Problem z paleniem na ciepłym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

koncio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:18
Lokalizacja: Łańcut

Problem z paleniem na ciepłym

Post autor: koncio » sob gru 20, 2008 23:20

Witam

Krótko opisze mój problem, autko to Bora 98r 1.9tdi , walka przez dwa lata w Rzszowskich "renomowanym" warsztatach , problem z paleniem na zimnym silniku, wydaje około 4tyś , robili cuda, jakoś nikt nie doszedł do tego że nie ma prądu na świece, ostatni warsztat automacher :P wymienił przekaźnik świec za free ( w poprzedniej cenie 1050zł!) na totalnie zimnym silniku autko pali jak nowe. problem ciągnie się teraz przy temp powyżej 4 stopni (silnik) , wiadomo w tej temp. świece nie grzeją jak przy niższej i nadal kręcić trzeba aż aku szkoda... moje pytanie, czy Vagiem mogę i jak zmienić temp przy której grzeją świce i jak zmienić czas grzania świec, prosił bym o loginy i wartości , czujnik temp płynu nowy, sprawny jak i stary :] analizując oporność czujnika wstawienie opornika około 2k pomoże ale przy rozgrzanym na prawde silniku wprowadzi w błąd CPU.

Z góry dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz gru 21, 2008 00:12

koncio aż dziw bieże : z jednej strony nieudolność renomowanych warsztatów a z drugiej, że silnik miał problemy z zapaleniem bez świec żarowych (przyjmuję również, że w porze wiosennej, letniej i jesiennej bo piszesz, że walka trwała przez 2 lata), silnik odpali nawet bez świec żarowych - wiadomo, że gorzej będzie w niskich, ujemnych temperaturach ale da radę;
teraz pali z trudem na rozgrzanym - to w zasadzie problem dawki startowej, której mapy trzeba zmienić w sofcie ale w zasadzie widzę, że chcesz ten problem załatwić tańszym kosztem i popieram :
koncio pisze:analizując oporność czujnika wstawienie opornika około 2k pomoże ale przy rozgrzanym na prawde silniku wprowadzi w błąd CPU
no i na tym cały ten myk polega aby oszukać ECU w celu zwiększenia dawki startowej,
a propo, nie podałeś nawet jaki masz silnik tzn. na pompie wtryskowej czy pompowtryskach a to istotna informacja dla forumowiczów na przyszłość.


Obrazek

koncio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob gru 20, 2008 23:18
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: koncio » ndz gru 21, 2008 00:19

ALH, mapa wg. info z automachera byla zmieniana, ostanie 7dni autko stalo u nich, przy 98r chyba o pompowtryskach mozna zapomniec... czyscili bak itd. za cos niby wzieli 1000zł ale na pewno nie za efekt bo dopiero ja obczailem ze nie ma pradu na swiecach,
u siebie tak z ciekawosci dzis zmienilem dawke startowa na max i jest lekka roznica i na cieplym i na zimny, ale uparłem się że tą Borę zrobie dla tego prosze o pomoc

ps. przebieg 150, dosc niskie ciesnienia cos kolo 26,24,22,24

ps2, tańszym kosztem? juz szukalem silnika lub auta po dzownie, spoko 6tyś ale niech chodzi.. ale nadal gwarancji niemam, opadly mi rece jak ktos wzial tys. bez efektu, na zimnym ustawili kąt na 37, dawka nominalna, mechanik ktory podliczyl robote nie pokazal sie w pracy po rozmie tel. w ktorej bylo wyjasnienie to ze brak pradu na swiece, sam pomysl jak mozna wierzyc w takie warsztaty, auto warte z 15tys, i co ile mozna na sprawdzenia wylozyc???? rozumie , wiedza kosztuje.. ale bez przesady , szczerze to plakac sie chce..
Ostatnio zmieniony ndz gru 21, 2008 00:37 przez koncio, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz gru 21, 2008 08:56

koncio pisze:przy 98r chyba o pompowtryskach mozna zapomniec
racja ! moje niedopatrzenie
koncio pisze:ps2, tańszym kosztem?
miałem tu na myśli sposób oszukania sterownika silnika tym opornikiem ale trwałe jego zastosowanie nie przyniesie niczego dobrego gdyż zwiększysz tym samym zużycie paliwa,
lepszym i tanim rozwiązaniem jest zastosowanie przełącznika w kabinie wpiętego w obwód G62, którym przed każdym odpaleniem ciepłego silnika przerwiesz sygnał idący z G62 do sterownika i po odpaleniu ponownie włączysz obwód - sterownik będzie myślał, że silnik jest zimny i zwiększy dawkę startową na czas rozruchu gorącego silnika.
koncio pisze:auto warte z 15tys, i co ile mozna na sprawdzenia wylozyc???? rozumie , wiedza kosztuje.. ale bez przesady , szczerze to plakac sie chce..


z tym się zgadzam chyba nie tylko ja na tym forum i szczerze Ci współczuję.


Obrazek

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » ndz gru 21, 2008 10:03

koncio pisze:mapa wg. info z automachera byla zmieniana,
więc kombinowanie z czujnikiem nic nie da, jezeli to prawda ...
na próbę można odpiąć czujnik i sprawdzić jak odpala ciepły, ale ja przyjrzałbym się korekcją na wtryskach



mirass
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 633
Rejestracja: czw lut 23, 2006 21:23
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: mirass » pn gru 22, 2008 09:26

masz niskie ciśnienie na garach. sorki ale to jest przyczyna złego odpalania.czeka cie remont


www.vagtune.pl tel. 502730289

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości