wymiana termostatu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

fix123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

wymiana termostatu

Post autor: fix123 » śr gru 31, 2008 16:04

witam
Panowie mianowicie mam taki problem że mam słabo dogrzany silnik i wskazówka mi leży nieznacznie po przejechaniu 30km leci powietrze ale letnie no czyli termostat mam do wymiany i tu pojawia się problem odkręciłem śrubę z góry druga śruba do której dostęp jest kiepski nie da się odkręcić jest na nasadkę 10 ale nasadka przeskakuje widoczność słaba ale wydaje mi się że śruba jest zjechana co zrobić aby ją odkręcić? Sinik 1.3 91rok golfik.
a druga sprawa od czasu do czasu poszarpuje mi silnikiem przy niskich obrotach jak zmieniam biegi np. nie jest to wina filtru paliwa? czekam na pomoc



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » śr gru 31, 2008 16:15

sprobuj odkrecic to kluczem nasadowym szesciokatnym (ktory pasuje idealnie do lba sruby) jezeli nie da rady to na twoim miejscu probowalbym nabic na leb sruby klucz 9mm dwunastokatny (klucze oczkowe przewaznie sa 12 katne ale najlepszy bedzie nasadowy)
jak nie da rady o leb do sciecia i jak juz sciagniesz kruciec od wody to zlapiesz jakimis kombinerakami lub kluczem morse`a



fix123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: fix123 » śr gru 31, 2008 19:14

agrala pisze:sprobuj odkrecic to kluczem nasadowym szesciokatnym (ktory pasuje idealnie do lba sruby) jezeli nie da rady to na twoim miejscu probowalbym nabic na leb sruby klucz 9mm dwunastokatny (klucze oczkowe przewaznie sa 12 katne ale najlepszy bedzie nasadowy)
jak nie da rady o leb do sciecia i jak juz sciagniesz kruciec od wody to zlapiesz jakimis kombinerakami lub kluczem morse`a
no będę próbował tylko taką nasadkę muszę załatwić.



Awatar użytkownika
abrams
VR6 Driver
VR6 Driver
Posty: 1198
Rejestracja: śr gru 27, 2006 13:46
Lokalizacja: Trzebinia/Płoki
Kontakt:

Post autor: abrams » czw sty 01, 2009 21:16

a jak się nie da to TIG i dospawaj szpargała


Spawanie plastików PP/ABS/PP-EPDM
Spawanie metodą TIG ALU itp....
Naprawa i montaż dogrzewaczy/pełnych ogrzewań postojowych (webasto,ebersprecher)

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » czw sty 01, 2009 21:21

dobra nasadka wystarczy,ale jakościowo musi byc lepsza od śruby.



fix123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: fix123 » czw sty 01, 2009 21:37

edzio pisze:dobra nasadka wystarczy,ale jakościowo musi byc lepsza od śruby.

no właśnie jest problem z odkręceniem ale pytałem mechanika on mówił abym z odkręcił całość z boku kluczami imbusowymi i wtedy ale nie wiem co miał na myśli czy co z całym bokiem



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt sty 02, 2009 00:39

ty chcesz sciagnac element ktory odsloni termostat - 2 sruby na klucz 10
mechankowi chodzi o odkrecenie calego krocca w ktorym jest termostat, kruciec jest przymocowany do bloku silnika za pomoca dwuch srub na imbusa
jak odkrecisz calosc to lepiej bedzie ci sie dostac do tmtych srub
uwazaj na ten plastik bo jest kruchy - lubi pekac przy gornej srubie imbusowej



fix123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: fix123 » pt sty 02, 2009 10:04

agrala pisze:ty chcesz sciagnac element ktory odsloni termostat - 2 sruby na klucz 10
mechankowi chodzi o odkrecenie calego krocca w ktorym jest termostat, kruciec jest przymocowany do bloku silnika za pomoca dwuch srub na imbusa
jak odkrecisz calosc to lepiej bedzie ci sie dostac do tmtych srub
uwazaj na ten plastik bo jest kruchy - lubi pekac przy gornej srubie imbusowej
a dokładnie tak jak mówisz dziś ide walczyć dalej dam znać jak poszło



Awatar użytkownika
tochu
_
_
Posty: 2515
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:43
Lokalizacja: Warlubie / Grudziądz
Kontakt:

Post autor: tochu » pt sty 02, 2009 11:23

ej a ja mam na 13 te śruby od termostatu :o to normalne czy cos kombinowane?


viewtopic.php?f=87&t=592196 NAJTAŃSZY PROJEKT W POLSCE!! 1500 PLN PROJEKT!!
https://www.facebook.com/1500plnprojekt/

viewtopic.php?f=88&t=428497 Moje kochane EX cabrio :(

fix123
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 206
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 12:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: fix123 » pt sty 02, 2009 12:52

tochu pisze:ej a ja mam na 13 te śruby od termostatu :o to normalne czy cos kombinowane?

niestety nie mogę odkręcić czeka mnie wizyta u mechanika



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt sty 02, 2009 16:48

odkerc calosc, wez to na warsztat, natnij srube plk do metalu tak zeby mozna ja bylo odkrecis srubokretem - to powinno pomoc

nie spotkalem sie jeszcze ze srubami 8mm (klucz 13) przy termostacie, wszedzie byly 6mm czyli ktos pewnie przekrecil gwint i przegwintowal gwintownikiem M8



gregor800
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt sty 02, 2009 19:52
Lokalizacja: nowy sącz

Post autor: gregor800 » pt sty 02, 2009 20:06

witam....mam maly problem przy caddy I 1,6 td(taki sam jak golf I)mianowicie nie mam doplywu cieplego powietrza do kabiny(caly czas leci zimne tylko na szybe jest cieple).myslalem ze to bedzie termostat ale wymienilem go i dalej jest to samo...co to moze byc prosze o pomoc...???



Awatar użytkownika
tochu
_
_
Posty: 2515
Rejestracja: sob sie 16, 2008 21:43
Lokalizacja: Warlubie / Grudziądz
Kontakt:

Post autor: tochu » pt sty 02, 2009 21:02

agrala pisze:nie spotkalem sie jeszcze ze srubami 8mm (klucz 13) przy termostacie, wszedzie byly 6mm czyli ktos pewnie przekrecil gwint i przegwintowal gwintownikiem M8
chwila bo może ja coś pochrzaniłem.
Na klucz 10 mam dwie śruby patrzac od strony chlodnicy, wchodzi w nie wąż (o to chodzi?) a na 13 mam to do bloku przykrecone pod kopułką. A w końcu to gdzie jest ten termostat pokażcie foto :] bo ja sie juz pogubilem a wymienic musze ;p


viewtopic.php?f=87&t=592196 NAJTAŃSZY PROJEKT W POLSCE!! 1500 PLN PROJEKT!!
https://www.facebook.com/1500plnprojekt/

viewtopic.php?f=88&t=428497 Moje kochane EX cabrio :(

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » pt sty 02, 2009 22:21

Obrazek



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 306 gości