przeciez jak nie zgasisz silnika to gaz poleci!zawor na butli tez lepiej zakrecic.Zatochi pisze:raczej zgaszone
Poradnik: jak działa instalacja LPG + regulacja
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Robert Pala
- Ma gadane
- Posty: 152
- Rejestracja: pt maja 18, 2007 20:39
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
- bombel-g2
- Użytkownik
- Posty: 360
- Rejestracja: śr gru 12, 2007 14:26
- Lokalizacja: SŁOKÓW/OPOLE
- Kontakt:
witam. mam golfa2 /1.8 rp tez gaz. problem jest tego typu ze bylem na regulacji gazu u jednego mechaniora i krecil mi pokretłem nr "2"-jak na foto wyzej -i wtedy auto dostalo prawie 2000 obrotow-zekomo ustawil tym pokrętłem taką dawke gazu jaka powinna byc.-cos tam jeszcze sprawdzal i powiedzial ze to jest winny czujnik temperatury tylko ktory-czerwony,czarny-czy niedieski--z trójnika z bloku patrząc od przodu.??? jest to mozliwe???
Kamil
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło
tel.792310032 kupię katalizatory wszystkie
Monowtrysk w PN-nce już śmiga... aż miło
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 18:12
- Lokalizacja: katowice
Dla tych, którzy chcą poczytać o LPG proponuje lekturę: "Układy zasilania gazem propan-butan" autorstwa Adama Majerczyka i Sławomira Tauberta. Wydawnictwo WKŁ
Dla chętnych wrzuciłem na serwer. Oto link:
http://rapidshare.de/files/39369777/Lpg ... i.pdf.html
Dla chętnych wrzuciłem na serwer. Oto link:
http://rapidshare.de/files/39369777/Lpg ... i.pdf.html
Panowie, u mnie stare 1.6 na SOLEX i plastykowej obudowie fitra powietrza. Jak mam zmodyfikować układ dolotowy (bo domyślam się, że o to chodzi) aby silnik nie gasł po dojeżdząniu do skrzyżowania. Na gorącym silniku często jest tak, że po uruchomieniu silnika prawie gaśnie, dopiero przegazówka naprawia problem, bądź uruchomienie go z pedałem przyspieszenia wciśniętym na max.
Dawka na wężu ustawiona w serwisie LPG, skład powietrza na parowniku na środku pola i leciutko w prawo w celu ekonomicznej jazdy.
Przerwa na świecach po 0,7mm, na przerywaczu 0,4mm, świeżo ustawiony zapłon, wymieniony filtr powietrza.
Dawka na wężu ustawiona w serwisie LPG, skład powietrza na parowniku na środku pola i leciutko w prawo w celu ekonomicznej jazdy.
Przerwa na świecach po 0,7mm, na przerywaczu 0,4mm, świeżo ustawiony zapłon, wymieniony filtr powietrza.
Ostatnio zmieniony pt lip 01, 2011 12:03 przez dgolf, łącznie zmieniany 1 raz.
- marcinek84
- Forum Master
- Posty: 1974
- Rejestracja: wt gru 11, 2007 18:02
- Lokalizacja: Józefów, Piaski, LSW
- Kontakt:
a u mnie w TECNO BRC tez 3 srobki, 1 MINIMO czyli minimalna dawka gazu(wolne obroty) 2 SENSITV czulosc parownika (cisnienie gazu, moj kolega ustawia to na ok 1,5 2 babelki na sekunde i jest git bo gazownicy wlneli takie cisnienie ze bogata to za malo powiedziane 3 spuszczanie syfu
Pierwsza PNka na BLOSie?
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój golfik viewtopic.php?f=87&t=278186" onclick="window.open(this.href);return false;
galeria fotosika http://marcinek0584.fotosik.pl/albumy/559660.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
- Lokalizacja: W-wa
Przyłączam się do pytania kolegi z wcześniejszej strony. Co ile spuszcza się syf? ewentualnie jakie są objawy jak uzbiera się dużo syfu?
Mam instalacje 3 lata i nie był spuszczany wogóle ten syfik? Mam problem przy mrozach, że jak zgasze na gazie przy zimnym silniku to na benzynie mi za pierona nie chce odpalić. Znajomek mówił mi że to przez syf.??
Mam instalacje 3 lata i nie był spuszczany wogóle ten syfik? Mam problem przy mrozach, że jak zgasze na gazie przy zimnym silniku to na benzynie mi za pierona nie chce odpalić. Znajomek mówił mi że to przez syf.??
Maź z parownika spuszczać możesz co kilka miesięcy, nie ma na to reguły gdyż zależy to od jakości LPG. Jeśli zgasisz zimny silnik na LPG (przy minusowych temp.) może się zdarzyć, że parownik zamarznie. Jednak nie ma prawa być problemów z odpalaniem na benzynie. Jaką Ty masz w ogóle instalkę?
Co do regulacji instalacji I generacji, to w kilku zdaniach. Temperatura silnika 90st.C. Najpierw odkręcamy mocno zawór na wężu, wkręcamy na 3000 - 3500 obr/min i powoli zakręcamy zawór. W momencie kiedy obroty spadają, odkręcamy o ok 1 obrót. Teraz przechodzimy na bieg jałowy, kręcąc śrubą regulacyjną wychwytujemy zakres równych obrotów. Dla ekonomicznej jazdy środek zakresu i lekko w prawo, jeśli auto ma tendencję do przygasania, to środek zakresu i lekko w lewo. "Przejechanie" poza zakres w prawo - mieszanka za uboga, natomiast w lewo - za bogata. Ustawicie tak i jeźdźcie na analizator, wątpię czy coś po Was poprawią
Pamiętajcie - zbytnie przykręcenie zaworu głównego zuboży mieszankę, co spowoduje wypalenie gniazd zaworowych. Przez takie rzeczy jedynie LPG niszczy silnik.
Co do regulacji instalacji I generacji, to w kilku zdaniach. Temperatura silnika 90st.C. Najpierw odkręcamy mocno zawór na wężu, wkręcamy na 3000 - 3500 obr/min i powoli zakręcamy zawór. W momencie kiedy obroty spadają, odkręcamy o ok 1 obrót. Teraz przechodzimy na bieg jałowy, kręcąc śrubą regulacyjną wychwytujemy zakres równych obrotów. Dla ekonomicznej jazdy środek zakresu i lekko w prawo, jeśli auto ma tendencję do przygasania, to środek zakresu i lekko w lewo. "Przejechanie" poza zakres w prawo - mieszanka za uboga, natomiast w lewo - za bogata. Ustawicie tak i jeźdźcie na analizator, wątpię czy coś po Was poprawią
Pamiętajcie - zbytnie przykręcenie zaworu głównego zuboży mieszankę, co spowoduje wypalenie gniazd zaworowych. Przez takie rzeczy jedynie LPG niszczy silnik.
Ostatnio zmieniony pt lip 01, 2011 12:05 przez dgolf, łącznie zmieniany 1 raz.
witam mam dylemat posiadam passata b3 1.8rp z lpg problem jest taki ze instalacja gazowa jest chyba nie do wtrysku mono tylko gaznika 3 pozycje przełacznika i problem polega na tym nie pali zupełnie na benzynie na gazie tak nawet przy -14 stopni w jaki sposób odłącza sie benzyna ?? wyłączają sie pompy czy nie wiem wtrysk jest odłączany pomóżcie
Ostatnio zmieniony pn sty 12, 2009 23:27 przez kmb92, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSkarland
- Mały gagatek
- Posty: 88
- Rejestracja: sob gru 06, 2008 00:45
- Lokalizacja: TSK
- Kontakt:
Kolego możesz to rozszerzyć?dgolf pisze:Teraz przechodzimy na bieg jałowy, kręcąc śrubą regulacyjną wychwytujemy zakres równych obrotów. Dla ekonomicznej jazdy środek zakresu i lekko w prawo, jeśli auto ma tendencję do przygasania, to środek zakresu i lekko w lewo. "Przejechanie" poza zakres w prawo - mieszanka za uboga, natomiast w lewo - za bogata.
O który zawór chodzi?dgolf pisze:Pamiętajcie - zbytnie przykręcenie zaworu głównego zuboży mieszankę, co spowoduje wypalenie gniazd zaworowych. Przez takie rzeczy jedynie LPG niszczy silnik.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: czw mar 26, 2009 10:26
- Lokalizacja: olsztynek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości