Rdza :(

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Rdza :(

Post autor: Red Erik » śr lis 30, 2005 13:55

Zauważyłem w bagażniku i na wewnętrznej stronie klapy kilka niewielkich ognisk rdy :( chciałbym ją usunąć, właściwie to chciałbym już od razu cały bagażnik wyczyścić (papierem ściernym) całego jakoś rdzy pozbawić, zabezpieczyć przed pojawieniem się rdzy zakonserwować i pomalować....
Czy ktoś z was zna się na tym i może poradzić jakich środków użyć i w jakich etapach.
Na allegro znalazłem do tego celu wiele środków i się już w tym wszystkim pogubiłem, więc zwracam się z prośbą o pomoc do forumowiczów.....

Pozdrawiam....


Jak się nie da jak się da

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lis 30, 2005 14:07

Najpierw rozbierania auta i osłanianie elementów narażonych na zapylenie i zabrudzenie. Potem usówanie ognisk rdzy przy pomocy szlifierki kątowej i tarczy do szlifowania. Potem odrdzewiacz. Ja polecam firmy APP, jest mały i kosztuje 14zł ale efekt lepszy niż po cortaninie. Po wyschnięciu odrdzewiacza należy go zczyścić papierem ściernym. Odtłuszczamy powierzchnię i nanosimy szpachle. Pamiętajcie, że szppachle obrabiamy papierami na sucho o grubościach 120, 220 i na końcu 400. W tej kolejności mamy pewność, że nie wyjdą nam rysy na lakierze. Po dotarciu szpachli odtłuszczamy powierzchnię benzyną extrakcyjną i oklejamy taśmą papierową, co by za dużo nie zapruszyć podkładem. Podkład musi być w miare dobrej firmy np.: HS, DELTA. Podkład obrabiamy papierem wodnym na mokro o grubości 600 pod lakier akrylowy i 800 pod lakier metalik. Po wyschnięciu odtłuszczamy i przecieramy szmatką antystatyczną, żeby włosków i kurzu nie było pod lakierem. Potem lakierujemy. Lakierowania nie opisuję nie znającym tematu bo nawet jak wytłumacze to i tak na wiele się to zda. to po prostu trzeba pokazać.



Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » śr lis 30, 2005 14:16

to jest wewnętrzna część bagażnika więc czy po usunięciu rdzy, nie trzeba powierzchni jakoś zakonserwować czymś w rodzju baranka lub innego środka konserwującego przed nałożeniem podkładu i lakieru ?


Jak się nie da jak się da

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lis 30, 2005 14:28

Nie bo efekt będzie jakbyś całe auto miał bite i dlatego baranem wymalowałeś. Po co baranek w środku auta?? Baranek ma zabezpieczać podłogę, a nie bagażnik.



Awatar użytkownika
Red Erik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: śr lis 16, 2005 10:56
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: Red Erik » śr lis 30, 2005 14:34

Jeszcze jedno i już chyba ostatnie pytanko w tej sprawie :)
Auto nie stoi w garażu więc czy moge to zrobić teraz czy lepiej poczekać z tym do wiosny.

Brak garażu bywa czasem wyjątkowo irytujący :(

stokrotne dzięki i pozdrawiam :)


Jak się nie da jak się da

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » śr lis 30, 2005 14:43

Zrób to na wiosnę, wtedy w powietrzu jest mniej wilgoci i nie ma obawy, że świeżo nałożony lakier zamarznie, zamiast wyschnąć.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 78 gości