Wymieniłem n109 i dalej błędy---------

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damianIV
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn paź 06, 2008 19:41
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Wymieniłem n109 i dalej błędy---------

Post autor: damianIV » sob sty 03, 2009 10:32

Witam:)
Mam taki problem, mam częste spadki mocy i zawsze przy tym jest błąd 01237.
Najpierw przeczyściłem n109, nie się nie poprawiło, wczoraj wymieniłem na nowy i dalej wyskakuje błąd 01237 czyli zaworka n109. Czy wie ktoś co można jeszcze samemu zrobić? Mechanikiem samochodowym nie jestem, proste rzeczy samemu wykonuje.
Samochód odpala mi zawsze dobrze, zaniki mocy pojawiają się jak się rozpędzam i to na każdym biegu. Zawsze towarzyszy temu ten błąd.

damian



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 10:56

wez odkrec przewód od zaworka, zaizoluj go, kawałek kabelka i podepnij na ostro z aku +12v, odpali zrób próbę jazdy, pamietaj ze zgasnie dopiero po odpieciu przewodu.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 03, 2009 11:23

piter_s pisze:wez odkrec przewód od zaworka, zaizoluj go, kawałek kabelka i podepnij na ostro z aku +12v, odpali zrób próbę jazdy, pamietaj ze zgasnie dopiero po odpieciu przewodu
i co to da ?
1. odpięcie od n109 spowoduje automatyczny notlauf - ECU wykryje, że coś jest nie tak
2. podpięcie + bezpośrednio pod n109 gdy konektor jest podłączony też spowoduje notlauf - zasilisz w ten sposób ECU ( drugie zasilanie :P )
damianIV, musisz mieć jakąś przerwę w obwodzie , sprawdź wtyk od ECU , ogólnie przewód od n109 do ECU

[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 10:25 ]
i jeszcze jedno pytanie ... czy błąd 01237 da się wykasować ? jeżeli tak to , czy powraca po jeździe ?



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 12:00

damcio151 pisze:musisz mieć jakąś przerwę w obwodzie , sprawdź wtyk od ECU , ogólnie przewód od n109 do ECU
to wlasnie chce wykluczyc przez podpiecie na ostro.
damcio151 pisze:podpięcie + bezpośrednio pod n109 gdy konektor jest podłączony też spowoduje notlauf - zasilisz w ten sposób ECU ( drugie zasilanie :P )
nie zasilisz, tamten konektor od ecu nie podpiety do zaworka, tylko zaizolowac zeby nie zrobiło zwarcia.
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 12:01 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 03, 2009 12:03

piter_s pisze:nie zasilisz, tamten konektor od ecu nie podpiety do zaworka, tylko zaizolowac zeby nie zrobiło zwarcia.
jakiego zwarcia ? z masą ? ale nie rozumiesz, że odpięcie od n109 spowoduje notlauf ?

[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 11:04 ]
damcio151 pisze:1. odpięcie od n109 spowoduje automatyczny notlauf - ECU wykryje, że coś jest nie tak
2. podpięcie + bezpośrednio pod n109 gdy konektor jest podłączony też spowoduje notlauf - zasilisz w ten sposób ECU ( drugie zasilanie :P )



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 12:15

damcio rozumie cie, ale jakim cudem zasilisz ecu drugim zasilaniem???, przez podpiecie do n109 na ostro 12v, pisze ze zasilanie od ecu odpiac i wtedy zasilic n109, to nie ma takiej mozliwosci ze na ecu pójdzie zasilanie.
wnioskujesz ze notlauf bedzie z tego powodu ze ecu nie bedzie widział n109 przez jego odpiecie???.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » sob sty 03, 2009 12:28

nie , no dalej nie rozumiesz :helm:
jeszcze raz ... :P
chcesz odpiąć od n109 przewód, zaizolować go i bezpośrednio pod n109 podać napięcie ... ok n109 się otworzy, ale ECU nie jest głupi , będzie wiedział, że n109 jest odpięty ;) chyba , że :bajer: założy się opornik między przewód od n109 a masę , ale to nie wyeliminuje przerwy w obwodzie
piter_s pisze:damcio rozumie cie, ale jakim cudem zasilisz ecu drugim zasilaniem???
no to już inaczej , jeżeli byś zostawił podpięty po n109 przewód i podał wtedy +
przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem 2 punkty które napisałem wyżej

[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 11:28 ]
piter_s pisze:wnioskujesz ze notlauf bedzie z tego powodu ze ecu nie bedzie widział n109 przez jego odpiecie???.
tak, właśnie tak



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 12:57

no to :bigok:
a do przewodu to raczej bym rezystora nie podpinał, bo moze go zwedzic, do czujników ta tak , ale pod elektrozawór to nie, duzo wieksze napiecia tam ida jak do czujników.
chyba zeby podpia jakis odbiornik jakis inny elektrozawór o takim samym prodzie pobieranym, co n109, ale duzo kombinacji.
jak po wymianie nie pomogło to prawdopodobnie połączenie gdzies szwankuje, sprawdzic kostki po kolei popsikac preparatem do złącz elektronicznych i próbowac, chyba ze jest gdzies pompa zasyfiona, ale nie powinno byc błędu, ewidentnie ecu traci połączenie z n109.



