Kody silników - różnice w ich budowie
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Kody silników - różnice w ich budowie
KODY silników w VW Golfach
90 KM - AGR, AHU, ALE, ALH, BRU, BXF, BXJ
100 KM - ATD
101 KM - AXR
105 KM - BKC, BLS, BXE
110 KM - AFN, AHF, ASV, AVG
115 KM - AJM, AUY
131 KM - ASZ
150 KM - ARL
Wiadomo, że część w/w silników to TDI VP a część TDI PD (ostatni to chyba TDI PD Piezo)
Moje pytanie jest takie: jakie są główne różnice (pomijając wersje 131 KM i 150 KM) pomiędzy wyżej wymienionymi silnikami? Czy mają takie same turbiny, takie same wtryski, a może różnią się tylko programami w celach marketingowych zróżnicowania sprzedaży przez dealerów? W zasadzie najbierdziej zastanawia mnie różnica pomiędzy BRU/ATD/AXR/BKC- BLS-BXE (czyli 90KM/100KM/101KM/105KM). Czy ktoś może mnie oświecić w tej kwestii. Moj BRU ma fabryczne/katalogowe 210 Nm a na pomiarach wskazało 238 Nm!!! J a k t o j e s t????
90 KM - AGR, AHU, ALE, ALH, BRU, BXF, BXJ
100 KM - ATD
101 KM - AXR
105 KM - BKC, BLS, BXE
110 KM - AFN, AHF, ASV, AVG
115 KM - AJM, AUY
131 KM - ASZ
150 KM - ARL
Wiadomo, że część w/w silników to TDI VP a część TDI PD (ostatni to chyba TDI PD Piezo)
Moje pytanie jest takie: jakie są główne różnice (pomijając wersje 131 KM i 150 KM) pomiędzy wyżej wymienionymi silnikami? Czy mają takie same turbiny, takie same wtryski, a może różnią się tylko programami w celach marketingowych zróżnicowania sprzedaży przez dealerów? W zasadzie najbierdziej zastanawia mnie różnica pomiędzy BRU/ATD/AXR/BKC- BLS-BXE (czyli 90KM/100KM/101KM/105KM). Czy ktoś może mnie oświecić w tej kwestii. Moj BRU ma fabryczne/katalogowe 210 Nm a na pomiarach wskazało 238 Nm!!! J a k t o j e s t????
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
sterowany EDC16, pompowtryski, turbo GT1749Vkarolbro4 pisze:105 KM - BKC, BLS, BXE
pompowtryski, EDC15, turbo GT1749Vkarolbro4 pisze:115 KM - AJM, AUY
Pompowtryski, edc15, turbo GT1749VA, pompki AL131 KM - ASZ
pompowtryski, EDC15, turbo GT1749VB, pompki AL150 KM - ARL
VP na pompie rotacyjnej, sterownik starszy 16Bit, AFN,ASV ta sama konstrukcja, z ta roznica ze ASV ma cis wtrysko 220/300Bar,110 KM - AFN, AHF, ASV, AVG
AHF nowsza konstrukcja bazujaca na ALH, z tym ze wieksze wtryski 190/300Bar (takie jak AFN), turbo GT1749V we wszystkich
pompowtryski ster EDC15, turbo GT1749Vkarolbro4 pisze:100 KM - ATD
101 KM - AXR
ALH ster EDC15, turbo GT1749V (badz GT15), wtryski 220/300 srednica otw 0,185 (chyba)90 KM - AGR, AHU, ALE, ALH, BRU, BXF, BXJ
AHU turbo na WG, cis 190/300Bar
BRU,BXF,BXJ - ster EDC16
Jak sie gdzies pomylilem to mnie poprawcie
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.
karolbro4, vw robi mocniejsze silnik niz podaje w katalogach, zebys po kilku latach mial ciagle fabryke do dyspozycji. to jest marka, a nie popierdolka.
karolbro4, vw robi mocniejsze silnik niz podaje w katalogach, zebys po kilku latach mial ciagle fabryke do dyspozycji. to jest marka, a nie popierdolka.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Dario84 - super wykładsouler pisze:dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.
karolbro4, vw robi mocniejsze silnik niz podaje w katalogach, zebys po kilku latach mial ciagle fabryke do dyspozycji. to jest marka, a nie popierdolka.
No to chłopy pocieszyliście mnie, cieszę się że nie ma różnicy pomiędzy motorami np. BRU 90KM (taki mam) a 105 KM czyli BKC, BLS, BXE. Jak już wspomniałem na laptopie przed zmianą oprogramowania wskazywało 238 Nm a po zmianie orpogramowania (dokładnie nie pamiętam - przydałaby się hamownia) jakieś 300 Nm z haczykiem. Generalnie różnica kolosalna, zwłaszcza od momentu załączenia turbo, czyli od około 1700-1800 obr/min. . Pozdrawiam serdecznie, macie u mnie punkt
Ostatnio zmieniony pn lip 07, 2008 20:46 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
sprecyzuje, roznia sie softem i sterownikiem dokladniesouler pisze:dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.
