Wymiana łożyska alternatora...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Reksio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 17:41
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Reksio » czw gru 18, 2008 19:40

Witam! Właśnie pare tygodni temu wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody w ASO w moim MK4 AJM 115KM 2000 r., 155 tyś. km przebiegu Dają 2 lata gwarancji lub 90 tyś. przebiegu. Przy okazji wymieniłem też napinacz i pasek alternatora i nastepnego dnia po przyjechaniu z pracy usłyszałem, że dochodzi z rozrządu jakiś dziwny odgłos tak jakby się obracała pusta tuleja, nie wiem czy to normalne, czy tak powinno być czy nie. Może to właśnie efekt naciągu paska lub może się musi dotrzeć. Wymieniono mi kompletny rozrząd wraz z napinaczem hydraulicznym. Zrobiłem jakieś 1500 km i nie przestało. Pojechałem więc na reklamację. Po zdjęciu paska alternatora szuranie jakby trochę przestało buczeć, diagnoza mechanika, że uszkodzone sprzęgiełko alternatora czyli rolka w której się mieści łożysko i sprzęgiełko. Po wymianie "za odpłatą" 324,00 zł nadal słychać to szuranie i wyraźnie dochodzi to z okolic pokrywy rozrządu! Znów reklamuję!!! Tego samego dnia mi już nie dali rady wymienić z powrotem na starą (sprawną) rolkę alternatora, umówiłem się na przyszły tydzień na zamianę rolki i zwrot kasy i rozebranie i sprawdzenie rozrządu. Po tygodniu znów pojechałem do serwisu, najpierw pryskali jakimś sprayem okolice rozrządu, później obsłuchiwali jakims mikrofonem ze sluchawkami, aż w końcu wzięli się podniesli auto do góry i rozebrali pokrywy rozrządu, diagnoza to rozrząd dobrze ustawiony i napiety. Powiedzieli, że ten odgłos po prostu tak juz musi być. Ja jestem trochę spokojniejszy, że chociaż jeszcze raz go sprawdzili, ale nadal mnie wkurza to szuranie. Jeśli ktos miał podobny przypadek po wymianie rorządu to niech opisze - z gory dzięki - Pozdrawiam!!!



pioczel
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 94
Rejestracja: sob wrz 22, 2007 21:59
Lokalizacja: zabrze
Kontakt:

Post autor: pioczel » czw gru 18, 2008 21:02

polecam założyc dodatko sprzegiełko na altku..u ,mnie dużo to dało ..trzaski piski ,zgrzyty znikły..koszt za org.z iny to 145 zł-sam wykreciłem z zawiozłem...dodatkowo straciłem na póżniejsza naprawe 120 zł ,bo naruszyłem przy demontarzu śrubę +-mostki poszły do wymiany.......od razu najlepiej wykręcic z wiazka kabli!!!!



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt gru 19, 2008 15:07

Przyjżyjcie sie kołu pasowemu na wale z tłumikiem drgań, lubi popiskiwac.



DANIEL LHR
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 520
Rejestracja: czw cze 07, 2007 00:28
Lokalizacja: hrubieszów

Post autor: DANIEL LHR » pt gru 19, 2008 19:11

szatanek pisze:Przyjżyjcie sie kołu pasowemu na wale z tłumikiem drgań, lubi popiskiwac.
potwierdzam u mnie czasami na zimym troche popiskuje.
A najciszej pracuje pasek contitech



Awatar użytkownika
KarQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 01:57
Lokalizacja: Płockowo

Post autor: KarQ » pt gru 19, 2008 20:15

szatanek pisze:kołu pasowemu na wale
Sorry za pytanie, w którym miejscu to jest?


92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9269
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » pt gru 19, 2008 20:47

Sorry za pytanie, w którym miejscu to jest?
Na wale glownym.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » ndz sty 04, 2009 12:45

KarQ pisze:Po odpaleniu auta jest cisza, ale przez jakieś 15s i się zaczyna koncert, po ruszeniu (obciążenie) i wysprzędleniu zaczyna się filharmonia
Mam to samo, na mrozie -5 do -10 odpala bez piskow, potem dopiero po chwili zaczynaja sie coraz glosniejsze piski.
Gdy wlacze swiatla, piszczy mocniej. Jak mam wlaczone swiatla i zamkniete szyby elektryczne, a mimo to nacisne przycisk "do gory" (czyli szyba ciagle zamknieta, ale pobor pradu idzie) to zwieksza sie piszczenie i minimalnie przygasaja swiatla.
Jak juz sie auto nagrzeje, to nie piszczy, ale jak wtedy nacisne przycisk szyby, to tez minimalnie przygasaja swiatla i zamiast zwiekszenia pisku slychac takie jakby buczenie z komory silnika.


Obrazek
Obrazek

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz sty 04, 2009 19:29

mam u siebie tak samo jak nacisne przycisk zamykania szyb popiskiwanie sie zwieksza,poprostu zwieksza sie opór jaki stawia altek bo jest większy pobór prądu, to normalne.



Awatar użytkownika
Kri$
Forum Master
Forum Master
Posty: 1112
Rejestracja: śr paź 31, 2007 15:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Kri$ » ndz sty 04, 2009 22:59

Hmm sadzilem, ze jedno z drugim ma jakis zwiazek :) ze moze to ostatecznie alternator jest winny popiskiwania :)


Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
KarQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 01:57
Lokalizacja: Płockowo

Post autor: KarQ » sob sty 17, 2009 16:59

Nie mam pojęcia. Nie mogę sobie przypomnieć czy kiedy kupiłem auto też były te objawy, czy dopiero pojawiły się kiedy wymieniłem na nowy napinacz (coś nie markowego).

Zastanawiam się czy nie kupić ori napinacza, mniejszego i metalowego.


92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)

Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » sob sty 17, 2009 22:07

Kri$ pisze:Mam to samo, na mrozie -5 do -10 odpala bez piskow, potem dopiero po chwili zaczynaja sie coraz glosniejsze piski.
Gdy wlacze swiatla, piszczy mocniej. Jak mam wlaczone swiatla i zamkniete szyby elektryczne, a mimo to nacisne przycisk "do gory" (czyli szyba ciagle zamknieta, ale pobor pradu idzie) to zwieksza sie piszczenie i minimalnie przygasaja swiatla.
Mam dokładnie to samo.
KarQ pisze:Nie mam pojęcia. Nie mogę sobie przypomnieć czy kiedy kupiłem auto też były te objawy, czy dopiero pojawiły się kiedy wymieniłem na nowy napinacz (coś nie markowego).

Zastanawiam się czy nie kupić ori napinacza, mniejszego i metalowego.
U mnie pojawiło sie to po założeniu 2 lata temu napinacza ale tego aluminiowego i co zime coraz gorzej. Dzisiaj przyszedł mi orginalny napinacz VW koszt 115zl i we wtorek wymienie i powiem czy coś lepiej.
Na tym napinaczu aluminiowym jak piszczy to ucicha jak imbusem recznie dociągne napinacz, wiec chyba to on jest temu winny bo rolke i pasek wymieniłem już.

No i nastała cisza po wymianie napinacza i łożyska alternatora :bigok:
Ostatnio zmieniony wt sty 20, 2009 18:15 przez marrcin, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KarQ
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: ndz sty 21, 2007 01:57
Lokalizacja: Płockowo

Post autor: KarQ » pt sty 23, 2009 21:18

marrcin pisze:No i nastała cisza po wymianie napinacza i łożyska alternatora :bigok:
To i ja muszę spróbować.

Jakie koszta?


92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)

Awatar użytkownika
marrcin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 414
Rejestracja: wt cze 27, 2006 16:55
Lokalizacja: SosnoVWiec
Kontakt:

Post autor: marrcin » pt sty 23, 2009 21:23

Za szybko się pochwaliłem :grrr:
Jeden dzien i znowu to samo , troche może ciszej. Nie wiem juz sam czy sie decydować na to kółko ze sprzęgiełkiem do alternatora ? a może to wina tego koła pasowego (nie ma bic)?
Troche przemawia za mną to kółko ze sprzęgiełkiem bo jak włącze szyby elektryczne to sie nasila bardziej ten pisk a teraz mam zwykłe to kółko.
Co robić ????



Lennox
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 209
Rejestracja: czw cze 23, 2005 19:39
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: Lennox » sob sty 24, 2009 09:36

Hmm. ja walczę z podobnym problemem porannego piszczenia - tak jak u Was.
Wymieniłem pasek, napinacz, rolke i dalej to samo.
Pozostaje chyba tylko kwestia tego koła pasowego - które rzekomo jest u mnie Ok ;((

Poproszę o wyjaśnienie bo po prostu nie wiem jak to jest, że zakładając że to koło pasowe tak wyje na zimnym silniku w zimie a w lato na zimnym silniku nie.
Wg. mnie jak coś jest walnięte to wyje ciągle :(

Proszę o te informacje.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 134 gości