Stozek K&N
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Stozek K&N
Juz kiedys poruszalem ten temat i odmawialiscie montowania w taki sposob stozka:
http://www.kandn.com/instructions/57-0299.pdf
Znalazlem ta instrukcje na stronie K&N do mojego silnika (1.4) no i juz sam nie wiem ;/
Teraz mam zamontowany innaczej-na rurce dlugosci kilku dziesieciu cm Wiem ze nie poprawi to osiagow.No ale jak widze co jest w tej instrukcji to trace glowe.Czemu oni to tak zainstalowali-pytam bo moze przy moim obecnym ustawienu trace moc a moze przy tym w instrukcji KN nie ?
http://www.kandn.com/instructions/57-0299.pdf
Znalazlem ta instrukcje na stronie K&N do mojego silnika (1.4) no i juz sam nie wiem ;/
Teraz mam zamontowany innaczej-na rurce dlugosci kilku dziesieciu cm Wiem ze nie poprawi to osiagow.No ale jak widze co jest w tej instrukcji to trace glowe.Czemu oni to tak zainstalowali-pytam bo moze przy moim obecnym ustawienu trace moc a moze przy tym w instrukcji KN nie ?
Zwykły silnik nie potrzebuje aż takiej dawki powietrza (chyba że fachowy dolot jest zrobiony i wtedy coś ten stożek daje) a tak to szkoda bo po pierwsze żaden przyrost mocy a stożek ma mniejsze zdolności wyłapywania zanieczyszczeń a co za tym idzie...czego nie wyłapie to leci dalej czyli do silnika.luqas pisze:a wytłumacz mi czemu szkoda silnika?? niszczy sie czy co??TheGwiazdor pisze: Tak to szkoda silnika bo stożek i tak nic nie da.
Wystarczy Sobie poczytać co Chojnacki sądzi na temat stożków. Do modyfikowanego silnika tak bo to coś da. Ale seryjny...szkoda kasy bo nic nie daje. I liczy się odpowiednie przygotowanie dojścia zimnego powietrza.
Nie powiem dźwięk jest fajny jak zasysa powietrze ale dla mnie się liczy bardziej trwałość silnika.
Ostatnio zmieniony śr lis 30, 2005 10:53 przez Gwiazdor, łącznie zmieniany 1 raz.
Qde wcale mi nie pomagacie
Chodzi mi o to czy majac stozek tak jak teraz na dlugim "ramieniu" z dolotem zimnego powietrza z zderzaka nie trace koni jezeli w instrukcji KN jest inna budowa ktora moze? ich nie zabiera (nie chodzi mi o przyrost bo i tak go pewnie nie ma tylko o dzwiek a nie chce przy tym miec spadku mocy)
Chodzi mi o to czy majac stozek tak jak teraz na dlugim "ramieniu" z dolotem zimnego powietrza z zderzaka nie trace koni jezeli w instrukcji KN jest inna budowa ktora moze? ich nie zabiera (nie chodzi mi o przyrost bo i tak go pewnie nie ma tylko o dzwiek a nie chce przy tym miec spadku mocy)
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
dobrze gadasz ale nie do konca, osobiscie robiłem testy na hamowni swoim autem, na seryjnej puszcze, stozku i goła rura bez niczego.TheGwiazdor pisze: Zwykły silnik nie potrzebuje aż takiej dawki powietrza (chyba że fachowy dolot jest zrobiony i wtedy coś ten stożek daje) a tak to szkoda bo po pierwsze żaden przyrost mocy
w stosunku do seriyjnej puszki na stozku przyrost mocy byl 1KM i ciut inny wykres,
najlepszy wynik wyszedł jednak bez zadnego filtra, goły przepływomierz.
osobiscie stozek polecam przy takich modach przy których nie ma mozliwosci zastosowania oryginalnej puszki filtra powietrza,
ale w vr6 i 16V jest to nieodzowny element poprawiajacy oglądalnosć auta na ulicy.
a ogólnie jest wolny kraj, jak kolega che to niech montuje, czlowiek uczy sie na błedach, najlepiej na innych ludzi sie uczyc a nie na swoich. Przekona sie z czasem sam czy warto było, a moze warto, a moze cos poczuje w 1.4 motorze, a moze nie,
ja mam czasami fazy i zakaldam stozek by se pojeździc buczącym autem, ale ogólnie seria jest nalepsza wg mnie.
www.vrservice.pl
Chlopaki czytajcie co napisalem a nie !!! Jeszcze raz mowie nie licze na zaden wzrost mocy tylko boje sie o spadek co do serii dlatego nie wiem ktora konstrukcje wybrac bo tej 2 (k&n) jeszcze nie testowalem.Wiem ze na golej przeplywce jest lepiej bo probowalem - czuc nawet.Co do zanieczyszczen to juz moja sprawa A dzwiek jest ladny - nie narzekam
Nie powinien dawać spadku mocy ale czy coś da?SulecK pisze:Qde wcale mi nie pomagacie
Chodzi mi o to czy majac stozek tak jak teraz na dlugim "ramieniu" z dolotem zimnego powietrza z zderzaka nie trace koni jezeli w instrukcji KN jest inna budowa ktora moze? ich nie zabiera (nie chodzi mi o przyrost bo i tak go pewnie nie ma tylko o dzwiek a nie chce przy tym miec spadku mocy)
Ja jak założyłem na krótkim ramieniu to pierwsze uderzenie w pedał gazu dawało lepszy efekt niż na zwykłym dolocie. Ale na rozgrzanym silniku uwidoczniły się braki w dostarczaniu zimnego powietrza i samochód trochę osłabł. Wrażenia nie potwierdzone wykresami ale dało się odczuć.
Więc jak masz dopływ zimnego powietrza to spadku nie powinno być.
[ Dodano: Sro Lis 30, 2005 10:11 ]
Tak jak jest na instrukcji nie montuj bez odpowiedniego dopływu powietrza i odizolowania filtra od ciepła z silnika. Montowałem tak i dźwięk jest zaje...ale po rozgrzaniu autko jest słabsze. Takie moje odczucia.SulecK pisze:Chlopaki czytajcie co napisalem a nie !!! Jeszcze raz mowie nie licze na zaden wzrost mocy tylko boje sie o spadek co do serii dlatego nie wiem ktora konstrukcje wybrac bo tej 2 (k&n) jeszcze nie testowalem.Wiem ze na golej przeplywce jest lepiej bo probowalem - czuc nawet.Co do zanieczyszczen to juz moja sprawa A dzwiek jest ladny - nie narzekam
No nie wiem wlasnie.Zakladajac ze mamy w obu przypadkach doplyw zimnego powietrza wplyw na charakterystyke ma wlasnie dlugosc dolotu.Tylko w tym wypadku nie wiem ktory bedzie lepszy - ten co mam na dlugim ramieniu czy ten zaraz na przeplywce (K&N).Chyba sobie tego tak nie wymyslili - nie wiem dlatego sie Was pytam.
Przy dlugim dolocie moc i moment jest w calym pasmie obrotow a przy krotkim w gornym zakresie a ja chce uzyskac serie z ladnym dzwiekiem dlatego zdziwila mnie ta konstrukcja K&Na
Przy dlugim dolocie moc i moment jest w calym pasmie obrotow a przy krotkim w gornym zakresie a ja chce uzyskac serie z ladnym dzwiekiem dlatego zdziwila mnie ta konstrukcja K&Na
Seria z ładnym dźwiękiem to na długim ramieniu i nic nie zmieniaj. Jak będzie na krótkim to w trakcie ostrego przyśpieszania może być już dość głośno.SulecK pisze:No nie wiem wlasnie.Zakladajac ze mamy w obu przypadkach doplyw zimnego powietrza wplyw na charakterystyke ma wlasnie dlugosc dolotu.Tylko w tym wypadku nie wiem ktory bedzie lepszy - ten co mam na dlugim ramieniu czy ten zaraz na przeplywce (K&N).Chyba sobie tego tak nie wymyslili - nie wiem dlatego sie Was pytam.
Przy dlugim dolocie moc i moment jest w calym pasmie obrotow a przy krotkim w gornym zakresie a ja chce uzyskac serie z ladnym dzwiekiem dlatego zdziwila mnie ta konstrukcja K&Na
Hmm wiec trzeba bedzie cos pokabinowac.Ma ktos jeszcze jakies pomysly ?TheGwiazdor pisze: Tak jak jest na instrukcji nie montuj bez odpowiedniego dopływu powietrza i odizolowania filtra od ciepła z silnika. Montowałem tak i dźwięk jest zaje...ale po rozgrzaniu autko jest słabsze. Takie moje odczucia.
No nic jeszcze ten krotki sprawdze ,dzieki.TheGwiazdor pisze:Seria z ładnym dźwiękiem to na długim ramieniu i nic nie zmieniaj. Jak będzie na krótkim to w trakcie ostrego przyśpieszania może być już dość głośno.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości