Pytanie o KNOCK SENSOR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Pytanie o KNOCK SENSOR

Post autor: Direct » sob gru 20, 2008 23:57

Witam ....
Mam pytanie czy do mojego DIGI II podejdzie knock sensor z Golfa mk3 ABF .... wiem że wtyczki są inne ale mi chodzi o kwestie parametrów.
dzięki za odpowiedź



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz gru 21, 2008 01:00

hmm nie potrafie zinterpretować tych różnic ale najwyraźniej jakieś są

z abfa
Obrazek

z digi 2 z PFa
Obrazek

L czyli długość przewodu można pominąć

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 00:34 ]
Direct pisze:wtyczki są inne
wtyczki są te same :p
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 01:00 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Post autor: Direct » ndz gru 21, 2008 13:12

Teraz tylko pytanie czy można czujnik z ABF wpiąć do DIGI II (PF)......czy te 2mV zrobią jakąś dużą różnicę??



Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » ndz gru 21, 2008 13:50

Na dodatek na foto ten z abfa to siemens, a ten z pfa to bosch. Do PFa pasuje czujnik o numerze 054 905 377 z niebieską wtyczką, taki jak Ci wysłałem foto. Te z Abfa mają numer 037 905 377.
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 13:56 przez wachelo, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz gru 21, 2008 15:07

wachelo pisze:Na dodatek na foto ten z abfa to siemens, a ten z pfa to bosch
no akurat te na foto to oba firmy FACET, czy 2mV/g robią rożnićę nie wiem. Na pewno wie to GTO ale nie wiem czy zechce powiedzieć. Myślę że jak poprosisz na priw i my napiszesz jakie są różnice to powie.

[ Dodano: Nie Gru 21, 2008 14:10 ]
nie sugerujcie się teżkolorem wtyczek w zamiennikach bo do PFa stukowiec FACET raz ma czarną a raz zieloną wtyczkę. Wtyczki we wszystkich stukowcach jakie spotkałem z grypy VAG mają takie same wtyczki. Mowie np o stukowcy z 2e i stukowcu z PF. A patrząc na foto mogę z duzym prawdopodonienstwem stwierdzic ze i ta z ABF jest taka sama. Pozostaje kwestia schematu wewnętrzenego samego czujnika i tej wartości różniącej sięo 2mV/g.
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 15:11 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » ndz gru 21, 2008 17:10

Skoro to zamiennik FACET, to ok. W każdym razie w przypadku oryginalnych, to kształt pierwszego to siemens, a drugiego bosch. Mam nawet oba teraz przed sobą. W oryginałach kolor wtyczki oznaczał długość kabla. A jej kształt jest zawsze taki sam. Były białe, brązowe, czarne, niebieskie i zielone.
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 17:15 przez wachelo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz gru 21, 2008 17:40

no to w zamiennikach FACET chyba nie oznacza bo nieraz z pudełka wyjmuję czujnik z zieloną z nieraz z czarną wtyczką (mowa o tym samym czuniku o tym samym nr i o tej samej długości kabla)



Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » ndz gru 21, 2008 18:00

No to pewnie w zamiennikach robią jak im podejdzie. A tu kolory, może się komuś przyda
Biały 500mm (AAA, AFA),
Niebieski 535mm, (PF, PB, PL, AEK)
Brąz 340mm (ABF, 2E, AAA, AEP)
Czarny jest chyba najkrótszy (ABF)



Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Post autor: Direct » czw gru 25, 2008 10:38

Dzięki śliczne :) Zapytam GTO ... może akurat powie :) w końcu święta



Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » czw gru 25, 2008 11:25

W ABFie oryginalnie jest brązowy i czarny. Czarny odmówił posłuszeństwa i założyłem niebieski i wszystko śmigało, więc z dużym prawdopodobieństwem nie będzie problemu z tymi 2mV. Ale jak coś, to mam na handel oba czujniki i z PFa i z ABFa :pub:



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw gru 25, 2008 12:37

Ten z PF jest minimalnie czulszy, ale według można śmiało zastąpić go tym z ABF. W końcu to nic innego jak mikrofon piezo a ta czułość różniąca się o kilka procent nie powinna odgywać żadnej roli.


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
wachelo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: sob cze 16, 2007 23:51
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wachelo » czw gru 25, 2008 14:04

zodiak pisze:Ten z PF jest minimalnie czulszy, ale według można śmiało zastąpić go tym z ABF. W końcu to nic innego jak mikrofon piezo a ta czułość różniąca się o kilka procent nie powinna odgywać żadnej roli.
Dokładnie



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 260 gości