Przekaznik rozrusznika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Przekaznik rozrusznika
Witam mam taki problem, mianowicie mam problemy z odpalaniem mojego golfra i nie jest to raczej spowodowane slabym aku...
Sprawa wyglada tak, ze po mroznej nocy, rano po przekreceniu kluczyka rozrusznik ledwo rusza walem, cyfry na MFA przygasaja i wydaje sie ze nie ma szans na odpalenie, za ktoryms razem juz MFA nie przygasa, az w koncu udaje sie odpalic i tak jest za kazdym razem rano.
Nie jest to wina aku moim zdaniem bo ostatnio stal tak ponad 2 tygodnie w garazu w ktorym bylo ok 10 stopni i odpalil od cyku...
Moja diagnoza jest taka, ze rozrusznik nie moze zakrecic walem bo ma za male napiecie (jako ze w mk2 nie ma przekaznika na rozruszniku) - a dodatkowym problemem jest to, ze mam automatyczna skrzynie wiec nie przez brak wcisnietego sprzegla opor jest wiekszy dla rozrusznika.
Dodam ze olej dopiero co zmienialem, ladowanie jest ok.
Jesli ktos posiada schemat podlaczenia przekaznika na rozrusznik prosilbym o przeslanie bo sam nie jestem elektrykiem, a chetnie bym sie postaral o cos takiego
Sprawa wyglada tak, ze po mroznej nocy, rano po przekreceniu kluczyka rozrusznik ledwo rusza walem, cyfry na MFA przygasaja i wydaje sie ze nie ma szans na odpalenie, za ktoryms razem juz MFA nie przygasa, az w koncu udaje sie odpalic i tak jest za kazdym razem rano.
Nie jest to wina aku moim zdaniem bo ostatnio stal tak ponad 2 tygodnie w garazu w ktorym bylo ok 10 stopni i odpalil od cyku...
Moja diagnoza jest taka, ze rozrusznik nie moze zakrecic walem bo ma za male napiecie (jako ze w mk2 nie ma przekaznika na rozruszniku) - a dodatkowym problemem jest to, ze mam automatyczna skrzynie wiec nie przez brak wcisnietego sprzegla opor jest wiekszy dla rozrusznika.
Dodam ze olej dopiero co zmienialem, ladowanie jest ok.
Jesli ktos posiada schemat podlaczenia przekaznika na rozrusznik prosilbym o przeslanie bo sam nie jestem elektrykiem, a chetnie bym sie postaral o cos takiego
Przekaźnik nic nie da, zresztą rozrusznik ma "przekaźnik" w formie tzw. automatu.
Albo jednak aku nie wydala albo rozrusznik ma zużyte tulejki. Warto też sprawdzić klemy i przewody prądowe od aku.
Albo jednak aku nie wydala albo rozrusznik ma zużyte tulejki. Warto też sprawdzić klemy i przewody prądowe od aku.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Jakoś nie wierze, że na przekaźniku będą mniejsze straty napięcia niż na samym kablu .
Przecież rozrusznik jest podłączony bezpośrednio pod aku bo idą tam bardzo duże prądy.
Jedyne miejsce gdzie można by zamontować przekaźnik to wyzwalanie bendiksa. Ale kolega ma problem z przekręceniem wału a nie z niedobijającym bendiksem więc to nic nie zmieni.
Przecież rozrusznik jest podłączony bezpośrednio pod aku bo idą tam bardzo duże prądy.
Jedyne miejsce gdzie można by zamontować przekaźnik to wyzwalanie bendiksa. Ale kolega ma problem z przekręceniem wału a nie z niedobijającym bendiksem więc to nic nie zmieni.
Stego co wynika to masz gdzies strate prądu poczyśc wszytkie styki przy aku i rozruszniku spróbuj rozruch na krótko bynajmniej ominiesz instalacje i zobaczysz czy wtedy rozruch kreci jak nalezy .Może kostka stacyjki to ona zwiera kabel prądowy ,lub elektomagnes cos nie teges z nim to że dochodzi to nieznaczy że dobrze styka i słabo kręci .
Dokładnie o tym napisałemQ.bak pisze:Jedyne miejsce gdzie można by zamontować przekaźnik to wyzwalanie bendiksa
I o tym też/:)Q.bak pisze:Ale kolega ma problem z przekręceniem wału a nie z niedobijającym bendiksem więc to nic nie zmieni.
IMO założyć przekaźnik ak czy owak warto. Patent rozrusznika w automacie jest jakiś kulawy.
Styki mam czyste, przejechane papierkiem sciernym, dobrze zakrecone i zasmarkane towotem...
Jak jest cieplo to zawsze odpala bez najmniejszego problemu, tak samo jak stoi w garazu nawet ponad 2 tygodnie.
Problem pojawia sie tylko kiedy jest zimno... ale zawsze w koncu odpala.
Dodam ze nie jestem mechanikiem ani elektrykiem wiec trzeba mi tlumaczyc dosc lopatologicznie
Jak jest cieplo to zawsze odpala bez najmniejszego problemu, tak samo jak stoi w garazu nawet ponad 2 tygodnie.
Problem pojawia sie tylko kiedy jest zimno... ale zawsze w koncu odpala.
Dodam ze nie jestem mechanikiem ani elektrykiem wiec trzeba mi tlumaczyc dosc lopatologicznie
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
fifel, podłącz woltomierz do aku i obserwuj go podczas odpalania auta. Sprawdź jak mocno spada napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem i wtedy gdy przygaza MFA. Potem Zrób tak samo, ale zmierz napięcie przy samym rozruszniku. Spadek napięcia będzie zawsze przy odpalaniu, ale Na rozruszniku i na aku powinien być taki sam. Jeżeli na rozruszniku jest większy, to jest problem z połączeniem miedzy aku i rozrusznikiem.
- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 271 gości