nie świeci kontrolka podgrzewania świec
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
nie świeci kontrolka podgrzewania świec
Witam wszystkich, otóż zdarzył mi się taki problem - chciałem odpalić autko, ale kontrolka podgrzewania świec nie chciała w ogóle zaświecić, próbowałem odpalić autko mimo to, ale niestety nie chciało zaskoczyć, a jeszcze przed 2 godz jeździłem nim wszędzie i wszystko było ok. Nie wiem co może być przyczyną, sprawdzałem ten duży czerwony bezpiecznik i jest ok, natomiast nie wiem co z przekaźnikiem, ponieważ nie wiem który to dokładnie, poniżej dodaję zdjęcia, na pewno jest ten 120 i ten 103, tylko bez tego napisu "103" sam ten niby schemacik. Jeżeli ktoś coś wie, proszę o pomoc
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
proponuje odpiac wtyczke od czujnika temperatury silnika, jezeli kontrolka sie zapali to do wymiany czujnik
sprawdzales czy zarowka jest sprawna
[ Dodano: 30 Gru 2008 20:38 ]
to na pierwszym zdjeciu to sterownik silnika
przekaznik od swiec zarowych jest w gniezdzie R12 (dolny rzad, pierwszy od prawej)
jezeli po odpieciu czujnika nic sie nie poprawi to zewrzyj styki palcem na przekazniku i zobacz czy wtedy odpali ale wydaje mi sie ze nie bedzie to wina przekaznika
sterownik silnika steruje osobno kontrolka od swiec i osobno przekaznikiem
sprawdz bezpiecznik od sterowania silnikiem
sprawdzales czy zarowka jest sprawna
[ Dodano: 30 Gru 2008 20:38 ]
to na pierwszym zdjeciu to sterownik silnika
przekaznik od swiec zarowych jest w gniezdzie R12 (dolny rzad, pierwszy od prawej)
jezeli po odpieciu czujnika nic sie nie poprawi to zewrzyj styki palcem na przekazniku i zobacz czy wtedy odpali ale wydaje mi sie ze nie bedzie to wina przekaznika
sterownik silnika steruje osobno kontrolka od swiec i osobno przekaznikiem
sprawdz bezpiecznik od sterowania silnikiem
dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem bezpieczniki, zawinił nr 15 - 10A. Wywaliłem go, włożyłem nowy i kontrolka na chwilę migła i spalił się kolejny bezpiecznik. Co może byc przyczyną? Zwarcie jakieś?
[ Dodano: 31 Gru 2008 12:41 ]
sprawdziłem świece, dotknąłem plusem i 2 były ok, a przy drugich 2 kabel sie tlił do czerwoności. I teraz pytanie, możliwe jest że sie zrąbały 2 świece w jednym czasie?
[ Dodano: 31 Gru 2008 12:41 ]
sprawdziłem świece, dotknąłem plusem i 2 były ok, a przy drugich 2 kabel sie tlił do czerwoności. I teraz pytanie, możliwe jest że sie zrąbały 2 świece w jednym czasie?
mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
wklejam ci schemat sterowania twojego silnika
Bezpiecznik ktory ci sie pali jest od sterowania silnika a nie od swec wiec wyciaganie przekaznika od swiec z gniazda R12 nie ma sensu bo to zupelnie inny obwod
jak widac na schemacie pod ten bezpiecznik jest podpiety nie tylko sterownika ale i 3 inne rzeczy
proponuje ci wsadzic nowy bezpieczni, odlaczyc sterownik silnika i wtedy zobaczyc czy siadzie bezpiecznik
jezeli bedzie dobry to najprawdopodobniej w sterwoniku jest zwarcie
jezeli bezpiecznik sie przepali to muszisz szukac dalej, wiec podlaczasz sterownik a odlaczasz 23 czyli solenoid oczyszczania EGR
robisz tak do puki nie przestanie sie przepalac bezpiecznik
w ten sposob zlokalizujesz na ktorym elemencie wystepuje zwarcie
Ostatnio zmieniony śr gru 31, 2008 16:08 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.
borat, w takim razie, gdyby mi siadło to samo, to w pinie 7 jest "114 czyli złacze" na obrazku, który pokazał agrala. A wiec co to jest za złącze? to do podłaczania Vaga koło popielniczki?
[ Dodano: 31 Gru 2008 18:19 ]
a mogę zrobić tak, że minus miernika daję do masy, a plus przykładam do poszczególnych pinow w tym sterowniku, co pokazałagrala, ?
[ Dodano: 31 Gru 2008 18:19 ]
a mogę zrobić tak, że minus miernika daję do masy, a plus przykładam do poszczególnych pinow w tym sterowniku, co pokazałagrala, ?
mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
nie ma sensu podpinac miernika do pinu 7 czyli do lini K (w zlaczu od vaga) bo jak bezpiecznik jest uszkodzony to napiecie nie dochodzi do sterownika i na tym pinie na pewno nie ma napieciaMateoss18 pisze:borat, w takim razie, gdyby mi siadło to samo, to w pinie 7 jest "114 czyli złacze" na obrazku, który pokazał agrala. A wiec co to jest za złącze? to do podłaczania Vaga koło popielniczki?
musisz opdinac pokolei: 23, 211 i 270
w tej chwili wiemy ze sterownik silnika jest sprawny bo po jego odlaczeniu i tak pali bezpiecznik
auto nie odpala bo sterownik nie ma zasilania bo pali sie bezpiecznik
auto odpala teraz normalnie, spiralka świeci jak trzeba, po prostu elektryczne szyby były podłaczone przez poprzedniego właściciela do tego bezpiecznika nr15, odpiałem kabel i auto chodzi jak należy. Teraz tylko muszę szukać usterki przy szybach
mk1 1.5GX --> mk3 1.9TD --> mk4 1.6SR --> mk3 cabrio 1.8 ABS --> passat B5 FL
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 245 gości