Po umyciu silnika Karcher`em wariuje jakiś czujnik

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Po umyciu silnika Karcher`em wariuje jakiś czujnik

Post autor: wegi » pn gru 15, 2008 21:24

Witam.

Po ostatnim myciu silnika myjką wysokociśnieniową zaczęła zapalać się co jakiś czas kontrolka ciśnienia oleju (mruga) i jednocześnie opada wskazówka obrotomierza do 0. Prawdopodobnie naruszyłem jakiś czujnik ciśnienia oleju, ale co obrotomierz ma do tego (to nie wina paskaklinowego)

Przed myciem silnika wymieniałem olej,czy możliwe, że te objawy powoduje czujnik przy filtrze oleju, bo dośc mocno przy nim "ingerowałem" przy odkręcaniu filtra :)

Objawy te zdarzają się nieregularnie (podczas półgodzinnej jazdy od 1 do 3 razy)
silnik AAZ, 1997



Awatar użytkownika
Virus177
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 555
Rejestracja: pt lut 17, 2006 17:38
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Virus177 » pn gru 15, 2008 21:29

mogly zasniedziec lub obluzowac sie przewody przy alternatorze tam musisz zaczac poszukiwania
w AAZ obrotomies bierze sygnal z altka :grin:
Ostatnio zmieniony pn gru 15, 2008 21:29 przez Virus177, łącznie zmieniany 1 raz.


Vr6 24v http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=328873

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » pn gru 15, 2008 21:31

ten obrotomierz może masz racje, ale to się dzieje jednocześnie z zapaleniem kontrolki oleju, czy ona też ma związek z altkiem?



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » pn gru 15, 2008 21:39

Tak, kontrolka świeci i obr nie działa bo nie dostaje sygnału z altka. Ogarnij aternator po myciu i będzie ok.


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » pn gru 15, 2008 21:41

ok, jutro zajrze do styków



Awatar użytkownika
kITA
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: wt paź 03, 2006 19:28
Lokalizacja: PIOTRKóW TRYBUNALSKI
Kontakt:

Post autor: kITA » wt gru 16, 2008 07:51

ten obrotomierz może masz racje, ale to się dzieje jednocześnie z zapaleniem kontrolki oleju, czy ona też ma związek z altkiem
Na bank alternator.Styki Ci zaśniedziały :bigok:



gregor112233
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn gru 15, 2008 14:42
Lokalizacja: z nieba

Re: Po umyciu silnika Karcher`em wariuje jakiś czujnik

Post autor: gregor112233 » wt gru 16, 2008 13:00

zgadzam się z przedmówcą.
te same objawy miałem przy zepsutym alternatorze tyle, że mi kontrolki świeciły się cały czas (nie było ładowania).
obejrzyj kable i styki.



nowik100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr paź 22, 2008 16:29
Lokalizacja: Lub

Post autor: nowik100 » wt gru 16, 2008 16:03

szczotki alteranatora moze akurat sie koncza lub cos zamoklo w alternatorze



palio

Post autor: palio » ndz gru 28, 2008 16:09

Witam!

U mnie to samo. Jadę autostradą i nagle w jednej chwili obroty spadły do 0, zaczęła mrugać kontrolka oleju i zapaliła się kontrolka alternatora - w pierwszej chwili szok...konsultacje telefoniczne, po czym odważyłem się jechać dalej i po przejechaniu 230 km cały czas mruga jednak nic złego się nie dzieje więc wygląda na to że mam ten sam problem. Pytanie które kable odpowiadają za te kontrolki?

[ Dodano: 28 Gru 2008 17:48 ]
Ech, no i dzisiaj to już nie tylko się świeća, ale nawet nie odpala - mam nadzieje ze to tylko aku nie miał ładowania i padł.

Pozdro!



nowik100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: śr paź 22, 2008 16:29
Lokalizacja: Lub

Post autor: nowik100 » wt gru 30, 2008 00:40

mialem tak ostatnio :bigok:
Ostro zaszalales z ta kontrolka tyle kilometrow i jeszcze jak teraz przy wlaczonych swiatlach;)

Do rzeczy: skoczyly ci sie szczotki na alternatorze zdejmij poktywe czarna z alternatora (jest na pare śrubek) i odkrec regulator.
cos takiego:
http://www.allegro.pl/item508686097_reg ... el_vw.html

samych szczotek nie oplaca sie kupowac...



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » wt gru 30, 2008 01:17

tak jak cała banda pisze :-p na 99,9% nie masz styku na wtyczce prz alternatorze, na 0,01% to coś innego :-p



palio

Post autor: palio » śr gru 31, 2008 14:13

No i zrobione, szczotki łozyska i po kłopocie ;)



gregor112233
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn gru 15, 2008 14:42
Lokalizacja: z nieba

Post autor: gregor112233 » pt sty 02, 2009 19:00

nowik100 pisze:mialem tak ostatnio :bigok:
Ostro zaszalales z ta kontrolka tyle kilometrow i jeszcze jak teraz przy wlaczonych swiatlach;)

Do rzeczy: skoczyly ci sie szczotki na alternatorze zdejmij poktywe czarna z alternatora (jest na pare śrubek) i odkrec regulator.
cos takiego:
http://www.allegro.pl/item508686097_reg ... el_vw.html

samych szczotek nie oplaca sie kupowac...
Mi też zdechł alternator z powodu zużycia szczotek. kurcze ja taki szczotkotrzymacz kupiłem za 28 zł w sklepie ale cóż trzeba było wymienić bo szczotki miały u mnie już długość kilku milimetrów. Ja jeździłem dwa dni i nie padł mi akumulator (ale w końcu nówka kupiona w tym roku :helm: )
Ostatnio zmieniony pt sty 02, 2009 19:03 przez gregor112233, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 79 gości