Niedziała wskaźnik poziomu paliwa...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Niedziała wskaźnik poziomu paliwa...
Niestety wskaźnik po wyłączeniu silnika opadł i już więcej się nie podniósł...
Co myślicie? wksaźnik czy moze plywak ?
Co myślicie? wksaźnik czy moze plywak ?
Dieu me pardonnera. C`est son metier.
Bóg mi wybaczy. To jego zawód.
Bóg mi wybaczy. To jego zawód.
-
- Użytkownik
- Posty: 302
- Rejestracja: czw sie 07, 2008 12:04
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
- Lokalizacja: W-wa
Dwa cieńkie są od czujnika (bodajże środkowe) a 2 grubsze od pompy. Dla bezpieczeństwa jak wiesz który, to wyciąg sobie bezpiecznik od pompy paliwowej i nie będziesz miał obaw przed zwarciem. Pytałem w założonym przeze mnie innym temacie jakie powinny być skrajne wartości rezystancji dla max i min paliwa. Może tutaj mi ktoś odpowie?
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
- Lokalizacja: W-wa
U mnie jest to bezpiecznik nr 18, u kolegi @adamk18 może też, ale czy u Ciebie taki numer jest to nie wiem. Spróbuj wypiąć ten bezpiecznik i posłuchaj czy pompa chodzi czy nie, ewentualnie jak masz voltomierz to wtedy sprawdzisz czy po włączeniu zapłonu podawane jest napięcie 12V lub więcej na pompe czy nie. Co do kolorów to może nie sugerowałbym się nimi bo nie wiem czy wszystkie VW mają zgodne kolory, być może się myle w tej kwesti. W sumie zasilanie pompy to powinien być jakiś standart np. czarny, brązowy, czerwony, a od czujnika jakaś mieszanka kolorów. Natomiast po grubości rozpoznasz, ponieważ prąd płynący przez pompe osiąga wartości ponad 1A, dlatego te przewody są grube, a czujnik paliwa to zwykły potencjometr przez który płyną niewielkie prądy.
Ostatnio zmieniony czw gru 25, 2008 11:04 przez grzesiek2009, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 123
- Rejestracja: śr gru 24, 2008 17:54
- Lokalizacja: W-wa
Zatem wykluczam czujnik paliwa. Powiedz czy szwankuje Ci sam wskaźnik paliwa czy temperatury też?
Problem będziesz miał prawdopodobnie z zegarem, albo też z połączeniem od kostki (tej na której zwierałeś) z licznikami. To pierwsze jest bardziej prawdopodobne. Rozbierałem te wskaźniki, tylko że ja mam od passata, ale od innych VW pewnie będą podobne. Oba wskaźniki: temperatury i paliwa wg. mnie są identyczne czyli że jakbyś zamienił temperature z paliwem to wychylenie powinno być takie samo.
Czytając wiele wątków można stwierdzić, że najczęstszym problemem jest stabilizator napięcia 10V, który pada albo zimne luty.
Problem będziesz miał prawdopodobnie z zegarem, albo też z połączeniem od kostki (tej na której zwierałeś) z licznikami. To pierwsze jest bardziej prawdopodobne. Rozbierałem te wskaźniki, tylko że ja mam od passata, ale od innych VW pewnie będą podobne. Oba wskaźniki: temperatury i paliwa wg. mnie są identyczne czyli że jakbyś zamienił temperature z paliwem to wychylenie powinno być takie samo.
Czytając wiele wątków można stwierdzić, że najczęstszym problemem jest stabilizator napięcia 10V, który pada albo zimne luty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 345 gości