Niedziała wskaźnik poziomu paliwa...

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
wireks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn maja 07, 2007 00:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Niedziała wskaźnik poziomu paliwa...

Post autor: wireks » śr gru 24, 2008 16:42

Niestety wskaźnik po wyłączeniu silnika opadł i już więcej się nie podniósł...

Co myślicie? wksaźnik czy moze plywak ?


Dieu me pardonnera. C`est son metier.
Bóg mi wybaczy. To jego zawód.

Awatar użytkownika
adamk18
HadrRockMetalFan
Posty: 53
Rejestracja: pn lip 02, 2007 06:54
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: adamk18 » śr gru 24, 2008 17:07

Proponuję zacząć od sprawdzenia czujnika poziomu paliwa w zbiorniku . Odpinasz przewodziki - łączysz je razem i wskazówka powinna ruszyć aż do 1 FULL .



kasztan_TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 302
Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:04

Post autor: kasztan_TDI » śr gru 24, 2008 17:16

dokladnie ;) tak jak kolega wyzej napisał... :)
:bajer:



Awatar użytkownika
wireks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn maja 07, 2007 00:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: wireks » śr gru 24, 2008 21:55

sprawdze jutro, ale czy tam sa tylko dwa przewody ? zebym przypadkiem tych od pompy nie zwarl :D


Dieu me pardonnera. C`est son metier.
Bóg mi wybaczy. To jego zawód.

grzesiek2009
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
Lokalizacja: W-wa

Post autor: grzesiek2009 » śr gru 24, 2008 22:15

Dwa cieńkie są od czujnika (bodajże środkowe) a 2 grubsze od pompy. Dla bezpieczeństwa jak wiesz który, to wyciąg sobie bezpiecznik od pompy paliwowej i nie będziesz miał obaw przed zwarciem. Pytałem w założonym przeze mnie innym temacie jakie powinny być skrajne wartości rezystancji dla max i min paliwa. Może tutaj mi ktoś odpowie?



Awatar użytkownika
adamk18
HadrRockMetalFan
Posty: 53
Rejestracja: pn lip 02, 2007 06:54
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: adamk18 » czw gru 25, 2008 08:43

zrób tak jak napisał - grzesiek2009 - wyjmij bezpiecznik pompy ( nr 18) . Przewody pompy mają kolor czerwono-żółty i brązowy(czarny) . Nie pamietam dokładnie jakie kolory ma czujnik poziomu paliwa (chyba biały i zielony lub fioletowy) , powinny być cieńsze niż od pompy.



grzesiek2009
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
Lokalizacja: W-wa

Post autor: grzesiek2009 » czw gru 25, 2008 11:00

U mnie jest to bezpiecznik nr 18, u kolegi @adamk18 może też, ale czy u Ciebie taki numer jest to nie wiem. Spróbuj wypiąć ten bezpiecznik i posłuchaj czy pompa chodzi czy nie, ewentualnie jak masz voltomierz to wtedy sprawdzisz czy po włączeniu zapłonu podawane jest napięcie 12V lub więcej na pompe czy nie. Co do kolorów to może nie sugerowałbym się nimi bo nie wiem czy wszystkie VW mają zgodne kolory, być może się myle w tej kwesti. W sumie zasilanie pompy to powinien być jakiś standart np. czarny, brązowy, czerwony, a od czujnika jakaś mieszanka kolorów. Natomiast po grubości rozpoznasz, ponieważ prąd płynący przez pompe osiąga wartości ponad 1A, dlatego te przewody są grube, a czujnik paliwa to zwykły potencjometr przez który płyną niewielkie prądy.
Ostatnio zmieniony czw gru 25, 2008 11:04 przez grzesiek2009, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wireks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn maja 07, 2007 00:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: wireks » pt gru 26, 2008 16:54

witam, sprawdzilem - zmostkowalem przewody we wtyczce pompy paliwa (faktycznie byly dwa grubsze i dwa ciensze - zmostkowalem ciensze) niestety wskaznik ani drgnął... co mogę jeszcze zrobic?


Dieu me pardonnera. C`est son metier.
Bóg mi wybaczy. To jego zawód.

grzesiek2009
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
Lokalizacja: W-wa

Post autor: grzesiek2009 » sob gru 27, 2008 00:48

Zatem wykluczam czujnik paliwa. Powiedz czy szwankuje Ci sam wskaźnik paliwa czy temperatury też?

Problem będziesz miał prawdopodobnie z zegarem, albo też z połączeniem od kostki (tej na której zwierałeś) z licznikami. To pierwsze jest bardziej prawdopodobne. Rozbierałem te wskaźniki, tylko że ja mam od passata, ale od innych VW pewnie będą podobne. Oba wskaźniki: temperatury i paliwa wg. mnie są identyczne czyli że jakbyś zamienił temperature z paliwem to wychylenie powinno być takie samo.
Czytając wiele wątków można stwierdzić, że najczęstszym problemem jest stabilizator napięcia 10V, który pada albo zimne luty.



Awatar użytkownika
wireks
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: pn maja 07, 2007 00:16
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: wireks » sob gru 27, 2008 00:59

ok, czyli zatem musze sie dobrac do zegarów - probowalem juz ale niestety nie mialem odpowiedniego torxa a niestety nie wiem jaki tam powienien byc, bo kupilem zestaw ale tak malego tam nie bylo...


Dieu me pardonnera. C`est son metier.
Bóg mi wybaczy. To jego zawód.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 377 gości