Jetta 1.6D 1990r.nagły problem z rozruchem oraz głośna praca

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dgolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr mar 07, 2007 14:09
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Jetta 1.6D 1990r.nagły problem z rozruchem oraz głośna praca

Post autor: dgolf » ndz gru 28, 2008 16:41

Witam i liczę na Waszą pomoc. Szwagier zakupił Jettę 1.6D 1990r Pacific (ta ospojlerowana). Ogólnie silnik głośno pracuje w porównaniu z innymi no i słychać cykanie tak, jakby jednego zaworu.

Jednak auto paliło na dotyk i wszystko było ok. Pewnego dnia silnik pracował ok pół godziny na wolnych obrotach, temperatura wskoczyła lekko za połowę, wentylator normalnie się załączył jednak silnik zaczął przygasać. Długo kręciliśmy by odpalił no i miał problemy z wejściem na obroty. Po paru km jednak wszystko się ustabilizowało.

Po ok. dwóch tygodniach podczas jazdy silnik zaczyna bardzo klepać kiedy ciągnie. Na równych obrotach ok, po wciśnięciu gazu straszne klekotanie, no i nie chce ciągnąć powyżej 3000, tak jakby odcinał paliwo. Wyłączyliśmy go i po ok. 2h odpaliłem normalnie i zgasł. Na tym się skończyło. Odpala na jeden cylinder i bardzo kopci, nie wchodzi na obroty po czym zaraz gaśnie. Napięcie na świecach jest i świece są nowe.

Co było wymieniane:
- świece żarowe
- kompletny układ chłodzenia: pompa wody, chłodnica, termostat, wł went, wymiana płynu.

Chciałbym Was prosić o porady co mogę sprawdzić we własnym zakresie. Nie mam doświadczenia z Dieslami, ale to mi wygląda albo na zalewanie albo za małą dawkę paliwa. Od czego w ogólne mam zacząć. Chciałbym jutro coś posprawdzać i ewentualnie potem do mechanika zaprowadzić.

Pozdrowionka
Ostatnio zmieniony pt lip 01, 2011 12:00 przez dgolf, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz gru 28, 2008 17:37

W moim SB tak objawiało się "zawieszenie" pompy wtryskowej: cykanie, chmura czarnego dymu, brak mocy, nie wchodził na obroty, zaś po zgaszenie u i odpalaniu problem ustępował. Niestety nie jestem wstanie Ci powiedzieć jak to rozwiązać bo w krótce potem brakło mi paliwa w efekcie czego pompa się zatarła i musiałem ją wymienić.
Ostatnio zmieniony ndz gru 28, 2008 17:39 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » ndz gru 28, 2008 20:56

dgolf pisze:Nie mam doświadczenia z Dieslami, ale to mi wygląda albo na zalewanie albo za małą dawkę paliwa
zalewanie nie, bo diesla nie da sie zalac, sprubuj odpalic go z banki, moze układ poliwowy gdzies sie przytkał
jak kopci, na biało czy na czarno?



tomch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Jetta 1.6D 1990r.nagły problem z rozruchem oraz głośna p

Post autor: tomch » ndz gru 28, 2008 21:08

Zacznij od wymiany filtra paliwa.



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » ndz gru 28, 2008 21:32

anaba255 pisze:sprubuj odpalic go z banki, moze układ poliwowy gdzies sie przytkał
jak kopci, na biało czy na czarno?
z banki? tzn? :) sory ale ciagle sie ucze ;)



Awatar użytkownika
dgolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr mar 07, 2007 14:09
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: dgolf » ndz gru 28, 2008 22:17

Czarno, bardzo czarno. Z bańki znaczy nie z baku tylko z pojemnika wstawionego przed pompką paliwa. Sprawdzę jutro. Dzięki za wszystkie wskazówki i jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły niech pisze.:crazy:
Ostatnio zmieniony pt lip 01, 2011 12:16 przez dgolf, łącznie zmieniany 2 razy.



djmatys
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 478
Rejestracja: pn lis 06, 2006 00:20
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: djmatys » ndz gru 28, 2008 23:55

u mnie podobne efekty były jak przeskoczył mi rozrząd.... siwo-czarny dym, nie wkrecał sie wogole na obroty...

Radze sprawdzić tez naciąg paska :)



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pn gru 29, 2008 17:21

dgolf pisze:Czarno, bardzo czarno
czyli paliwo dostaje, tylko niedostatecznie je spala, jak napisał kolega djmatys, sprawdz rozrzad i koło pasowe na wale głównym



Awatar użytkownika
dgolf
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: śr mar 07, 2007 14:09
Lokalizacja: Łódzkie
Kontakt:

Post autor: dgolf » wt gru 30, 2008 10:44

Auto odstawione do mechanika, najprawdopodobniej pier... pompa.

No i potwierdziło się. Padł wziernik pompy wtryskowej, dobrze, że nie głowiczka. Wszystkiemu winne złej jakości paliwo. Po prostu zatarł się. Najlepsze jest to, że przebieg 230 000 i kompresja fabryczna!
Ostatnio zmieniony sob sty 10, 2009 21:23 przez dgolf, łącznie zmieniany 5 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 172 gości