Czy pompa vacum może miec luz na krućcu???

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Czy pompa vacum może miec luz na krućcu???

Post autor: PinkFloyd » śr gru 17, 2008 22:18

Ostatnio zauwazyłęm, że mój hamulec nie jest tak bardzo ostry i delikatny jak u ojca w ALH i jakby gruszka do konca nie była wciagana tak z 2mm- podbny problem jak u ojca ale u nieg była wina gruszki a hamulce były ok. Przewody ok, tylko zastanawia mnie pompa vacum, na końcu gdzie na zdjęciu zaznaczone jest strzałka czerwona jest luz w oba kierunki jak pokazuje strzałka zółta i to dośc znaczny. Nie słychac żadnego syczenia- ale silnik diesla jest głosny i tak bym chyba nie usłyszał :grin: Podłączyłem pompkę podciśnienia i cisnienie na vacum na przewodzie do N75 mniejsze o 0,3 bara niz zalecane ( nie mieściło sie w zalecanej zielonej skali ), pompkę podcisnienia podłączyłem do przewodu gruchy i jak podpompowałem szybko łądnie do końca wciągneło. Zastanawia mnie czy to naprawiać i czy da radę ( czy lepiej kupowac nową ). Czy tez macie taki luz na krućcu- czy to normalne ???
Dzięki za pompc :pub:




Obrazek



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » czw gru 18, 2008 08:42

Witaj!
Ja miałem też taki luz stało się to po wymianie sprzęgła - pewnie mechanik podczas podnoszenia silnika w coś zaje...ał tym krućcem i poszło :grin: Zauważyłem, że pedał hamulca był czasem twardy i podczas gaszenia auta telepało silnikiem. Kruciec umocowałem i uszczelniłem poxipolem, nałożyłem dwukrotnie warstwę kleju przy wyjściu tego króćca z pompy. Trzyma się wszystko super a opisywane objawy ustąpiły od ręki. Pozdro :bigok:



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw gru 18, 2008 08:47

PinkFloyd, jakie masz podcisnienie przy vaccu ??

Zrob log turbiny, bedziesz widzial czy podcis jest odpowiednie, jesli bedzie za male to auto bedzie mialo pozniej moment max, i bedzie gorzej reagowalo na nacisniecie pedalu przyspieszenia.

Jesli masz podcis mniejsze jak -0,7 Bar to musisz uszczelnic.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » czw gru 18, 2008 16:13

ten kruciec nie moze miec luzu wymienilem kilka pomp wlasnie przez to ze ten kruciec latal robi sie tam nieszczelnosc i ucieka podcisnienie
obspawac tego nie mozna bo w srodku jest zawór zwrotny który sie spali pozostaje tylko lepienie
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Post autor: Radion » czw gru 18, 2008 17:56

GMS pisze:pozostaje tylko lepienie
pozdrawiam
Nic nie trzeba lepić... Pompę można naprawić bez odkręcania z silnika (jak się wykręci jest wygodniej ale da się bez). Trzeba maksymalnie wepchnąć króciec do środka a potem dookoła po samym brzegu kołnierza obstukać delikatnie małym młoteczkiem i pompa jak nowa.



daniellw
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 01, 2004 21:56
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: daniellw » czw gru 18, 2008 18:16

Gebi pisze:Witaj!
Ja miałem też taki luz stało się to po wymianie sprzęgła - pewnie mechanik podczas podnoszenia silnika w coś zaje...ał tym krućcem i poszło :grin: Zauważyłem, że pedał hamulca był czasem twardy i podczas gaszenia auta telepało silnikiem. Kruciec umocowałem i uszczelniłem poxipolem, nałożyłem dwukrotnie warstwę kleju przy wyjściu tego króćca z pompy. Trzyma się wszystko super a opisywane objawy ustąpiły od ręki. Pozdro :bigok:
A tak od strony praktycznej, bo tez mam problem z luźnym kruccem,
-czym oczyscic kruciec przed klejeniem?
-czy klej nakladac tylko w okolice szczeliny kruciec-obudowa?
- czy z wiekszym zapasem pokleic tez częśc obudowy?
- a moze zazbroic dodatkowo siateczką z włókna szkalnego?
Chcialbym to zrobic raz a dobrze.
Pozdrawiam!

[ Dodano: Czw Gru 18, 2008 5:23 pm ]
O i widze ze jest metoda bez lepienia, próba bedzie w sobote.
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 18:21 przez daniellw, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw gru 18, 2008 22:14

Dario84 pisze:PinkFloyd, jakie masz podcisnienie przy vaccu ??

Zrob log turbiny, bedziesz widzial czy podcis jest odpowiednie, jesli bedzie za male to auto bedzie mialo pozniej moment max, i bedzie gorzej reagowalo na nacisniecie pedalu przyspieszenia.

Jesli masz podcis mniejsze jak -0,7 Bar to musisz uszczelnic.
Cisnienie ponżej 0,7 bara, poza tym turbinkado 2000 obr nie łąduje swojego cisnienia = grucha nie podciaga do konca - wiec wina vacum



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw gru 18, 2008 22:21

apropo twardego gaszenia, moze to byc właśnie przez vacum???



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw gru 18, 2008 22:38

piter_s pisze:apropo twardego gaszenia, moze to byc właśnie przez vacum???
Vacum steruje tez klapa gaszaca jak do konca nie zamyka to może jest tego wina



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » czw gru 18, 2008 22:39

w mk3 1z nie ma klapy gaszenia



Gebi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:14
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Gebi » pt gru 19, 2008 09:34

daniellw pisze:-czym oczyscic kruciec przed klejeniem?
benzyna w zupełności wystarczy
daniellw pisze:-czy klej nakladac tylko w okolice szczeliny kruciec-obudowa?
- czy z wiekszym zapasem pokleic tez częśc obudowy?
zrób z zapasem spoina będzie mocniejsza
daniellw pisze:- a moze zazbroic dodatkowo siateczką z włókna szkalnego?
myślę że to niekonieczne



Awatar użytkownika
cruse
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw lip 24, 2008 23:25
Lokalizacja: Elbląg - NE
Kontakt:

Post autor: cruse » pt gru 19, 2008 17:30

Panowie Panowie !
A czy nie można po prostu tej gumowej uszczelki mocującej wymienić na nową ? ( można ją kupić osobno ?? )
Pozdrawiam.


PS: szukam użytkowników TDI w Elblągu

Awatar użytkownika
Radion
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: sob lis 18, 2006 18:36
Lokalizacja: Kraków
Auto: VW Golf IV Variant
Silnik: ALH

Post autor: Radion » pt gru 19, 2008 18:29

PinkFloyd pisze:Cisnienie ponżej 0,7 bara, poza tym turbinkado 2000 obr nie łąduje swojego cisnienia = grucha nie podciaga do konca - wiec wina vacum
A czy taki wynalazek będzie ok do sprawdzenia podciśnienia: http://www.allegro.pl/item500582845_wak ... raper.html ??
Gdzie mierzyć podciśnienie? Od razu za króćcem pompy vac czy za przetwornikiem ciśnienia N75?



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » pt gru 19, 2008 22:11

no da rade ten wskaznik ale ja kupilem za 20zl co pokazuje mi to samo może nie jest napisane DRAPER ale jest ok
co do mierzenia to mozna to robic w kilku miejscach szukajac uszkodzen
pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 188 gości