[All VW] Przekaźniki świateł

Gotowe opisy różnych podzespołów aut, także nasze porady.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Awatar użytkownika
Arczi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: wt sty 18, 2005 21:09
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Post autor: Arczi » wt gru 23, 2008 07:24

combo21 pisze:witam
Arczi, jaka czytałeś cały temat to widziałeś że mam przekaźniki ok 1,5m od świateł i mam niecałe 0,2V spadku w w stosunku do akumulatora, przy spadku ponad 2V jaki miałem na lampach to i tak daje mi baaaardzo zadowalający efekt, wreszcie lampy świecą jak powinny :D
Ja czekam na miernik i wtyczki i będę brał się za montowanie ale to po nowym roku. Sam jestem ciekaw jakie są u mnie spadki chociaż światła mi świeca dobrze a mam halle ala mk4, jednak może będą świeciły jeszcze lepiej :).


1.9 TDI 110 PS i 247 Nm. ( + wtryski 216)
A to link do mojego golfika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1363601#1363601

Sprzedam Golfa gg.23238162 tel. 721164930

mobil01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:59
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: mobil01 » wt gru 23, 2008 20:12

Panowie montowałem niedawno halogeny i przy okazji dałem przekaźniki świateł. Różnica totalna aż dziw. Polecam wszystkim i nie trzeba do tego żadnego mechanika.


Szacuneczek dla wszystkich auto maniaków - takich jak ja :-)

moje MK3

Awatar użytkownika
Fello.w
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 39
Rejestracja: ndz gru 03, 2006 16:12
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Fello.w » sob gru 27, 2008 17:16

Arczi, a kable od źródła napięcia do przekaźników jak puścisz, żeby na nich mieć jak najmniej spadku? Nie ma znaczenia.



kenji
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 15, 2007 23:34
Lokalizacja: Poznań/Siekierki Wielkie

Post autor: kenji » sob gru 27, 2008 23:30

Jeśli nie macie dobrej klasy miernika, to nie wierzcie we wskazania spadków napięcia rzędu 0,2V. Mierniki za 15 zł z MediaMarketu czy też innego sklepu "nie dla idiotów", mają niską klasę błędu pomiaru.
W moim wypadku różnica między aku a tym co było na lampach wynosiła 1,5V i po zainwestowaniu w przekaźniki widać sporą różnicą. Do tego dobre żarówki i "I can see!" :)



Awatar użytkownika
combo21
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 126
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 17:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: combo21 » ndz gru 28, 2008 13:30

kenji pisze:Jeśli nie macie dobrej klasy miernika, to nie wierzcie we wskazania spadków napięcia rzędu 0,2V. Mierniki za 15 zł z MediaMarketu czy też innego sklepu "nie dla idiotów", mają niską klasę błędu pomiaru.
W moim wypadku różnica między aku a tym co było na lampach wynosiła 1,5V i po zainwestowaniu w przekaźniki widać sporą różnicą. Do tego dobre żarówki i "I can see!" :)
bo to chyba mnie się tyczy, jestem elektronikiem i sprzęt mam trochę (dużo) lepszy niż za 15zł i takie są fakty, kawałek kabla, 8A - 10A prądu na lampy to robi swoje, te niecałe 0,2V to nie bajka tylko rzeczywistość, jak byś dał kabel prosto z aku, bez przekaźników, bezpieczników tych wszystkich złączek i zbędnych kabli to zapewne nie było by spadku. Fakt jest faktem, było prawie 2V spadku a jest 0,2V + żarówki blue +lampy clary i jest lepiej niż w seryjnych lampach w niejednym nowym aucie (oczywiście bez xenonów)

[ Dodano: 28 Gru 2008 12:37 ]
Fello.w, nie ważne którędy będą szły, ważne żeby nie było zbędnych kabli i były wystarczająco grube, ważne też żeby wszystkie połączenia miały dobry styk, końcówki najlepiej ocynować a przekaźniki wsadzić najlepiej w jakąś puszkę żeby styki nie śniedziały, pozdro i powodzonia!


Obrazek

ptyka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 08, 2008 13:17
Lokalizacja: Hańczowa - Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: ptyka » czw sty 08, 2009 03:00

Chłopaki te przełączniki naprawdę się przydają. Wcześniej w moim MK2 z 4 lampami 3 razy musiałem wymieniać włącznik świateł - bardzo szybko "paliło"- dosłownie spalało mi przełączniki.
Po zrobieniu tych przekaźników żadnego problemu a mam już założone od przeszło pół roku i święty spokój.
W moim przypadku dla bezpieczeństwa i nie kombinowania z oryginalnymi kablami (bo szkoda a w razie "W" zawsze mogę podczepić oryginalnie). Mam dwie skrzynki na 4 lampy , czyli komplecik prawy i lewy - fotek jeszcze nie zrobiłem ale jak kogoś interesuje jak zamontowałem i jak to wygląda to piszcie.
Efekt:
- brak palenia przełączników (jednak troszeczkę mi jeszcze przygrzewa lewą lampę długich)
-lepsza, naprawdę lepsza jakość światła - teraz białe a nie jak kiedyś żółte lub białawe.

Gorąco polecam ten patent o i to wszystko na standardowych żarówach.
Ostatnio zmieniony czw sty 08, 2009 03:02 przez ptyka, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw sty 08, 2009 10:00

zastanawia mnie tylko jedno , po co koledzy robią tak żeby w razie draki powrócić do oryginalnej instalacji , instalka przerobiona na przekazniki ma same plusy , nie widze żadnego minusu jak jest dobrze zrobiona , więc po co robić robić z możliwością przerabiania ,w razie awarii przekażnika wymienia sie go tak jak każdy inny przekaznik w instalacji , a z tego co sie orientuje to awarie przekazników zdarzają się o wiele rzadziej niż uszkodzenia manetek pod kierownicą , więc napiszcie mi PO CO



Awatar użytkownika
michalqqr
...
...
Posty: 1052
Rejestracja: sob cze 07, 2008 20:36
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: michalqqr » czw sty 08, 2009 16:28

miś fazi, na wszelki wypadek co zrobisz jadąc o godz np 24 i na zakręcie zgasną ci światła? ja pierwsze co to podłączam ori instalacje i dojeżdżam do celu w pełni bezpiecznie i wtedy zabieram się za naprawę :D



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » czw sty 08, 2009 19:03

można to i tak wytłumaczyć :bajer: , ale jak zgasną Ci światła o 24 na zakręcie , i jeszcze jak jest ciemno , to do naprawy będzie chyba nie tylko instalacja :goof: , a tak na poważnie to tam nie ma sie co popsuć , równie dobrze mogą Ci sie spalić obie żarówki razem



ptyka
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob mar 08, 2008 13:17
Lokalizacja: Hańczowa - Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: ptyka » ndz sty 11, 2009 23:40

w moim przypadku myślałem pod kątem dwóch rzeczy:
- no tak jak pisał michalqqr że w razie w można podpiąć oryginał,
- no i to żę..... za bardzo nie znam się na elektryce i nie chciałem zrąbać oryginału :goof:



Aro1120
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 235
Rejestracja: ndz paź 29, 2006 17:35
Lokalizacja: z centrum :P
Kontakt:

Post autor: Aro1120 » pn sty 12, 2009 17:21

Przeczytałęm wszystkie strony 2 razy bo troche jest tu groch z kapusta :bajer: i w weekend zakładam u siebie przekażniki razem z grilem na 4 lampy. chce to wszystko podłaczyć tak na na fotce. Co myślicie?? nic nie pomyliłem?? Wszystkie sugestie mile widziane :grin:
Obrazek
Ostatnio zmieniony pn sty 12, 2009 17:34 przez Aro1120, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
michalqqr
...
...
Posty: 1052
Rejestracja: sob cze 07, 2008 20:36
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: michalqqr » pn sty 12, 2009 21:09

Aro1120, schemt dobry tylko nie zapomnij o podpięciu postojówek :D i powodzenia w zakładaniu



Awatar użytkownika
combo21
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 126
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 17:21
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: combo21 » pn sty 12, 2009 22:09

Aro1120, jest ok, a długie widzę że wszystkie 4 na raz będziesz zapalał? a tak btw witam prawie sąsiada ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » pn sty 12, 2009 23:08

Schemat jak najbardziej ok ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „FAQ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości