Wymiana łożyska alternatora...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wymiana łożyska alternatora...
Witam,
strasznie hałasuje, buczy i grzechocze na wolnych obrotach, stawiam na łożysko altka.
Jakiej firmy polecacie, jest możliwa wymiana samemu?
strasznie hałasuje, buczy i grzechocze na wolnych obrotach, stawiam na łożysko altka.
Jakiej firmy polecacie, jest możliwa wymiana samemu?
92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
wysokoobrotowe SKF a wymiana oczywiście jest możliwa samemu. na szczotki trzeba uważać jedynie
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Co się okazało...
Łożysko było wporządku, natomiast rolka napinacza wyła wyrobiona, na dodatek pasek była za długi i na wolnych obrotach pomiędzy dwoma rolkami strzalał (!)
Teraz jeszcze na zimnym po paru sekundach po uruchomieniu zaczyna coś piszczeć (stawiam na klime) bo po uruchomieniu A/C piszczenie się znacznie nasila...
Macie jakiś pomyśł?
Łożysko było wporządku, natomiast rolka napinacza wyła wyrobiona, na dodatek pasek była za długi i na wolnych obrotach pomiędzy dwoma rolkami strzalał (!)
Teraz jeszcze na zimnym po paru sekundach po uruchomieniu zaczyna coś piszczeć (stawiam na klime) bo po uruchomieniu A/C piszczenie się znacznie nasila...
Macie jakiś pomyśł?
92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
zbyt duze obciązenie alternatora dlatego pasek piszczyKarQ pisze:Co się okazało...
Łożysko było wporządku, natomiast rolka napinacza wyła wyrobiona, na dodatek pasek była za długi i na wolnych obrotach pomiędzy dwoma rolkami strzalał (!)
Teraz jeszcze na zimnym po paru sekundach po uruchomieniu zaczyna coś piszczeć (stawiam na klime) bo po uruchomieniu A/C piszczenie się znacznie nasila...
Macie jakiś pomyśł?
wyciagnij przekaznik świec żarowych to przestanie piszczeć
-
- Użytkownik
- Posty: 416
- Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
- Lokalizacja: MALBORK Hamburg
- Kontakt:
Osobiście polecam - sprawdź dobrzez pompę wody. Zwłaszcza luz łożyska oraz, czy pomiędzy obudową pompy a piastką, na ktorej jest zamontowane koło do paska, występuje przerwa okolo 5mm. Sam wlaśnie przeżyłem rozszpanie się pompy. Podobne objawy + wyciek płynu + przetarta przez koło pasowe na wylot obudowa paska rozrządu. W pompie jest łożysko a jak wiadomo nic nie jest wieczne. Jeśli silnik ma około 200 tyś przebiegu, myśłę, ze można w ciemno pompę zmieniać. Dodatkowo razem z pompą, padł mi też napinacz i rolka paska alternatora. Wynika z tego, że ich trwałość jest dość zbliżona.
Octavia III -1.4 DSG ---[/i]
Zaczyna hałasować coraz bardziej i dłużej - przyznam, że jest to strasznie żenująceilio pisze:zbyt duze obciązenie alternatora dlatego pasek piszczy
wyciagnij przekaznik świec żarowych to przestanie piszczeć
Wymieniłem pasek klinowy, rolkę napinacza (jakiś zamiennik)
Kompletnie rozrząd z pompą wody SKF i nic (!)
Wylałem całe opakowanie WD-40 i nic nie pomaga, dalej piszczy na wolnych. Przy 1,2k rpm cichnie, ale to tyle. Przejadę ok. kilometra i jest spokój.
Co to może być do kurki nędzy
Mam już dość, ma ktoś jakiś pomysł?
Ostatnio zmieniony pn gru 15, 2008 14:40 przez KarQ, łącznie zmieniany 1 raz.
92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
Ja nie wiem co to jest, ale zobacz w wyszukiwarce: "piszczy napinacz".
Przede wszystkim ja nie mam klimy.
Ja u siebie wymieniłem już wszystko i się poddałem. Wymieniałem rolkę paska mikro, pasek, tulejki łożyskujące dźwignię napinacza, napinacz po czym została mi jeszcze jedna rzecz - sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Po wymienie tego ostatniego był najbardziej zadawalający efekt - prawie cisza.
Teraz jak uruchamiam zimny silnik przez jakieś 5 sekund piszczy i przestaje. Myślę, że do końca problem bym rozwiązał gdybym zakupił nowe koło pasowe wału korbowego, ale ono kosztuje ponad 350zł z Corteco!
I jeszcze jedno, jeśli temperatura zewnętrzna wynosi ponad 15 stopni to wtedy pisku brak.
Przede wszystkim ja nie mam klimy.
Ja u siebie wymieniłem już wszystko i się poddałem. Wymieniałem rolkę paska mikro, pasek, tulejki łożyskujące dźwignię napinacza, napinacz po czym została mi jeszcze jedna rzecz - sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Po wymienie tego ostatniego był najbardziej zadawalający efekt - prawie cisza.
Teraz jak uruchamiam zimny silnik przez jakieś 5 sekund piszczy i przestaje. Myślę, że do końca problem bym rozwiązał gdybym zakupił nowe koło pasowe wału korbowego, ale ono kosztuje ponad 350zł z Corteco!
I jeszcze jedno, jeśli temperatura zewnętrzna wynosi ponad 15 stopni to wtedy pisku brak.
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Ja przerabiałem temat na trzech: Bosch, Optibelt, Gates i na tym ostatnim najmniej piszczyMackoMan pisze:...Napiszcie jeszcze jakich używacie pasków bo jesli Gatesa to odrazu je wywalcie, one bardzo lubia popiskiwać...
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Zgadza się i niektóre części są drogie (koło pasowe wału, sprzęgło alternatora, czy sam napinacz)KarQ pisze:...AFN140 - szukałem, ale tyle wskazówek, że pół silnika musiałbym wymienić...
Temat jest drażliwy i ciężki. Nie dotyczy jednego użytkownika i nie posiada jednego konkretnego rozwiązania...
VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010
W moim przypadku to nie może być wina paska.
Po odpaleniu auta jest cisza, ale przez jakieś 15s i się zaczyna koncert, po ruszeniu (obciążenie) i wysprzędleniu zaczyna się filharmonia
Nagram to któregoś dnia, może tak coś rozwikłamy.
Po odpaleniu auta jest cisza, ale przez jakieś 15s i się zaczyna koncert, po ruszeniu (obciążenie) i wysprzędleniu zaczyna się filharmonia
Nagram to któregoś dnia, może tak coś rozwikłamy.
92' MK3 GT SPECIAL (ABS)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
93' VA GT 16V (C20XE)
94' MK3 Variant (ABS)
96' KM3 GTI TDI 20 JAHRE (AFN+)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 67 gości