VW Passat - brak połączenia ze sterownikiem Bosch
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
- Lokalizacja: W-wa
VW Passat - brak połączenia ze sterownikiem Bosch
Nie mogę się połączyć z BOSCH 443 907 311E.
Takie złącza w aucie:
Podłączam się do czarnego i brązowego za pomocą takiej końcówki:
Niestety nie mogę nawiązać komunikacji VAGiem. Jak zewre tą białą kostke złącza samochodowego z GND to uruchamia mi się autodiagnostyka przy pomocy lampki koło deski rozdzielczej i to działa.
Takie złącza w aucie:
Podłączam się do czarnego i brązowego za pomocą takiej końcówki:
Niestety nie mogę nawiązać komunikacji VAGiem. Jak zewre tą białą kostke złącza samochodowego z GND to uruchamia mi się autodiagnostyka przy pomocy lampki koło deski rozdzielczej i to działa.
Ostatnio zmieniony pt gru 26, 2008 15:31 przez grzesiek2009, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
- Lokalizacja: W-wa
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
z tym silnikiem na pewno sie nie polacysz vagiem
Kody błyskowe ABS
4444 - no fault found
1112 - selenoid valve, LH front inlet
1114 - selenoid valve, RH front inlet
1132 - selenoid valve, LH front outlet
1134 - selenoid valve, RH front outlet
1211 - selenoid valve, RH rear inlet
1212 - selenoid valve, LH rear inlet
1213 - selenoid valve, RH rear outlet
1214 - selenoid valve, LH rear outlet
1223 - electronic differential lock (EDL) selenoid valve 1
1224 - electronic differential lock (EDL) selenoid valve 2
1233 - wheel speed sensor LH front
1241 - wheel speed sensor RH front
1243 - wheel speed sensor RH rear
1311 - wheel speed sensor LH rear
1313 - hydraulic supply pressure low
2234 - supply voltage
2133 - pressure switch
3231 - brake pedal travel sensor
4133 - pump motor
1111 - electronic control unit (ECU) defective
Kody błyskowe ABS
4444 - no fault found
1112 - selenoid valve, LH front inlet
1114 - selenoid valve, RH front inlet
1132 - selenoid valve, LH front outlet
1134 - selenoid valve, RH front outlet
1211 - selenoid valve, RH rear inlet
1212 - selenoid valve, LH rear inlet
1213 - selenoid valve, RH rear outlet
1214 - selenoid valve, LH rear outlet
1223 - electronic differential lock (EDL) selenoid valve 1
1224 - electronic differential lock (EDL) selenoid valve 2
1233 - wheel speed sensor LH front
1241 - wheel speed sensor RH front
1243 - wheel speed sensor RH rear
1311 - wheel speed sensor LH rear
1313 - hydraulic supply pressure low
2234 - supply voltage
2133 - pressure switch
3231 - brake pedal travel sensor
4133 - pump motor
1111 - electronic control unit (ECU) defective
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
- Lokalizacja: W-wa
W takim razie to są kody dla ABSu. A ja myślałem, że zwierając GND z białym złączem odczytuje kody z ECU i np 1241 traktowałem jako Zawór kanistra cewki odpowietrzającej EVAP – N115. A tu się okazuje, że to są kody dla ABS. W takim razie powiedz mi czy to brązowe złącze złuży do odczytywania błędów z ECU?
-
- Forum Master
- Posty: 1533
- Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Jak sie nie da podlaczyc , jak sie da ten strownik to normalny Motronic i wlasnie takie kostki ja masz do tego sluza, 1 jest do odczytu bledow diagnozy itp. 2 do zasilania sterownika. Braz do service a czarnoch zasilanie. Juz dawno temu AAM spinalem podobnym kabem tyle ze na RS232 , i Vag-tool wszstko jakos pokazywal, moze w RP byl problem ale w ABS/AAM napewno nie.
Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213
AAM idzie na pewno robiłem golfine z tym motorem
[ Dodano: 26 Gru 2008 22:41 ]
[ Dodano: 26 Gru 2008 22:41 ]
połączy się na 100%agrala pisze:z tym silnikiem na pewno sie nie polacysz vagiem
Kody błyskowe ABS
4444 - no fault found
1112 - selenoid valve, LH front inlet
1114 - selenoid valve, RH front inlet
1132 - selenoid valve, LH front outlet
1134 - selenoid valve, RH front outlet
1211 - selenoid valve, RH rear inlet
1212 - selenoid valve, LH rear inlet
1213 - selenoid valve, RH rear outlet
1214 - selenoid valve, LH rear outlet
1223 - electronic differential lock (EDL) selenoid valve 1
1224 - electronic differential lock (EDL) selenoid valve 2
1233 - wheel speed sensor LH front
1241 - wheel speed sensor RH front
1243 - wheel speed sensor RH rear
1311 - wheel speed sensor LH rear
1313 - hydraulic supply pressure low
2234 - supply voltage
2133 - pressure switch
3231 - brake pedal travel sensor
4133 - pump motor
1111 - electronic control unit (ECU) defective
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
- Lokalizacja: W-wa
Zatem koledzy brązowa kostka jest do transmisji danych? No też mi się tak wydaje, że w tym modelu jest możliwa diagnostyka przez PC, bo po co byłoby tyle kostek.
Tyle, że ja próbuje się łączyć przez brązową kostkę sprzętem j.w i za nic nie mogę. Używałem VAG 3.09 i interfejsu USB/OBDII z przejściówką. Mam 2xECU na zmiane i ani na jednym ani na drugim nic z tego. na brązowej kostce mam napięcie lekko ponad 8V tak więc niby dobrze. Czy na tej brązowej kostce powinny być linie K i L?
Tyle, że ja próbuje się łączyć przez brązową kostkę sprzętem j.w i za nic nie mogę. Używałem VAG 3.09 i interfejsu USB/OBDII z przejściówką. Mam 2xECU na zmiane i ani na jednym ani na drugim nic z tego. na brązowej kostce mam napięcie lekko ponad 8V tak więc niby dobrze. Czy na tej brązowej kostce powinny być linie K i L?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
jezeli jest to pasat AAM z 91 to ma system Bosch Mono-Motronic 1.2.1 a ten system wytwarza tylko czterocyfrowe kody bkyskowe
Niektorzy z was pisza ze sie laczyli z silnikiem AAM za pomoca VAGa - jest to mozliwe ale gdy jest system Bosch Mono-Motronic 1.2.2 lub 1.2.3
Z tego co ja wiem tobrazowe gniazdo jest do samodiagnostyki, biale do VAGa a czarne to zasilanie ale z tym roznie bywa, w ksiazce ktora mam roznie jest to opisane, zawsze jest czarne zalacze i brazowe lub biale,czasami nawet dochodzi niebieskie
Z tego co wyczytalem to wersje Motronica mozna rozroznic po ilosci pinow zlacza ECU
ponizej zamieszczam wam screeny z ksiazki
Nawet w Info-Techu przy roczniku 91 AAM jest napisane ze odczyt kodow mozliwy przez VAG 1551 a z tego co wiem to jest to czytnik kodow blyskowych a nie VAG na PCta
[ Dodano: 27 Gru 2008 16:33 ]
norek111
tu masz odpowiedz dlaczego w golfie mk3 mogles sie placzyc VAGiem a tu w pasku nie idzie
w gilfie jest Motronic 1.2.3 ktorego da sie podpiac pod VAGa
Niektorzy z was pisza ze sie laczyli z silnikiem AAM za pomoca VAGa - jest to mozliwe ale gdy jest system Bosch Mono-Motronic 1.2.2 lub 1.2.3
Z tego co ja wiem tobrazowe gniazdo jest do samodiagnostyki, biale do VAGa a czarne to zasilanie ale z tym roznie bywa, w ksiazce ktora mam roznie jest to opisane, zawsze jest czarne zalacze i brazowe lub biale,czasami nawet dochodzi niebieskie
Z tego co wyczytalem to wersje Motronica mozna rozroznic po ilosci pinow zlacza ECU
ponizej zamieszczam wam screeny z ksiazki
Nawet w Info-Techu przy roczniku 91 AAM jest napisane ze odczyt kodow mozliwy przez VAG 1551 a z tego co wiem to jest to czytnik kodow blyskowych a nie VAG na PCta
[ Dodano: 27 Gru 2008 16:33 ]
norek111
tu masz odpowiedz dlaczego w golfie mk3 mogles sie placzyc VAGiem a tu w pasku nie idzie
w gilfie jest Motronic 1.2.3 ktorego da sie podpiac pod VAGa
Ostatnio zmieniony sob gru 27, 2008 17:35 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
- Lokalizacja: W-wa
Ja mam 35 stykowe złącze. Czyli białe jest do ABSu. W tym białym jest tylko jeden pin, którego zwieram z masą i błyska lampka od ABS. A co z tym brązowym złączem? Ono ma 2 piny, które są połączone przewodami do 35 pinowej wtyczki. Rozumie że przy pomocy tego złącza brązowego można odczytać kody błędów z ECU, ale w tym celu trzeba użyć dodatkowej diody? Bo lampka ABS, raczej tego nie obsługuje. Kiedyś zwierałem i nic nie migało
Ja mam passata (1992) 2,0 z silnikiem 2E i mam czarną, białą i niebieską kostkę (w której jest tylko jeden pin), próbowałem już podłączać na różne sposoby aby wywołać kody silnika i nie mogę, jak podłączam VAGA pod czarną i białą kostkę to normalnie mogę sprawdzić błędy ABSu tak samo mogę sprawdzić kody migowe absu. Podłączałem diodę już na różne sposoby tak jak i pokazywał te obrazki kolega wyżej i nic. Może mi ktoś powiedzieć co może być problemem że nie chce mi nic pokazywać tych błędów?
tak robiłem między niebieskim a masą i w czasie kiedy robie zworkę to świeci mi kontrolka od ABSU jak puszczam to gaśnie i nic się nie dzieje.
[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 23:24 ]
i oczywiście robiłem tak jak tam że między czarną i białą i również nic. Jaką diodą to łączyliście czy dioda ma być z opornikiem na 12V czy sama 3,3V? no i plus diody do plusa czarnego złącza?
[ Dodano: Nie Sty 18, 2009 23:24 ]
i oczywiście robiłem tak jak tam że między czarną i białą i również nic. Jaką diodą to łączyliście czy dioda ma być z opornikiem na 12V czy sama 3,3V? no i plus diody do plusa czarnego złącza?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 124 gości