Przekaznik rozrusznika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Przekaznik rozrusznika

Post autor: fifel » pt sty 02, 2009 11:52

Witam mam taki problem, mianowicie mam problemy z odpalaniem mojego golfra i nie jest to raczej spowodowane slabym aku...
Sprawa wyglada tak, ze po mroznej nocy, rano po przekreceniu kluczyka rozrusznik ledwo rusza walem, cyfry na MFA przygasaja i wydaje sie ze nie ma szans na odpalenie, za ktoryms razem juz MFA nie przygasa, az w koncu udaje sie odpalic i tak jest za kazdym razem rano.
Nie jest to wina aku moim zdaniem bo ostatnio stal tak ponad 2 tygodnie w garazu w ktorym bylo ok 10 stopni i odpalil od cyku...

Moja diagnoza jest taka, ze rozrusznik nie moze zakrecic walem bo ma za male napiecie (jako ze w mk2 nie ma przekaznika na rozruszniku) - a dodatkowym problemem jest to, ze mam automatyczna skrzynie wiec nie przez brak wcisnietego sprzegla opor jest wiekszy dla rozrusznika.

Dodam ze olej dopiero co zmienialem, ladowanie jest ok.

Jesli ktos posiada schemat podlaczenia przekaznika na rozrusznik prosilbym o przeslanie bo sam nie jestem elektrykiem, a chetnie bym sie postaral o cos takiego :)



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt sty 02, 2009 12:06

Przekaźnik nic nie da, zresztą rozrusznik ma "przekaźnik" w formie tzw. automatu.
Albo jednak aku nie wydala albo rozrusznik ma zużyte tulejki. Warto też sprawdzić klemy i przewody prądowe od aku.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt sty 02, 2009 12:54

zodiak pisze:Przekaźnik nic nie da,
I tu się mylisz. Jak było bardzo gorąco to automat nie mógł zaskoczyć, założenie przekaźnika rozwiązało problem.
fifel, Przekaźnik możesz założyć, ale u Ciebie to chyba nie pomoże.
Podaj adres na @ to narysuję co i jak.



Awatar użytkownika
Q.bak
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: śr lut 23, 2005 16:53
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Q.bak » pt sty 02, 2009 12:58

Jakoś nie wierze, że na przekaźniku będą mniejsze straty napięcia niż na samym kablu :bajer: .
Przecież rozrusznik jest podłączony bezpośrednio pod aku bo idą tam bardzo duże prądy.
Jedyne miejsce gdzie można by zamontować przekaźnik to wyzwalanie bendiksa. Ale kolega ma problem z przekręceniem wału a nie z niedobijającym bendiksem więc to nic nie zmieni.



sebii78
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr mar 26, 2008 20:00
Lokalizacja: Żory

Post autor: sebii78 » pt sty 02, 2009 13:06

Stego co wynika to masz gdzies strate prądu poczyśc wszytkie styki przy aku i rozruszniku spróbuj rozruch na krótko bynajmniej ominiesz instalacje i zobaczysz czy wtedy rozruch kreci jak nalezy .Może kostka stacyjki to ona zwiera kabel prądowy ,lub elektomagnes cos nie teges z nim to że dochodzi to nieznaczy że dobrze styka i słabo kręci .



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pt sty 02, 2009 13:07

Q.bak pisze:Jedyne miejsce gdzie można by zamontować przekaźnik to wyzwalanie bendiksa
Dokładnie o tym napisałem
Q.bak pisze:Ale kolega ma problem z przekręceniem wału a nie z niedobijającym bendiksem więc to nic nie zmieni.
I o tym też/:)
IMO założyć przekaźnik ak czy owak warto. Patent rozrusznika w automacie jest jakiś kulawy.



Awatar użytkownika
fifel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 19:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: fifel » pt sty 02, 2009 13:52

Styki mam czyste, przejechane papierkiem sciernym, dobrze zakrecone i zasmarkane towotem...
Jak jest cieplo to zawsze odpala bez najmniejszego problemu, tak samo jak stoi w garazu nawet ponad 2 tygodnie.
Problem pojawia sie tylko kiedy jest zimno... ale zawsze w koncu odpala.

Dodam ze nie jestem mechanikiem ani elektrykiem wiec trzeba mi tlumaczyc dosc lopatologicznie :)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt sty 02, 2009 15:35

fifel, podłącz woltomierz do aku i obserwuj go podczas odpalania auta. Sprawdź jak mocno spada napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem i wtedy gdy przygaza MFA. Potem Zrób tak samo, ale zmierz napięcie przy samym rozruszniku. Spadek napięcia będzie zawsze przy odpalaniu, ale Na rozruszniku i na aku powinien być taki sam. Jeżeli na rozruszniku jest większy, to jest problem z połączeniem miedzy aku i rozrusznikiem.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 332 gości