Ubytek płynu chłodniczego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Ubytek płynu chłodniczego
Witam
Znajomy prosił Mnie o założenie tematu ponieważ ma problem ze swoim Golfikiem(MK4 1.9TDI AJM)a mianowice co jakieś 200-300km ubywa mu płynu chłodzącego tak ze włącza się sygnalizacja braku odpowiedniej ilości płynu. W samochodzie zostały juz wymienione:
-termostat
-zbiorniczek wyrównawczy
-korek zbiorniczka wyrównawczego
- jakieś 20 tys km temu pompa plynu(wraz z rozrzadem)
i nic to niepomogło.
Silnik niema żadnych problemów z paleniem obojętnie czy jest zimny czy ciepły, spalanie w normie, Vag nic niepokazuje. Może ktoś z was cos doradzić?
Znajomy prosił Mnie o założenie tematu ponieważ ma problem ze swoim Golfikiem(MK4 1.9TDI AJM)a mianowice co jakieś 200-300km ubywa mu płynu chłodzącego tak ze włącza się sygnalizacja braku odpowiedniej ilości płynu. W samochodzie zostały juz wymienione:
-termostat
-zbiorniczek wyrównawczy
-korek zbiorniczka wyrównawczego
- jakieś 20 tys km temu pompa plynu(wraz z rozrzadem)
i nic to niepomogło.
Silnik niema żadnych problemów z paleniem obojętnie czy jest zimny czy ciepły, spalanie w normie, Vag nic niepokazuje. Może ktoś z was cos doradzić?
Teraz to się jeździ :D
Mój klekocik ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78389&postdays=0&postorder=asc&start=0
Mój klekocik ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=78389&postdays=0&postorder=asc&start=0
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: sob kwie 05, 2008 14:11
- Lokalizacja: Leszno
- Kontakt:
wyciek.....
Witam......
Więc, odpuść na razie uszczelkę, wsadzaj za kółko przy zimnym silniku kumpla/pannę/mamę chusteczka higieniczna w łapkę i sprawdź:
1. czujnik temperatury - podłóż chusteczkę, pogazuj, jak bedzie mokra to .......
2. termostat - szczelność "pokrywki" ;
3. chłodnica, tzn. miejsca w których wąż gumowy wchodzi/wychodzi do/od chłodnicy. Zdarza się "rozgrzanie" tego elementu i wtedy wyciek jest dość znaczący. Jeżeli chłodnica dostała w "......upe" w innym miejscu, to raczej nici z tego......
Jak by uszczelka padła to na oleju byłby biały "szlam", 1 na 1000 przypadków zdarza się, że pada uszczelka a nie ma wycieków do oleju....
Pozdrawiam...
Sztomel
Zgadzam się z powyższą opinią......Sztomel pisze:przyczyn może być wiele, w Twoim przypadku pozostało jeszcze sprawdzenie działania wentylatora chłodnicy itp. mnóstwo rzeczy jest na ten temat napisane, poczytaj a bedziesz wiedział co jeszcze sprawdzić - uszczelka pod głowicą to najdroższa opcja naprawy aczkolwiek bardzo częsta.
Więc, odpuść na razie uszczelkę, wsadzaj za kółko przy zimnym silniku kumpla/pannę/mamę chusteczka higieniczna w łapkę i sprawdź:
1. czujnik temperatury - podłóż chusteczkę, pogazuj, jak bedzie mokra to .......
2. termostat - szczelność "pokrywki" ;
3. chłodnica, tzn. miejsca w których wąż gumowy wchodzi/wychodzi do/od chłodnicy. Zdarza się "rozgrzanie" tego elementu i wtedy wyciek jest dość znaczący. Jeżeli chłodnica dostała w "......upe" w innym miejscu, to raczej nici z tego......
Jak by uszczelka padła to na oleju byłby biały "szlam", 1 na 1000 przypadków zdarza się, że pada uszczelka a nie ma wycieków do oleju....
Pozdrawiam...
Life is Ride, Ride is Life!
<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
<b>DIAGNOSTYKA VAG</b> -----POZNAŃ-----Kontakt przez PRIV.
Ja miałem taki przypadek i rozpatrywany był na forum LINK miałem walniętą uszczelkę pod głowicą i wszystko było bez objawowe czysty korek bez żadnej mazi, płyn wywalało przez zaworek w zbiorniczku wyrównawczym i to tak sporo, miałem po jeździe twarde węże które dochodzą do chłodnicy.
Moja rada to po pierwsze sprawdzenie korka od zbiorniczka wyrównawczego, sprawdzenie węży czy są mocno twarde po jeźdize, sprawdzenie czy nie wywala płynu przed zbiorniczek wyrównawczy (odkręć korek i zobacz czy nie jest mokro w miejscu gdzie jest ujście zaworka i pod zbiorniczkiem). I dobry sposób na sprawdzenie w jeździe typowo miejskiej on będzie gubił w miarę mało tego płynu przejedź sobie z 20-30 km dla testu na jakiejś autostradzie, drodze szybkiego ruchu czy jakiejś szybszej trasie i przyciśnij go trochę oczywiście na ciepłym silniku (zakup od razu litr płynu) po takiej jeździe ciśnienie może wypluć Ci cały zbiorniczek płynu ja tak miałem w swoim przypadku. Bujałem się z tym problem sporo czasu bo nie chciałem od razu wymieniać uszczelki pod głowicą chociaż większość mówiła że to pewno jest powód, szukałem i niestety skończyło się na najgorszym. Także zobacz jakie będą efekty jak pociśniesz auto mocniej na jakiejś trasie miasto odpada ze względu na prędkości hamowania itp po takiej trasie zatrzymaj się daj mu chwilę odpocząć i zgaś silnik ja np. w tym czasie poszedłem przy okazji na zakupy po powrocie płyn już był poza zbiorniczkiem.
Moja rada to po pierwsze sprawdzenie korka od zbiorniczka wyrównawczego, sprawdzenie węży czy są mocno twarde po jeźdize, sprawdzenie czy nie wywala płynu przed zbiorniczek wyrównawczy (odkręć korek i zobacz czy nie jest mokro w miejscu gdzie jest ujście zaworka i pod zbiorniczkiem). I dobry sposób na sprawdzenie w jeździe typowo miejskiej on będzie gubił w miarę mało tego płynu przejedź sobie z 20-30 km dla testu na jakiejś autostradzie, drodze szybkiego ruchu czy jakiejś szybszej trasie i przyciśnij go trochę oczywiście na ciepłym silniku (zakup od razu litr płynu) po takiej jeździe ciśnienie może wypluć Ci cały zbiorniczek płynu ja tak miałem w swoim przypadku. Bujałem się z tym problem sporo czasu bo nie chciałem od razu wymieniać uszczelki pod głowicą chociaż większość mówiła że to pewno jest powód, szukałem i niestety skończyło się na najgorszym. Także zobacz jakie będą efekty jak pociśniesz auto mocniej na jakiejś trasie miasto odpada ze względu na prędkości hamowania itp po takiej trasie zatrzymaj się daj mu chwilę odpocząć i zgaś silnik ja np. w tym czasie poszedłem przy okazji na zakupy po powrocie płyn już był poza zbiorniczkiem.
Ostatnio zmieniony czw gru 18, 2008 10:55 przez bb_pl, łącznie zmieniany 2 razy.
Miałem te same objawy, niestety też walnięta uszczelka pod głowicą.
Po wymianie uszczelki płyn nie ubywa
Po wymianie uszczelki płyn nie ubywa
viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 147 gości