Wykryto adblocka.: Forum wyświetla subtelne reklamy, prosimy o rozważnie wyłączenia ich blokowania i dopisania nas do listy wyjątków.
TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
Michu10
- Nowicjusz

- Posty: 2
- Rejestracja: wt lut 05, 2008 12:01
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Post
autor: Michu10 » wt lut 05, 2008 12:14
witam to mój pierwszy post i odrazu proszę WAS o pomoc , potrzebuje schemat ustawienia rozrządu w owym mk , oraz porade na co trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas wymiany paska.
Dziękuję za wszelaką pomoc

Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 20:15 przez
Michu10, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Elek_vw
- Nowicjusz

- Posty: 11
- Rejestracja: sob lis 10, 2007 15:54
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Post
autor: Elek_vw » wt lut 05, 2008 14:29
Witam.
Rozrząd jest na tyle ważnym i odpowiedzialnym elementem silnika, że wymianę trzeba powierzyć sprawdzonym fachowcom. Instrukcja przewiduje wyminę rozrządu w TDI zwykle co 90 tys. km. Uważam że warto zapłacić za robociznę te 250 - 500 zł niż ryzykować zniszczenie silnika.
Jeśli nie masz absolutnej pewności, kiedy poprzednio zmieniony został rozrząd, zrób to koniecznie. Chodzi nie tylko o wymianę paska zębatego, ale o rolki napinające i pompę wody. Rozrząd silnika TDI VP (z pompą wtryskową) różni się od silników TDI PD (z pompowtryskiwaczami). Rodzaj silnika określisz odczytując z naklejek pod maską silnika lub w bagażniku (przypuszczam, że masz silnik AJM - czyli TDI PD).
Przy okazji demontażu warto przynajmniej zmienić smar w łożysku napinacza paska wielorowkowego i dokładnie sprawdzić i ewentualnie wymienić sam pasek.
Na forum znajdziesz wiele wskazówek na temat wyboru producentów potrzebnych części zamiennych.
Pozdrawiam.
Elek_vw
-
Michu10
- Nowicjusz

- Posty: 2
- Rejestracja: wt lut 05, 2008 12:01
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Post
autor: Michu10 » wt lut 05, 2008 15:09
To silnik na pompowtryskach , rolki wymieniam wszystkie , pompę wody też , chodzi mi tylko czy musze mieć jakies blokady do wymiany?
-
vision
- Gadatliwa bestia

- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
- Lokalizacja: warszawa
Post
autor: vision » wt lut 05, 2008 20:25
/
Ostatnio zmieniony pt lut 08, 2008 21:02 przez
vision, łącznie zmieniany 1 raz.
-
jaszczur
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: jaszczur » wt lut 05, 2008 20:47
Michu10, a wystarczyło poszukać
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=130850 co prawda pasat ale motor ten sam,
vision, co to za program masz,z tymi ustawieniami,jaki? :chytry:czy aby nie z linku powyżej
Ostatnio zmieniony wt lut 05, 2008 20:50 przez
jaszczur, łącznie zmieniany 2 razy.
-
vision
- Gadatliwa bestia

- Posty: 734
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
- Lokalizacja: warszawa
Post
autor: vision » śr lut 06, 2008 00:00
-
dzikv
- Nowicjusz

- Posty: 4
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 01:39
- Lokalizacja: LODZKIE
Post
autor: dzikv » pt gru 12, 2008 01:32
witam jestem tu pierwszy raz i troche sie jeszcze gubie
[ Dodano: 12 Gru 2008 00:42 ]
posiadam golfa II 1.6 DIESEL ; czy ktos z Was zna moze kolejnosc dokrecania srub glowicy silnika

-
jaszczur
- Mistrz KieroVWnicy

- Posty: 6612
- Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: jaszczur » pt gru 12, 2008 12:06
dzikv,

-
Majek666
- Ma gadane

- Posty: 174
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Majek666 » pt gru 12, 2008 14:36
Michu10 pisze:chodzi mi tylko czy musze mieć jakies blokady do wymiany?
Tak. No chyba ze masz idealne oko i reke. Ale na oko to chlop zmarl w spitalu.
-
dzikv
- Nowicjusz

- Posty: 4
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 01:39
- Lokalizacja: LODZKIE
Post
autor: dzikv » pt gru 12, 2008 18:46
witam WSZYSTICH dzekuje za pomoc w zwiazku kolejmosci dokrecania glowicy mam leszcze jedno pytanie , czy brac sie za to bez posiadania klucza dynamometrycznego?
-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » pt gru 12, 2008 20:12
dzikv, lepiej nie
ja specjalnie do tego zabiegu sobie go kupilem
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
-
Majek666
- Ma gadane

- Posty: 174
- Rejestracja: pn mar 19, 2007 19:49
- Lokalizacja: Opole
-
Kontakt:
Post
autor: Majek666 » sob gru 13, 2008 02:01
dzikv pisze:czy brac sie za to bez posiadania klucza dynamometrycznego?
Nie dobijaj prosze ......... Wystarczy taka ksiazka Sam naprawiam golf 2 diesel i tam masz podstawy poczytaj prosze przed jakakolwiek naprawa...
-
dzikv
- Nowicjusz

- Posty: 4
- Rejestracja: pt gru 05, 2008 01:39
- Lokalizacja: LODZKIE
Post
autor: dzikv » sob gru 13, 2008 14:26
mam tego golfa juz kilka lat wszelkie naprawy przeprowadzalem sam i sie zawsze udawalo ale silnika jeszcze nie ruszalem Jedyny problem to wlasnie dokrecenie tej glowicy zeby nie przeciagnac albo znow za slabo itd ale mysle ze da sie rade to twarde auto wiec wszystko zniesie

-
Adamm
- V.I.P.

- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
-
Kontakt:
Post
autor: Adamm » sob gru 13, 2008 15:50
dzikv, skoro Ci nie szkoda $$ na nowy silnik to smialo dokrecaj bez dynamometru

Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości