ubytek płynu chłodniczego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

ubytek płynu chłodniczego

Post autor: j_a_r_o_o_o » czw gru 18, 2008 01:38

Witam, mam mały problem, a mianowicie nieznaczny ubytek płynu chłodniczego co 1500 km, dokładnie ze stanu max do stanu lekko ponizej min. Co moze byc tego przyczyna? o ile to odbiega od normy... :helm:

Druga sprawa to czy normalnym jest ze jak zgasze auto przy temp ok np 85C to jak po 10 min zalaczam zaplon to wskazowka jest na nieco powyzej 90C.

No i trzecia ostatnia sprawa, to moze mi ktos powiedziec ile tak naprawde powinno byc w zbiorniku wyrownawczym płynu przy calkowicie zimnym silniku - na max czy min? No bo wiadomo, ze przy cieplym motorze plyn sie podnosi...

dzieki ludziska z gory za pomoc :pub:



Awatar użytkownika
Danijel
youngtimer
youngtimer
Posty: 1170
Rejestracja: wt cze 03, 2008 10:21
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Danijel » czw gru 18, 2008 01:45

Powodów ubytku moze byc kilka. Uszczelka pod głowicą, nie szcelna chłodnica lub tak jak u mnie ciekło z pod czujnika temperatury.
Co do tej tempartury to spraedziłbym termostat i wymienił czujnik temp.
a ogrzewanie masz normalnie?



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » czw gru 18, 2008 01:49

nie, no ogrzewanie jest normalnie... ciepelko :grin: jaki jest koszt termostatu i czujnika??


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

Awatar użytkownika
Danijel
youngtimer
youngtimer
Posty: 1170
Rejestracja: wt cze 03, 2008 10:21
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Danijel » czw gru 18, 2008 01:53

do mk3 nie wiem ale do mojego mk2 termostat 30 zeta a czujnik ok 40 zl wiec mysle ze podobnie do trójki

[ Dodano: 18 Gru 2008 00:55 ]
proponuje ci jednak otworzyc zbiornik wyrównaczy przy właczonym aucie i zobaczyc czy sie bąbeliki robią. Jesli tak to czeka cie uszczelka pod głowicą i dlatego moze ci uciekac płyn



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » czw gru 18, 2008 01:58

uszczelka jest dobra, niedawno wymieniana, poza tym sprawdzalem juz wlasnie czy podnosi sie poziom oleju i czy jest biały nagar na bagnecie i pod korkiem


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

Awatar użytkownika
Danijel
youngtimer
youngtimer
Posty: 1170
Rejestracja: wt cze 03, 2008 10:21
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Danijel » czw gru 18, 2008 02:03

Sprawdz wszystko jeszcze raz,wierz mi na słowo nie dawno sam walczyłem z uciekającym płynem



gregor112233
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn gru 15, 2008 14:42
Lokalizacja: z nieba

Re: ubytek płynu chłodniczego

Post autor: gregor112233 » czw gru 18, 2008 10:14

No i trzecia ostatnia sprawa, to moze mi ktos powiedziec ile tak naprawde powinno byc w zbiorniku wyrownawczym płynu przy calkowicie zimnym silniku - na max czy min?
wg książki na zimnym silniku powinno być na środku między max a min.



Awatar użytkownika
Viteq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: wt paź 09, 2007 18:57
Lokalizacja: Okolice Wrocławia

Post autor: Viteq » czw gru 18, 2008 12:09

Co do termostatu ja do MK3 kupiłem za 38 zeta jedyny moim zdaniem warty kupienia czyli firmy Wahler... wiele osób zresztą podziela moje zdanie jest to sprawdzona i pewna firma a za taka kasę nie opłaca się szukać tańszych zamienników, które nie wiadomo czy będą działać jak należy.

Co do ubytków płynu... u mnie był ten sam problem, delikatnie spadał poziom z biegiem czasu... aż do wczoraj, kiedy na światłach mi się zakopciło spod maski i po chwili zaczęła mrugać dioda od poziomu płynu chłodniczego... Okazało się że wąż wychodzący z chłodnicy (ten na dole) był lekko pęknięty i sobie z niego kapało a wczoraj lekkie pęknięcie się "troszeczke" powiększyło i zaczęło się lać jednocześnie zalewając jakieś rozgrzane elementy pod maską co spowodowało od razu chmurkę dymu.

wąż od razu zakupiony (koszt 18 zeta) wymieniony i teraz ok....

Oczywiście przy wymianie dochodzi jeszcze koszt płynu bo po zdjęciu węża praktycznie cały wycieka.


Abre los ojos....

[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » czw gru 18, 2008 13:04

j_a_r_o_o_o pisze: na max czy min?
miedzy min a max
jest jedno miejsce (mankament w mk3 gdzie trudno zauwazyć sączenie się płynu a tym miejscem jest króciec temp płynu przy głowicy)
dlatego o tym pisze ze oosbiście przerabiałem i nie tylko ja to zagadnienie
po wymianie tego króćca wszystko wróciło do normy
(jezeli na styku podstawy krócca z głowicą na zimnym silniku poruszasz tym króccem i wydostanie się choćby jedna kropelka to musisz wymienic króciec
(groszowa sprawa )



Awatar użytkownika
teczka
CzortEkipa
Posty: 215
Rejestracja: pn lut 11, 2008 23:59
Lokalizacja: Neustettin
Kontakt:

Post autor: teczka » czw gru 18, 2008 13:44

własnie jak kolega wyżej napisał sprawdz ten kruciec mianowicie te tansze pod wpływem temperatury potrafią sie nieźle odkształacać i przepuszczaja płyn wiec i może to być przyczyna twojego ubytku płynu, ja przerabiałem ten temat w mk3 jak i mk2 i zawsze wina leżała po stronie tego krućca wiec wymieniłem na febiego podajrze zapłaciłem 50 zeta ale problem z głowy. Jeszcze może sprawdż czy nie masz wrzerów na bloku gdzie nachodzi ten kruciec, oring ci tam może nie dolegać i puszcza płyn. Najlepiej wtedy to zrobić dobrze a jesli nie masz czasu to polecam silicon czarny. pozdro600



ZS12

Post autor: ZS12 » czw gru 18, 2008 17:34

Czy przypadkiem po włączeniu ogrzewania nie parują ci szyby bo u mnie były podobne ubytki i okazało się że strzeliła mi nagrzewnica :bigok:



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » czw gru 18, 2008 20:32

ZS12 pisze:Czy przypadkiem po włączeniu ogrzewania nie parują ci szyby bo u mnie były podobne ubytki i okazało się że strzeliła mi nagrzewnica :bigok:
hmmm... w sumie to mam lekko (nawet powiedzialbym bardzo malo) czasem zaparowana przednia szybe (taki pasek - przy samym dole szyby), ale podejrzewam ze to raczej filtr przeciwpyłkowy jest do wymiany, bo jak jade i samochod sie zagrzeje to nie mam juz zaparowanych szyb (no chyba ze wylacze nawiew na szybe :P), a w ogole to jaka jest cena ew. nowej nagrzewnicy??



ZS12

Post autor: ZS12 » czw gru 18, 2008 22:41

jeśli chodzi o mój przypadek to 150 zeta ale w pierwszej kolejności posprawdzaj to co proponowali koledzy



Awatar użytkownika
j_a_r_o_o_o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 221
Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: j_a_r_o_o_o » pt gru 19, 2008 00:16

a jak jest temp. 70C podczasz jazdy to chyba za niska co, bo wlasnie zaczely mi parowac bardziej szyby podczas gdy samochod sie zagrzal, jak stoje z kolei w miejscu to jest 80C


Fiat 126p - prawie jak Ferrari,
G.Rasiak - prawie jak piłkarz,
Real M., ManU, Inter - prawie jak Juventus!
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 166 gości