elektrozawór EVAP – N115 - problem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
- Lokalizacja: W-wa
elektrozawór EVAP – N115 - problem
Mam problem po odczytaniu kodów migowych błędów (Zawór kanistra cewki odpowietrzającej EVAP – N115) postanowiłem się przyjżeć bliżej elektoozaworowi, który jest przymocowany do pojemnika na filter powietrza. Podejrzewam, że ten właśnie zawór jest do odprowadzania par paliwa ze zbiornika paliwa do zbiornika z węglem aktywnym.
Co do elektrozaworu to spawdzałem go ręcznie sterując i słyszałem, że cpyka. Nie wiem czy samo cpykanie pozwala już stwierdzić, że zawór otwiera się czy zamyka, ale jakoś tam działa. Niepokoi mnie jedna rzecz. Na złączu, które jest dołączone do tego zaworu utrzymuje się cały czas 13,5V i nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły, a przecież chyba powinno się tam zmieniać napięcie, bo z tego co wyczytałem to raz jest otwarty ten zawór a raz nie.
Czy 13,5V powoduje, że zawór jest zamknięty? Jakie jest sterowanie tego zaworu? Powiedzmy 12V - zamknięty, 0V - otwarty, czy jeszcze są jakieś stany pośrednie powiedzmy 7V - zamknięty do połowy?
Co do elektrozaworu to spawdzałem go ręcznie sterując i słyszałem, że cpyka. Nie wiem czy samo cpykanie pozwala już stwierdzić, że zawór otwiera się czy zamyka, ale jakoś tam działa. Niepokoi mnie jedna rzecz. Na złączu, które jest dołączone do tego zaworu utrzymuje się cały czas 13,5V i nie ma znaczenia czy silnik zimny czy ciepły, a przecież chyba powinno się tam zmieniać napięcie, bo z tego co wyczytałem to raz jest otwarty ten zawór a raz nie.
Czy 13,5V powoduje, że zawór jest zamknięty? Jakie jest sterowanie tego zaworu? Powiedzmy 12V - zamknięty, 0V - otwarty, czy jeszcze są jakieś stany pośrednie powiedzmy 7V - zamknięty do połowy?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Plus ma stale w jednym kablu, ale masa w drugim kablu jest podawana ze sterownika silnika wtedy kiedy zawór ma zadziałać. Pośrednich napieć niema. Jest pełne albo żadne.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
- Lokalizacja: W-wa
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
- Lokalizacja: W-wa
nie wiem jak u ciebie w AAM ale N80 (EVAP Canister Purge Regulator Valve) powinien byc
w komorze silnika po prawej i to on wpuszcza opary paliwa z pochlaniacza do kolektora
dolotowego w celu spalenia.
z tego co wyczytalem N115 odpowiada za wprowadzanie oparow do zbiornika z weglem
aktywnym (pochlaniacz) zapewniajac wlasciwe cisnienie w zbiorniku paliwa niezaleznie od
poziomu paliwa jednoczesnie doprowadzający do pochlaniacza świeże powietrze. Dzięki
temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas
eksploatacji.
EVAP to uklad zamkniety wiec najwazniejsza w nim jest szczelnosc.
nawet taka drobnostka jak zly stan uszczelki zakretki na wlewie paliwa moze powodowac
zapalenie lampki.
mnostwo tez tam gumowych rurek i polaczen zaciskanych - latwo o nieszczelnosc.
we wlewie jest tez klapka otwierana po wlozeniu pistoletu z dystrybutora - cos mi sie
wydaje ze to "czuly punkt" tego systemu.
same zawory wydaja sie byc trwale przez swa prostote - dopoki sie nie zawiesza
(zablokuja) lub nie przerwie sie obwod cewki.
temat bardzo mnie interesuje bo od czasu do czasu mam taki blad:
16824 - EVAP Emission Control Sys: Malfunction
P0440 - 35-10 - - - Intermittent
co ciekawe czasami blad sam znika, czasami tygodniami nie wystepuje.
w komorze silnika po prawej i to on wpuszcza opary paliwa z pochlaniacza do kolektora
dolotowego w celu spalenia.
z tego co wyczytalem N115 odpowiada za wprowadzanie oparow do zbiornika z weglem
aktywnym (pochlaniacz) zapewniajac wlasciwe cisnienie w zbiorniku paliwa niezaleznie od
poziomu paliwa jednoczesnie doprowadzający do pochlaniacza świeże powietrze. Dzięki
temu filtr jest regenerowany i nie wymaga konserwacji i obsługi przez cały czas
eksploatacji.
EVAP to uklad zamkniety wiec najwazniejsza w nim jest szczelnosc.
nawet taka drobnostka jak zly stan uszczelki zakretki na wlewie paliwa moze powodowac
zapalenie lampki.
mnostwo tez tam gumowych rurek i polaczen zaciskanych - latwo o nieszczelnosc.
we wlewie jest tez klapka otwierana po wlozeniu pistoletu z dystrybutora - cos mi sie
wydaje ze to "czuly punkt" tego systemu.
same zawory wydaja sie byc trwale przez swa prostote - dopoki sie nie zawiesza
(zablokuja) lub nie przerwie sie obwod cewki.
temat bardzo mnie interesuje bo od czasu do czasu mam taki blad:
16824 - EVAP Emission Control Sys: Malfunction
P0440 - 35-10 - - - Intermittent
co ciekawe czasami blad sam znika, czasami tygodniami nie wystepuje.
Krzycho, black new beetle 2.0i apk>aqy '99
www.newbeetle.pl
www.newbeetle.pl
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
- Lokalizacja: W-wa
Z teori układów wtryskowych dowiedziałem się, że elektrozawór recyrkulacji par paliwa po osiągnięciu przez silnik temperatury 60 stopni otwiera się w cyklu 90 sekund otwarty, 60 sekund zamknięty. Z innej zaś teori dowiedziałem się, że jest on otwierany w okresach określonych przez urządzenie sterujące zależnych od ustawienia przepustnicy i sondy lambda.
Nie wiem natomiast jak wygląda sterowanie konkretnie w moim przypadku. U mnie jest system sterowania Bosch Motronic 443 907 311. Przeprowadziłem pomiar na odłączonym złączu od zaworu, to niezależnie od temperatury silnika na złącze podawane jest 13,5V. W tym momencie nie zgadza mi się to z powyższą teorią. Jeden gościu na elektrodzie twierdzi, że tam cały czas ma być takie napięcie, ale to by oznaczało, że ten zawór podczas pracy silnika ma pozostawać w jednym stanie, ale to mi coś nie bardzo pasuje
Nie wiem natomiast jak wygląda sterowanie konkretnie w moim przypadku. U mnie jest system sterowania Bosch Motronic 443 907 311. Przeprowadziłem pomiar na odłączonym złączu od zaworu, to niezależnie od temperatury silnika na złącze podawane jest 13,5V. W tym momencie nie zgadza mi się to z powyższą teorią. Jeden gościu na elektrodzie twierdzi, że tam cały czas ma być takie napięcie, ale to by oznaczało, że ten zawór podczas pracy silnika ma pozostawać w jednym stanie, ale to mi coś nie bardzo pasuje
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 379 gości