[ Dodano: 07 Lip 2008 21:22 ]
Szczegolnie PD maja spore gifty, ostatnio hamowalismy AWX, a na pomiarze serii wyszlo ponad 140KM, czyli gift 10%
PD 101 maja nawet pod 115 PS w serii
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10586
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Dario84, a czy robiliście MK5 BRU? Jaki tu może być bezpieczny przyrost mocy? Pytam bo zastanawiam się jaki u mnie po zmianie jest przyrost mocy (muszę wybrać się na hamownię)Dario84 pisze:sprecyzuje, roznia sie softem i sterownikiem dokladniesouler pisze:dodam tylko, ze silniki z golfa mk5 o mocach 90 i 105 sa konstrukcyjnie takie same, a roznia sie tylko softem. spokojnie mozna dlubac na 140.
[ Dodano: 07 Lip 2008 21:22 ]
Szczegolnie PD maja spore gifty, ostatnio hamowalismy AWX, a na pomiarze serii wyszlo ponad 140KM, czyli gift 10%
PD 101 maja nawet pod 115 PS w serii
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Nie wiem jakie tam pompki siedza wiec sie nie wypowiadam, nie mielismy okazji jeszcze robic BRU.
[ Dodano: 07 Lip 2008 21:41 ]
Mysle ze powinno wyjsc miedzy 110 a 120 PS u Ciebie
[ Dodano: 07 Lip 2008 21:41 ]
Mysle ze powinno wyjsc miedzy 110 a 120 PS u Ciebie
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Kody silników - różnice w ich budowie
Witam , wszystkich , właśnie rozleciał się mój 1.9 TDI BKC 105 KM, pękł tłok, głowica wypalona, cylinder kaput, prawdopodobnie od wtryskiwacza ale nie na 100 %, więc szukam nowego silnika ponieważ mechanik powiedział że wyjdzie taniej niż naprawa. Znalazłem 1.9 TDI BXF 90 KM, cały, z osprzętem z niskim przebiegiem, czy może mi ktoś potwierdzić czy mogę podmienić cały silnik i będzie chodził z moim sterownikiem i czy w ogóle jest to ten sam silnik, jako laik po przeczytaniu postów stwierdzam że tak , ale proszę o potwierdzenie. Z góry dziękuję
Re: Kody silników - różnice w ich budowie
po co Ci silnik z osprzętem skoro masz swój osprzęt a możesz kupić sam goły słupek, sam sobie robisz większe kosztattomecki pisze:Znalazłem 1.9 TDI BXF 90 KM, cały, z osprzętem z niskim przebiegiem
zupełnie niepotrzebnie; ogólnie możesz zrobić taką podmiankę bo w jedym i drugim silniku montowali te same pompki
więc robisz tylko przekładke i nadal masz swoje 105KM bez korekty softu; zastanów się dobrze zanim kupisz ten silnik
bo przy kupnie samego słupka zostanie Ci w kieszeni przynajmniej 1tyś.zł a tak kupisz cały silnik i zapłacisz drożej
a do tego zostanie Ci cały osprzęt z twojego silnika który oczywiście możesz sprzedać ale będziesz się z tym bujał
i upłynie sporo czasu zanim wycofasz sobie pieniążki
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Kody silników - różnice w ich budowie
rozumiem , że tak będzie taniej, jednak pomyślałem że dwumasa też jest u mnie w nienajlepszym stanie , a tam jest nowa i to samo z turbiną wcześniej wywalało mi notlaufa, a ten silnik ma nowiutką turbinę, i może mnie to wyjść taniej bo nie wiem co ile pochodzi. Jednak mam pytanie jeśli mówisz że są te same pompki to rozumiem że wałek i rozrząd jest taki sam czy się mylę , może to ktoś sprawdzić. Jeśli jest taki sam i wkładam cały silnik 90 KM, a mam soft 105 KM to czy muszę coś w nim zmieniać ? Oczywiście chciałbym zachować 105 KM. dzięki za pomoc
Kody silników - różnice w ich budowie
Według tego co jest napisane w powyższych postach nic nie musisz zmieniać. Mechanicznie są to te same konstrukcje.
Kody silników - różnice w ich budowie
wałek i rozrząd są te same według Etkittomecki pisze:Jednak mam pytanie jeśli mówisz że są te same pompki to rozumiem że wałek i rozrząd jest taki sam czy się mylę , może to ktoś sprawdzić.
nic zmieniać nie musiszttomecki pisze:Jeśli jest taki sam i wkładam cały silnik 90 KM, a mam soft 105 KM to czy muszę coś w nim zmieniać ?
powodów notlaufa może być wiele, jeżeli turbo nie rzyga olejem i na codzień auto nie kopci jak parowóz tottomecki pisze:to samo z turbiną wcześniej wywalało mi notlaufa
upatrywał bym się przyczyny gdzie indziej bo po przekładce silnika może się okazać że będziesz miał nadal notlaufa
W zasadzie, w życiu można dojść do wszystkiego. Ale dojechać łatwiej.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości