Golf 3 1.6 silnika ABU

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

grybam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pt gru 02, 2005 14:15
Lokalizacja: Lezajsk
Kontakt:

Golf 3 1.6 silnika ABU

Post autor: grybam » pt gru 02, 2005 14:20

witam mam problem skopiuje tresc pozst z innego forum na ktorym pisalem o problemie poniewaz tam nic na ten temat chyba nie wyciagne a wiec to jest to :

witam ponownie mam znowu problem moj golf zachwojue sie strasznie mianowicie na zimnym silniku wszystko gra ale jak przejade sie kawałek to zaczyna szarpac przy wiekszych obrotach nawet w miejscu kiedy mu przygazuje to 6000 obr to tak jaky go dlawilo odlaczylem sonde lambe czujnik temp cieczy i silnik krokowy tzn wszystk oco moglo by miec wplyw od strony ukladu elektrycznego dodam jeszcze ze wymienilem pompe paliwa bo mechanik powiedzial ze nie daje cisnienia prosze o pomoc szpeca pozdro czekam na odp



Dawka11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr lis 23, 2005 08:35
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Dawka11 » pt gru 02, 2005 14:24

a sprawdziłeś układ zasilania od strony elektryki: zapłon, przewody WN, świece ?



grybam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pt gru 02, 2005 14:15
Lokalizacja: Lezajsk
Kontakt:

Post autor: grybam » pt gru 02, 2005 14:26

Tak swiece sa dobre nie okopcone wygladaja jeszcze na nowe i daja iskre sa to swiece NGK przewody tez sa dobre sprawdzalem dodam ze na zimnym silniku tak sie nie dzieje przypusczam najgorsze ze to wtrysk szwankuje :( bo na gazie wszystko ok pomocy co moze byc jeszcze



Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » pt gru 02, 2005 14:46

Tak więc wina może leżeć po stronie układu zapłonowego.
Może masz zapłon przestawiony, kable, kopułka.
Musisz kolejno eliminować możliwości.
Jeśli masz stare kable i kopułkę - to załóż. Jeśli nie pomoże - to już masz z głowy 2 elementy. itd.



grybam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pt gru 02, 2005 14:15
Lokalizacja: Lezajsk
Kontakt:

Post autor: grybam » pt gru 02, 2005 15:05

tak tylko juz wylozyłem niepotrzebnie na pompe paliwa w taki sposob eliminacji hehe doradzcie cos co rzeczywiscie moze byc walniete pozdro czekam dalej :)



Rafaello27
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 185
Rejestracja: sob lis 26, 2005 13:51
Lokalizacja: Rabka Zdrój

Post autor: Rafaello27 » pt gru 02, 2005 15:12

Z doświadczenia wiem, że świece NGK przy zasilaniu LPG nadają się do wymiany co 20-25tyś.km.
Jeśli miałem ~21tyś.km. i autko po odpaleniu przerywało na benzynie, a na gazie chodziło OK - wina z regóły była po stronie Świec lub kabli.



Awatar użytkownika
h2o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob mar 12, 2005 10:34
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: h2o » pt gru 02, 2005 15:20

A cewkę z modułem sprawdziłeś? Ja miałem podobny problem, ale jak było wilgotno (np po deszczu) odpalał normalnie, ale póxniej szarpał i gasł. Albo czasami wogóle nie odpalał :helm: . Okazało się, że cewka była walnieta. Miała przebicie - iskra uciekała bokiem i kiszka była. Wymiana pomogła. Problemu nie ma.


pozdrawiam



piotrw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: pt lip 08, 2005 13:28
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: piotrw » pt gru 02, 2005 15:54

Może to filtr paliwa...Mam takiego samego golfika i szarpał mi ale niezależnie od tego czy zimny czy ciepły...



ROBERTO_VW

Widzę to cienko!!

Post autor: ROBERTO_VW » sob gru 03, 2005 01:57

Właśnie wywaliłem z mojego MK3 taki silnik.
Padła mi uszcelka pod głowicą, a gdy rozebrałem silnik okazalo sie, że tłoki NIE! mają 76,47
(średnica nominalna) tylko 76,32. Maks. zużycie tłoka to 0,04 na średnicy.
Trochę to odchodzi od normy.
Ale nie o tym mialem mówić.
Mialem identyczny objaw jak mowisz tyko u mnie stało sie to po przegrzaniu silnika.
A czy bierze ci olej?
Jeśli tak to wyślęci fotkę co sie dzieje na zaworach ssących.
Robi Ci sie tam taka skorupa (jak się jeżdzi się na gazie) że paliwo żle dochodzi do tloków i
o ile silnik chodzi jako tako na gazie to na paliwie szarpie.
Po przejechaniu 2-3 kilometrów skakałem jak kangur.
Nie chcę Ci żle wróżyć, ale ...
Moj samochodzik też ładnie chodzil przez 5 lat.
Oleju brał jakieś 1,5l na 10tyś km i nagle padl.

Wkładam teraz silnik od Skodziany też 1.6 tylko AEE.Wszystko prawie pasuje, a jutro go odpalam.

Roberto
Kruczek@post.pl



grybam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pt gru 02, 2005 14:15
Lokalizacja: Lezajsk
Kontakt:

Re: Widzę to cienko!!

Post autor: grybam » sob gru 03, 2005 10:54

[quote="ROBERTO_VW"]Właśnie wywaliłem z mojego MK3 taki silnik.
Padła mi uszcelka pod głowicą, a gdy rozebrałem silnik okazalo sie, że tłoki NIE! mają 76,47
(średnica nominalna) tylko 76,32. Maks. zużycie tłoka to 0,04 na średnicy.
Trochę to odchodzi od normy.
Ale nie o tym mialem mówić.
Mialem identyczny objaw jak mowisz tyko u mnie stało sie to po przegrzaniu silnika.
A czy bierze ci olej?
Jeśli tak to wyślęci fotkę co sie dzieje na zaworach ssących.
Robi Ci sie tam taka skorupa (jak się jeżdzi się na gazie) że paliwo żle dochodzi do tloków i
o ile silnik chodzi jako tako na gazie to na paliwie szarpie.
Po przejechaniu 2-3 kilometrów skakałem jak kangur.
Nie chcę Ci żle wróżyć, ale ...
Moj samochodzik też ładnie chodzil przez 5 lat.
Oleju brał jakieś 1,5l na 10tyś km i nagle padl.


TAK masz racje wymienialem uszczelke pod glowica i na zaworach byla skorupa i ja oczyscilem mialem olej w plynie chlodniczym i kisiel a to juz ustapilo w 2 i 4 cylindrze byl olej ale to przez to ze kanal sie rozszczelnil to mowisz ze silnik OUT?? czy wymienic zawory??

Wkładam teraz silnik od Skodziany też 1.6 tylko AEE.Wszystko prawie pasuje, a jutro go odpalam.

[ Dodano: Sob Gru 03, 2005 09:55 ]
a wlasnie zapomnialem powiedziec otej fotce jasli mozesz to podeslij grybam@poczta.fm pozdro



ROBERTO_VW

Post autor: ROBERTO_VW » sob gru 03, 2005 12:27

Czy ten objaw masz po wymianie uszczelki pod głowicą?
Czy było po wymianie usczelki dobrze i zrobiło sie to po jakimś czasie czasie.

Zawory są raczej OK.
A jak czyściłeś, wyjmowałeś zawory?

Jak wymieniałeś usczelkę to nie miałeś dużego luzu na tłokach?



grybam
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 121
Rejestracja: pt gru 02, 2005 14:15
Lokalizacja: Lezajsk
Kontakt:

Post autor: grybam » sob gru 03, 2005 12:55

witam nie ten objaw mam od zeszlego lata napisze wszystko od poczatku co sie dzialo:

a wiec bylo lato:) jade a tu nagle stop silnik przestal pracowac tak jakby go zmulilo nie dochodzilo pawliwo po 10 min dalej mozna bylo jechac i znowu to samo po 10km bo pompka nie dziala ale przeczyscilem i zaczela chodzi pozniej po jakims miesciacu zauwazylem ze bierze olej i po jakims czasie byl on w plynie chlodniczym to wskazywalo na uszczelke a wiec ja wymienilem glowica zostala splanowana w fabryce maszyn i jest oki niema oleju w plynie ani nie bierze oleju ale teraz zaczal szarpac na benzynie sprostuje ze jesli chce mu depnac to szarpie a przy normalnej jezdzie wyglada na dobry ale tez przerywa tylko słabiej sonda lambda tez dziala poprawnie odlaczylem ja i niema roznicy chociaz po ponownym wlaczeniu zwiekszaja sie obroty, swiece i przewody tez sa ok!
silnik krokowy to nie bedzie czujnik temp cieczy tez chyba nie i termostat nie mialby wplywu na obroty choc niewiem do konca to by bylo tyle

dzieki za zainteresowanie i czas pomozcie !!!!

aha nie wyciagalem zaworow podczas zmiany uszczelki zdrapalem srubkokretem i przeczycilem papierem pozdro

[ Dodano: Sob Gru 03, 2005 19:47 ]
witam ponownie widze ze nikt juz niema pomysłow na moj problem mam pytanie da sie wlozyc do mojego golfa 3 rok 93 silnik ABU np silnik 1.8 GTI bo mam okazje kupic tanio takie cos , co sie z tym wiaze czy na tej elektronice to bedzie dziala pozdro czekam



ROBERTO_VW

Post autor: ROBERTO_VW » sob gru 03, 2005 23:20

No nie wiem co ci odpowiedzieć, ale jeszcze sprawdź kompresje na ciepłym silniku.

Jak chcesz sobie założyć GTI to kup lepiej cały przodek, bo wszystko jest inne!!!
Począwszy od elektroniki skończywszy na mechanice. Upewnij się czy będzie pasowała skrzynia, ale chyba nie, więc wymienić będzie trzeba półosie. No to tak na pierwszy rzut.
Okablowanie też jest inne.
Życzę szczęścia.

A propos dzisiaj uruchomiłem silnik. Wszystko działa jak należy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 185 gości