Długi czas osiągania przez silnik 90 stopni

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Długi czas osiągania przez silnik 90 stopni

Post autor: mariusz75 » czw gru 04, 2008 20:50

Wydłużony czas osiągnięcia przez silnik 90 stopni w zimie to normalne, ale nie do przesady. Jeśli twój bolid tak jak i mój po przejechaniu ok.15 kilometrów nadal ma temperaturę w okolicy 80-90 stopni to znaczy, że coś jest nie tak :kac: .

Na pierwszy ogień poszło podejrzenie na termostat, ale wszystkie znaki wskazywały, że jest on dobry.
Dolny wąż od chłodnicy po przejechaniu 20 km był leciutko ciepły, tak samo jak górny, więc termostat nie był zepsuty i nie puszczał płynu przez chłodnice :hmm: (tak mi się zdawało!!!!!! :kac: )
Dziś postanowiłem go sprawdzić i wymontowałem go z auta.

Po dokładnych oględzinach zaraz zauważyłem przyczynę długiego rozgrzewania się auta.

Termostat był „sprawny” i nie otwierał się przed osiągnięciem 90 stopni, ale był nieszczelny, co widać na fotach.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

WNIOSKI:
mimo to, że termostat był zamknięty ( i wszystko wskazywało na to że jest sprawny) przez skruszała gumę uszczelniającą puszczał niewielką ilość płynu na chłodnice i to powodowało, że auto nie mogła się dogrzać.

A tu fota nówki, widać różnice

Obrazek


.
Po wymianie na nowy auto przy tej samej temperaturze zewnętrznej ok 2-3 stopnie rozgrzewa się do 90 stopni na o połowę krótszym odcinku :grin: .

A i do środka w końcu leci gorące powietrze :bigok: .
Ostatnio zmieniony czw gru 04, 2008 20:52 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw gru 04, 2008 21:12

to Ja dodam jeszcze info o oznaczeniach, i temp. otwarcia w termostatach wahler:
Obrazek

budowa:
Obrazek

montaż:
Obrazek

a tu jak sprawdzić czujnik temp. cieczy chłodzącej:
Obrazek


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: roger18sx » pt gru 05, 2008 22:08

u mnie tez jakos sie tak słabo temperatura podnosi . podczas jazdy temperatura jest cos kolo 70 stopni a jak auto chwile postoi to dojdzie do 90 wiec trzeba bedzie sprawdzic termostat bo zmienilem czujnok temperatury i dalej tak samo


VW NA ZAWSZE

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » pt gru 05, 2008 22:24

roger18sx pisze:podczas jazdy temperatura jest cos kolo 70 stopni a jak auto chwile postoi to dojdzie do 90
Na bank termostat :grin: , koszt niewielki zakipu ok 35 zł za wahlera. Najlepsza marka wśród nieoryginalnych :chytry:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

jarkob
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: pt paź 31, 2008 21:32
Lokalizacja: krosno/kraków

Post autor: jarkob » ndz gru 14, 2008 14:17

Gdzie w AFN znajduje się czujnik temperatury cieczy chłodzącej?



Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz gru 14, 2008 16:51

na plastikowym króćcu wychodzącym z głowicy



Awatar użytkownika
kuki30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob maja 24, 2008 12:18
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: kuki30 » ndz gru 14, 2008 16:58

u mnie np wogole sie w zime nie dogrzewa do 90 stopni tylko do 85 a jak wlacze ogrzewanie to spada na 75 ale to ponoc normalne w sdi kolega mial polo z 2001r sdi i mial tak samo a wy jak myslicie to normalne ?


KUKI

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz gru 14, 2008 17:03

kuki30 pisze:a wy jak myslicie to normalne ?
nie normalne, ma byc 90 non stop, tylko jak sie silnik nagrzeje to ma stac na 90, zmien termostat, jazda na niedogrzanym silniku prowadzi do wiekszego zuzycia pierscieni.
Ostatnio zmieniony ndz gru 14, 2008 17:04 przez piter_s, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » ndz gru 14, 2008 23:30

kuki30 pisze:u mnie np wogole sie w zime nie dogrzewa do 90 stopni tylko do 85 a jak wlacze ogrzewanie to spada na 75 ale to ponoc normalne
To nie jest normalne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wymień termostat i zobaczysz wtedy!!!!!!!!!!!!


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
kuki30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob maja 24, 2008 12:18
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: kuki30 » pn gru 15, 2008 00:04

no to w takim razie kupie ten termostat i wymienie bo cos dlugo na ogrzewanie trzeba czekac, ale juz poprzednia zime bylo tak samo i jakos nie zwracalem uwagi na to, w kazdym badz razie spalanie na trasie to jakies 4,7 a w miescie 7 wiec pewnie macie racje z tym termostatem, dzieki za podpowiedz


KUKI

Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » pn gru 15, 2008 17:34

ja dzisiaj byłem u mechanika i wymienił mi termostat w moim TDi bo miałem podobne problemy z temepratura na starym mialem max 80 po zalaczeniu ogrzewania schodzilo na 70 a na nowym bylo max 65-70 a jak puscilem ogrzewanie to w aucie zimno i schodzilo na 50.on mówił ze to normalne w tdi ale nie dawalem mu spokoju i kazałem mu zmienic na jeszcze inny firmy Vernet i dolał koncentratu Febi jakiegoś i teraz mam 90 stopni jak postoi to zwiekszy sie maksymalnie do 92-93 a jak puszcze ogrzewanie na max i stoje w miejsu to spadnie gdzies na 87 ale jak rusze to momentalnie jest 90 więc jest chyba ok :satan: Oczywiście do mechanika pojechałem bo przeczytałem wasze opinie ze powinno oscylowac w granicach 90 dlatego wielkie dzięki :pub: :pub:



Awatar użytkownika
kuki30
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: sob maja 24, 2008 12:18
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: kuki30 » pn gru 15, 2008 17:42

ano widzi kolega mnie tez powiedzieli ze jest dobrze ze w sdi to normalne a tu pupa zara wlasnie jade olej wymieniac to sie bede z nim klocil:) i zrobie tak jak kolega , pozdrawiam


KUKI

Awatar użytkownika
bradley
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: czw paź 02, 2008 11:11
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Post autor: bradley » pn gru 15, 2008 17:57

U mnie nie spada ponizej 80. Tzn 80 jest gdy mam ogrzewanie na full, wiatraczek na "1" i jade spokojnie do 2,4tys obr. Jak sie go przycisnie to w miescie pokaze 90stopni. Czyli mowicie, ze termostat mowi papa?


VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
[i]Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0[/i]

Polak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob maja 03, 2008 10:36

Post autor: Polak » pn gru 15, 2008 18:38

no raczej będzie to termostat. Mnie minimalnie spada tak na 87 jak mam ogrzewanie na maksa i wiatraczek na 4 bo wtedy powinno byc chyba najcieplej w aucie a jak wlącze klime (mam manualna) to nie wiem jak się bedzie zachowywac bo nie probowalem na klimie. Jak twój mechanik dalej się będzie upieral to lepiej podjedz do innego bo nie warto się kłócic bo on pewnie uważa sie za super fachowca i mu nie przegadasz ja też tak miałem zrobic ale dzisiaj mi to wszystko naprawił więc ok
Ostatnio zmieniony pn gru 15, 2008 18:46 przez Polak, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 200 gości