mk3 Czy w zimę klimatyzacja może się nie włączać?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Dawka11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lis 23, 2005 08:35
Lokalizacja: Olsztyn

mk3 Czy w zimę klimatyzacja może się nie włączać?

Post autor: Dawka11 » pt gru 02, 2005 10:21

Witam Mam pytanie: CZy jest w instalacji klimatyzacji jakiś czujnik temperatury, który jest odpowiedzialny za to że klimatyzacja podczas mrozów (lub temperatur zbliżonych do 0 C) się nie włacza? Chciałbym zapytać czy u innych uzytkowników VWejów posiadających klimatyzację jest podobnie? Czy to jest normalne czy coś siadło(jeżeli tak to co to może być)? Pozdrawiam



kubazak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: wt lis 08, 2005 12:10
Lokalizacja: kalisz
Kontakt:

Post autor: kubazak » pt gru 02, 2005 10:54

jasne,w kazdym aucie grupy vag tam miałem


Zamienie seryjne zawieszenie Gti Edition na sportowe

Awatar użytkownika
Beniowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 11:49
Lokalizacja: okolice Nysy
Kontakt:

Post autor: Beniowski » pt gru 02, 2005 11:36

z tego co ja zauwazylem to wogole w kazdym aucie, przy nizszych temp. klima sie nie wlacza. W moim Mundku okolo 10 stopni, w golfie nie wiem bo musze ja zrobic. Zepsula byla sie :)



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt gru 02, 2005 12:54

ponizej 5 stopni nie załącza się


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

Dawka11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lis 23, 2005 08:35
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Dawka11 » pt gru 02, 2005 12:59

dzięki Panowie :)



BartekC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt paź 07, 2005 09:10
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: BartekC » pt gru 02, 2005 17:35

Corvax pisze:ponizej 5 stopni nie załącza się
tylko jest jedno zasadnicze pytanie- gdzie jest czujnik i jaka temperature bierze??
z otoczenia silnika?, z bloku? czy z wlotu powietrza? - bo chyba to ma to jakies znaczenie!
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Corvax
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2577
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 15:21
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: Corvax » pt gru 02, 2005 18:12

z rysunków w etce wynika że znajduje się on na zewnątrz po lewej stronie gdzieś w okolicach wlotu do filtra powietrza, temperaturę bierze oczywiście z otoczenia - to chyba logiczne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Pozdor
Corvax | A4 1.8tQ BEX | MK7 Alltrack 1.8TSI CJSB

BartekC
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 115
Rejestracja: pt paź 07, 2005 09:10
Lokalizacja: podkarpackie
Kontakt:

Post autor: BartekC » pt gru 02, 2005 21:31

czyli wniosek taki że w zimie przy ujemnych temperaturach klima nie działa?! a tu co chwile słyszy sie opinie że powinno sie ją załączać co jakiś czas w celu przesmarownaia układu - więc jak to faktycznie z tym jest?
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Beniowski
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz lip 31, 2005 11:49
Lokalizacja: okolice Nysy
Kontakt:

Post autor: Beniowski » pt gru 02, 2005 22:51

No wedlug mnie przynajmniej raz w roku powinno sie jezdzic na przeglad klimy, z czyszczeniem i dezynfekcja. Wtedy tez przesmaruja ja odpowiednio.
A rzeczywiscie, w zimie nie dziala klima.


Oczywiscie ze z otoczenia temperature bierze. jesli by bral temp. spod maski, to po zagrzaniu silnika, wlaczalbys klime :)



Awatar użytkownika
Razal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 929
Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
Lokalizacja: Dolnośląskie
Kontakt:

Re: mk3 Czy w zimę klimatyzacja może się nie włączać?

Post autor: Razal » pt gru 02, 2005 23:31

Dawka11 pisze:Witam Mam pytanie: CZy jest w instalacji klimatyzacji jakiś czujnik temperatury, który jest odpowiedzialny za to że klimatyzacja podczas mrozów (lub temperatur zbliżonych do 0 C) się nie włacza? Chciałbym zapytać czy u innych uzytkowników VWejów posiadających klimatyzację jest podobnie? Czy to jest normalne czy coś siadło(jeżeli tak to co to może być)? Pozdrawiam
Kiedyś już się trochę napisałem o tym - powtarzam :)

Jeżeli masz klimatyzację manualną to sprawa ma się następująco: w momencie włącznia przez Ciebie przycisku AC na desce rozdzielczej załączona zostaje sprężarka klimatyzacji i objaw o którym piszesz jest normalnym zjawiskiem (słyszalne załączenie + spadek obrotów).
Klimatyzacja "ręczna", po jej załączeniu przyciskiem AC, jest regulowana przez kierowcę odpowiednim nastawieniem prędkości obrotowej dmuchawy wnętrza oraz odpowiednim ustawieniem rozdziału powietrza na żądane kierunki jego wlotu do kabiny. Zwiększenie prędkości pracy dmuchawy zwiększa odbiór chłodnego powietrza z parownika, co w konsekwencji prowadzi do uzyskania w kabinie niższej temperatury.
W klimatyzacji "automatycznej" kierowca nastawia na sterowniku żądaną temperaturę, a układ automatycznie włącza w razie potrzeby klimatyzator, reguluje predkość obrotową dmuchawy i steruje rozdziałem powietrza na odpowiednie kierunki jego wlotu celem osiągnięcia żądanej temperatury wnętrza kabiny. Ponadto kierowca może ingerować w działanie automatyki, wybierając ręcznie na sterowniku preferowane przez niego opcje (np. odmrażanie szyby przedniej). Nie trzeba chyba przypominać, że po wstępnym przewietrzeniu kabiny należy pamiętać o zamknięciu okien pojazdu dla ułatwienia pracy układu klimatyzacji oraz dla zaoszczędzenia paliwa, a w konsekwencji pieniędzy.

Klimatyzator samochodowy jest urządzeniem drogim i trudnym do naprawienia, dlatego trzeba dołożyć starań, aby nie uległ uszkodzeniu lub zniszczeniu. Samoistne awarie zdarzają się rzadko, zwykle ich przyczyną jest "stłuczka" powodująca uszkodzenie chłodnicy klimatyzatora (skraplacza), kompresora lub przewodów. Drugą najczęstszą przyczyną uszkodzeń są nagminne do niedawna rozbiórki samochodów na granicy (przy ich sprowadzaniu). Trzecią - rozbiórki przy naprawach blacharsko-lakierniczych lub remontach silników. Prace te robione są często w sposób nieodpowiedni. Główny błąd polega na rozszczelnieniu instalacji klimatyzacyjnej i pozostawieniu jej bez zabezpieczenia przed wilgotnym powietrzem z zewnątrz, które powoduje bardzo szybką korozję wnętrza układu (zwłaszcza elementów aluminiowych) wskutek reakcji chemicznych wytwarzających kwas solny. Krótko mówiąc, jeżeli mamy w aucie klimatyzator, to w wypadku jego rozszczelnienia musimy natychmiast zadbać o zaślepienie rozłączonej instalacji. Najlepiej, żeby wykonali to fachowo pracownicy zakładu klimatyzacyjnego, którzy jednocześnie doradzą właścicielowi samochodu, jakie części zgłosić do wymiany przy oględzinach szkody w firmie ubezpieczeniowej. Części będzie można wówczas wcześniej zamówić, tak by po naprawie blacharsko-lakierniczej jak najszybciej przywrócić szczelność i sprawność klimatyzatora. Niezachowanie tej kolejności postępowania często prowadzi do nieodwracalnych uszkodzeń, których koszt naprawy przerasta najśmielsze wyobrażenia właściciela. Co gorsza, ubezpieczyciel często nie chce pokryć tych kosztów, przyczyny poważnych szkód doszukując się w złej organizacji naprawy auta.

A oto czynności wykonywane w ramach bierzącej obsługi:

Włączać klimatyzator przynajmniej raz na tydzień (nawet zimą), niezależnie od własnej potrzeby, gdyż wymaga tego jego budowa;


Kontrolować od czasu do czasu stan paska klinowego oraz sprawdzać, czy kompresor nie wydaje podejrzanych dźwięków, jak szum łożysk czy stuki (awaria kompresora); jego zatarcie w większości samochodów może uniemożliwić kontynuowanie jazdy, gdyż ten sam pasek klinowy napędza jeszcze kilka podzespołów, takich jak alternator, wspomaganie kierownicy itp.;


Przynajmniej raz w roku odwiedzać profesjonalny serwis klimatyzacji samochodowych celem przeglądu klimatyzatora i ewentualnego uzupełnienia w nim czynnika chłodniczego (może nam to zaoszczędzić dużo kłopotów i pieniędzy dzięki wcześniejszemu wykryciu stanu przedawaryjnego).


Pamiętaj o tym aby 1x w roku odgrzybić układ klimatyzacji + wymiana filtra kabinowego !!!
:okej:

CZUJNIK KTÓRY ZAŁĄCZA KLIMATYZACJE ZNAJDUJE SIĘ W PRZEDNIEJ CZĘŚCI BŁOTNIKA OD STRONY PASAŻERA - przykręcony do osuszacza (Z GÓRY PATRZĄC TO POD FILTREM POWIETRZA) JAK ZAJŻYSZ OD SPODU SAMOCHODU TO ZNAJDZIESZ W TEJ OKOLICY TAKĄ PUSZKĘ Z ALUMINIUM (FOTO W ZAŁĄCZENIU) - TO JEST TZW> OSUSZACZ DO KTÓREGO JEST PRZYKRĘCONY TEN CZUJNIK JEGO ZADANIEM JEST ZAŁĄCZENIE I WYŁĄCZENIE KOMPRESORA KLIMATYZACJI - DZIAŁA TYLKO NA WŁĄCZENIE LUB WYŁĄCZENIE PRZYCISKU "AC" JEDNAK W CHWILI OBECNIEJ NIE ZADZIAŁA WOGÓLE (JAK PISZE CORVAX - PONIŻEJ 5ST SIĘ NIE ZAŁĄCZY KLIMA WOGÓLE) - w załączeniu fotka tego osuszacza - do jednego z krućców dokręcony jest czujnik

Obrazek

Jeszcze jedno jak się zrobi ciepło i klima się nie bedzie załączać to na 90% ten czujnik jest do wymiany :hmm:

POZDRO....


Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V

djset

Post autor: djset » sob gru 03, 2005 01:02

Corvax pisze:ponizej 5 stopni nie załącza się
dokladnie :)

[ Dodano: Sob Gru 03, 2005 00:10 ]
Razal pisze:Włączać klimatyzator przynajmniej raz na tydzień (nawet zimą), niezależnie od własnej potrzeby, gdyż wymaga tego jego budowa;
a na jak dlugo? wlaczac i zaraz wylaczac, czy ma sobie popracowac jakis czas. i jaki dlugi czas...?



matti7k

klimatronic

Post autor: matti7k » sob gru 03, 2005 01:16

Czy w celu wymuszenia działania klimatronica w zimę można podgrzać czujnik? Czy wtedy klima się włączy?



djset

Post autor: djset » sob gru 03, 2005 01:26

matti7k pisze:Czy w celu wymuszenia działania klimatronica w zimę można podgrzać czujnik? Czy wtedy klima się włączy?
ale po co? czybo po cos jest ten czujnik, prawda? on zabezpiecza uklad przez zamrożeniem, prawda? jesli nie mam racji to niech mnie ktos poprawi...
zreszta zawsze mozna ją wlaczyc wyjezdzajac z garazu (tam jest cieplej) lub jak sie czasem w korku stou, to cala komora silnika sie nagrzeje i troszke ten czujnik takze...



matti7k

klima

Post autor: matti7k » sob gru 03, 2005 01:49

Słyszy się i czyta, że klimę należy raz w tygodniu włączyć tak profilaktycznie. Więc pytam jak ją włączyć skoro poniżej 5 stopni się nie włącza? Po to chciałem go podgrzać, żeby poczuł, że jest cieplej niż 5 stopni i pozwolił włączyć klimę. Poza tym u mnie w garażu jest tak zimno jak na powietrzu.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 222 gości