR POWIETRZA K&N do mk3+olejki regenerujące(200PLN)

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn gru 05, 2005 00:29

1.8 16V w seacie jest na Ke_jetroniku chyba nie jest to Digi
dopiero 2.0 16V ma elektroniczny wtrysk



Awatar użytkownika
micab
Forum Master
Forum Master
Posty: 1763
Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
Kontakt:

Post autor: micab » pn gru 05, 2005 00:48

2.0 ma lepszy moment i szybciej dostępny, więc będzie lepszy na elastyczność ;)
spalanie wg katalogu o 0,5/100 większe w 1.8, przyspieszenie lepsze o 1s, a prędkość o 23km/h ;)

obydwa silniki są dobre, jednak do gazu lepiej nada się chyba 2.0, części też będą tańsze ;)


vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,

Awatar użytkownika
nawrotvw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: śr sty 19, 2005 23:39
Lokalizacja: Koluszki
Kontakt:

Post autor: nawrotvw » pn gru 05, 2005 08:54

Krzylu pisze:1.8 16V w seacie jest na Ke_jetroniku chyba nie jest to Digi
dopiero 2.0 16V ma elektroniczny wtrysk
1,8 16v na pewno jest na Digifancie, wszystko już posprawdzałem.



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn gru 05, 2005 10:16

Oba te silniki sa bardzo trwale, jak bedziesz dbal to nie bedziesz mial zadnych problemow. Utrzymanie silnika 16V bedzie jednak wiecej kosztowalo



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 88 gości