ubytek płynu chłodniczego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
ubytek płynu chłodniczego
Witam, mam mały problem, a mianowicie nieznaczny ubytek płynu chłodniczego co 1500 km, dokładnie ze stanu max do stanu lekko ponizej min. Co moze byc tego przyczyna? o ile to odbiega od normy...
Druga sprawa to czy normalnym jest ze jak zgasze auto przy temp ok np 85C to jak po 10 min zalaczam zaplon to wskazowka jest na nieco powyzej 90C.
No i trzecia ostatnia sprawa, to moze mi ktos powiedziec ile tak naprawde powinno byc w zbiorniku wyrownawczym płynu przy calkowicie zimnym silniku - na max czy min? No bo wiadomo, ze przy cieplym motorze plyn sie podnosi...
dzieki ludziska z gory za pomoc
Druga sprawa to czy normalnym jest ze jak zgasze auto przy temp ok np 85C to jak po 10 min zalaczam zaplon to wskazowka jest na nieco powyzej 90C.
No i trzecia ostatnia sprawa, to moze mi ktos powiedziec ile tak naprawde powinno byc w zbiorniku wyrownawczym płynu przy calkowicie zimnym silniku - na max czy min? No bo wiadomo, ze przy cieplym motorze plyn sie podnosi...
dzieki ludziska z gory za pomoc
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
do mk3 nie wiem ale do mojego mk2 termostat 30 zeta a czujnik ok 40 zl wiec mysle ze podobnie do trójki
[ Dodano: 18 Gru 2008 00:55 ]
proponuje ci jednak otworzyc zbiornik wyrównaczy przy właczonym aucie i zobaczyc czy sie bąbeliki robią. Jesli tak to czeka cie uszczelka pod głowicą i dlatego moze ci uciekac płyn
[ Dodano: 18 Gru 2008 00:55 ]
proponuje ci jednak otworzyc zbiornik wyrównaczy przy właczonym aucie i zobaczyc czy sie bąbeliki robią. Jesli tak to czeka cie uszczelka pod głowicą i dlatego moze ci uciekac płyn
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: pn gru 15, 2008 14:42
- Lokalizacja: z nieba
Re: ubytek płynu chłodniczego
wg książki na zimnym silniku powinno być na środku między max a min.No i trzecia ostatnia sprawa, to moze mi ktos powiedziec ile tak naprawde powinno byc w zbiorniku wyrownawczym płynu przy calkowicie zimnym silniku - na max czy min?
Co do termostatu ja do MK3 kupiłem za 38 zeta jedyny moim zdaniem warty kupienia czyli firmy Wahler... wiele osób zresztą podziela moje zdanie jest to sprawdzona i pewna firma a za taka kasę nie opłaca się szukać tańszych zamienników, które nie wiadomo czy będą działać jak należy.
Co do ubytków płynu... u mnie był ten sam problem, delikatnie spadał poziom z biegiem czasu... aż do wczoraj, kiedy na światłach mi się zakopciło spod maski i po chwili zaczęła mrugać dioda od poziomu płynu chłodniczego... Okazało się że wąż wychodzący z chłodnicy (ten na dole) był lekko pęknięty i sobie z niego kapało a wczoraj lekkie pęknięcie się "troszeczke" powiększyło i zaczęło się lać jednocześnie zalewając jakieś rozgrzane elementy pod maską co spowodowało od razu chmurkę dymu.
wąż od razu zakupiony (koszt 18 zeta) wymieniony i teraz ok....
Oczywiście przy wymianie dochodzi jeszcze koszt płynu bo po zdjęciu węża praktycznie cały wycieka.
Co do ubytków płynu... u mnie był ten sam problem, delikatnie spadał poziom z biegiem czasu... aż do wczoraj, kiedy na światłach mi się zakopciło spod maski i po chwili zaczęła mrugać dioda od poziomu płynu chłodniczego... Okazało się że wąż wychodzący z chłodnicy (ten na dole) był lekko pęknięty i sobie z niego kapało a wczoraj lekkie pęknięcie się "troszeczke" powiększyło i zaczęło się lać jednocześnie zalewając jakieś rozgrzane elementy pod maską co spowodowało od razu chmurkę dymu.
wąż od razu zakupiony (koszt 18 zeta) wymieniony i teraz ok....
Oczywiście przy wymianie dochodzi jeszcze koszt płynu bo po zdjęciu węża praktycznie cały wycieka.
Abre los ojos....
[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]
[img]http://images44.fotosik.pl/112/14cebc634ee6b3bf.jpg[/img]
miedzy min a maxj_a_r_o_o_o pisze: na max czy min?
jest jedno miejsce (mankament w mk3 gdzie trudno zauwazyć sączenie się płynu a tym miejscem jest króciec temp płynu przy głowicy)
dlatego o tym pisze ze oosbiście przerabiałem i nie tylko ja to zagadnienie
po wymianie tego króćca wszystko wróciło do normy
(jezeli na styku podstawy krócca z głowicą na zimnym silniku poruszasz tym króccem i wydostanie się choćby jedna kropelka to musisz wymienic króciec
(groszowa sprawa )
własnie jak kolega wyżej napisał sprawdz ten kruciec mianowicie te tansze pod wpływem temperatury potrafią sie nieźle odkształacać i przepuszczaja płyn wiec i może to być przyczyna twojego ubytku płynu, ja przerabiałem ten temat w mk3 jak i mk2 i zawsze wina leżała po stronie tego krućca wiec wymieniłem na febiego podajrze zapłaciłem 50 zeta ale problem z głowy. Jeszcze może sprawdż czy nie masz wrzerów na bloku gdzie nachodzi ten kruciec, oring ci tam może nie dolegać i puszcza płyn. Najlepiej wtedy to zrobić dobrze a jesli nie masz czasu to polecam silicon czarny. pozdro600
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
hmmm... w sumie to mam lekko (nawet powiedzialbym bardzo malo) czasem zaparowana przednia szybe (taki pasek - przy samym dole szyby), ale podejrzewam ze to raczej filtr przeciwpyłkowy jest do wymiany, bo jak jade i samochod sie zagrzeje to nie mam juz zaparowanych szyb (no chyba ze wylacze nawiew na szybe ), a w ogole to jaka jest cena ew. nowej nagrzewnicy??ZS12 pisze:Czy przypadkiem po włączeniu ogrzewania nie parują ci szyby bo u mnie były podobne ubytki i okazało się że strzeliła mi nagrzewnica
- j_a_r_o_o_o
- Ma gadane
- Posty: 221
- Rejestracja: pt gru 21, 2007 21:48
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości