Błąd 519 w AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Błąd 519 w AFN

Post autor: jarkob » pt sty 02, 2009 16:09

Pojawia mi się następujący błąd
1 DTCs Found:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-00 - Short to B+

Wiem że jest to jest czujnik ciśnienia w przewodzie dolotowym G 71. Gdzie on się znajduje w silniku i jak wygląda?

Dodam jeszcze że oprócz tego błędu mam dużą różnicę między masą powietrza zakładaną a aktualną, Na biegu jałowym Masa powietrza zakładana wynosi 2500 z aktualna 3250.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sty 02, 2009 16:14

jarkob, to jest blad map sensora

map sensro znajduje sie w sterowniku (ECU)

sprawdz wezyk idacy do komputera

co do masy powietrza to akurat ona nie ma tu znaczenia ( mozesz sprawdzic jakie wartosci masz ws grupie 010 pozycja 2 i 3 nie powinny odbiegac od siebie o wiecej niz +- 30mbar)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » pt sty 02, 2009 16:30

Adamm pisze:jarkob, to jest blad map sensora

map sensro znajduje sie w sterowniku (ECU)

sprawdz wezyk idacy do komputera

co do masy powietrza to akurat ona nie ma tu znaczenia ( mozesz sprawdzic jakie wartosci masz ws grupie 010 pozycja 2 i 3 nie powinny odbiegac od siebie o wiecej niz +- 30mbar)
Logi zrobie dziś wieczorem. Problem w tym że nie wiem gdzie w moim samochodzie znajduje się ECU (komputer) i który to wężyk :/ innym słowem mało jeszcze wiem o TDI.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt sty 02, 2009 16:32

jarkob, ECU --> otwierasz maske ---> zdejmujesz podszybie od strony pasazera ---> i tam kolo filtra pylkowego masz ECU (przy okazji mozesz wymienic filtr:) )

odrazu tez bedziesz widzial gumowy wezyk idacy do niego


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt sty 02, 2009 17:59

Oststnio podobny problem pojawil sie w afn-ie mojego kolegi.Tez czytalo blad map sensora.Czytal zbyt niskie cisnienie doladowania.Co sie okazalo.
Przewod podcisnieni byl przetarty przy samym kompie to raz.
Peknieta byla gumowa zlaczka tuz przy zaworze egr.
Po usunieciu uterek wszystko wrocilo do normy.


AFN 165,5@380,8

jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » pt sty 02, 2009 19:28

Jaka może być przyczyna różnica między masą powietrza zakładaną a rzeczywistą? Padnięty przepływomierz?



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » pt sty 02, 2009 19:45

Z reguly jezeli przeplywka nie czyta zadanych wartosci,to swiadczy to o jej uszkodzeniu.Czasami pomaga czyszczenie,ale nie jest to zadna regula.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pt sty 02, 2009 20:20

jarkob, Dokładnie, uszkodzony przepływomierz zaniża ilość pobranego powietrza.


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sty 02, 2009 20:27

ten błąd może wystąpić również , gdy turbina pompuje max, więcej niż może mierzyć MAP
zloguj jak pisał Adamm, grupę 010



jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » pt sty 02, 2009 20:31

Mam zrobić logi dynamiczne czy statyczne? Miałem zrobić logi dziś, ale przez śnieżyce zrobie to jutro.

U mnie przepływka pokazuje taką wartość na jałowym biegu:

Obrazek



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt sty 02, 2009 20:37

o nie i znowu polski vag :blush:
003 to nie do końca przepływka ... to praca EGR



maluch33
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob gru 20, 2008 15:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maluch33 » pt sty 02, 2009 20:57

OPIS USTERKI
519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71
00519 P0106 Czujnik MAP – poza zasięgiem – G71
00519 P0107 Czujnik MAP – niskie napięcie – G71
00519 P0108 Czujnik MAP – wysokie napięcie – G71
16519 P0135 Obwód ogrzewania czujnika O2 – usterka (bank 1 czujnik 1)

[ Dodano: 02 Sty 2009 20:00 ]
dane z tej stronki www.obd-2.biz/vag.php


maluch33

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » pt sty 02, 2009 21:24

jarkob, zrob dynamiczne


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » pt sty 02, 2009 21:33

kolega damcio151 może mieć racje z tym EGR. Od czasu do czasu łapie mi tryb awaryjny na wysokich obrotach. Logi zrobie programem vag com. Dla jakch bloków mam zrobić logi: 11, 03 i 10 czy jeszcze coś?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 136 gości