Awatar użytkownika
damianIV
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn paź 06, 2008 19:41
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: damianIV » sob sty 03, 2009 14:32

[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 10:25 ]
i jeszcze jedno pytanie ... czy błąd 01237 da się wykasować ? jeżeli tak to , czy powraca po jeździe ?[/quote]

Zrobiłem dzisiaj tak, przed ruszeniem skasowałem błąd. Podczas jazdy i zaniku mocy błąd się pojawia, kasuję go podczas jazdy i go nie ma. Znowu wciskam gaz, mam za chwilę zanik mocy i pojawia się powtórnie ten błąd. I tak ze cztery razy próbowałem kasować i za każdym razem tak samo.



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 15:07

posprawdzaj instalacje tak jak pisałem



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob sty 03, 2009 16:04

damcio151 pisze:nie , no dalej nie rozumiesz :helm:
jeszcze raz ... :P
chcesz odpiąć od n109 przewód, zaizolować go i bezpośrednio pod n109 podać napięcie ... ok n109 się otworzy, ale ECU nie jest głupi , będzie wiedział, że n109 jest odpięty ;) chyba , że :bajer: założy się opornik między przewód od n109 a masę , ale to nie wyeliminuje przerwy w obwodzie
piter_s napisał/a:
damcio rozumie cie, ale jakim cudem zasilisz ecu drugim zasilaniem???

no to już inaczej , jeżeli byś zostawił podpięty po n109 przewód i podał wtedy +
przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem 2 punkty które napisałem wyżej




[ Dodano: Sob Sty 03, 2009 11:28 ]
piter_s napisał/a:
wnioskujesz ze notlauf bedzie z tego powodu ze ecu nie bedzie widział n109 przez jego odpiecie???.

tak, właśnie tak
żadnego notlaufu nie będzie, u mnie niejednokrotnie silnik nie zaskakiwał gdy nie było zasilania z przekaźnika 109 (wiadomo kontrolka świec nie mrygnęła), podpiąłem N109 na krótko i nawet nie odłączałem oryginalnego kabelka od N109 (odłączyłem tylko raz aby oczyścić połączenie i wykluczyć zaśniedziały styk) - silnik odpalał bez problemu, żadnego notlaufu ani spadków mocy; poza tym przy N109 nie ma żadnego konektora czyli szybkozłączki - tam jest tylko końcówka oczkowa dokręcana od góry nakrętką

damianIV zrób tak jak radzi Ci piter_s.

[ Dodano: 03 Sty 2009 15:12 ]
dodatkowo popraw lutownicą luty na płytce drukowanej w przekaźniku 109 i problem powinien ustąpić.
Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 16:38 przez Sztomel, łącznie zmieniany 2 razy.


Obrazek

Awatar użytkownika
damianIV
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: pn paź 06, 2008 19:41
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: damianIV » sob sty 03, 2009 16:41

Ok, czyli jak dobrze rozumiem to:
Podłączam z akumulatora 12v+ do zaworka n109 bez odłączanie tego co tam jest, odpalam auto i robię próbę.
Jak wszystko będzie wtedy ok to znaczy że są zaniki napięcia pomiędzy ecu a zaworkiem. Wtedy szukam gdzie na wszystkich połączeniach i wtyczce do ECU.
Myślę że jutro... chyba że szwagier mnie do garażu przy niedzieli nie wpuści:)
Dodam że dzisiaj wymieniłem filtr paliwa, dalej bez zmian.

damian



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob sty 03, 2009 16:43

damianIV pisze:Podłączam z akumulatora 12v+ do zaworka n109 bez odłączanie tego co tam jest, odpalam auto i robię próbę
dokładnie;
damianIV pisze:Wtedy szukam gdzie na wszystkich połączeniach i wtyczce do ECU
przelutuj tylko luty na N109 - bo to główna przyczyna


Obrazek

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » sob sty 03, 2009 17:37

tak naprawde to ecu daje małe napiecie na przekaznik i on dopiero załącza prad do n109, tak ze nie powinno byc opcji drugiego zasilenia ecu.
z tego wynika wizaka lub własnie ten przekaznik.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 26 gości