1.3 NZ Wolne obroty

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

1.3 NZ Wolne obroty

Post autor: krzemyk99 » czw gru 11, 2008 11:06

Witam,

Od dłuższego czasu miałem problemy z tym autem, napisze co zrobiłem:
Wymieniłem na nowe: świece, kopułkę, palec.
Wyczyściłem przepływomierz i przepustnice.

I sytuacja wygląda teraz tak, że na zimnym jest OK, na ciepłym chwile na wolnych obrotach trzyma jak należy, po niecałej minucie obroty zaczynają spadać do ok. 500 i falują. czasami silnik sam tak jakby przygazuje i obroty wrócą do normy znowu na chwile. Jak dodam gazu nogą i chwile przytrzymam tak na około 1200, puszcze gaz to znowu obroty trzymają.
Objaw jest też taki że olej w silniku śmierdzi trochę benzyną.

A teraz najciekawsze, po odłączeniu sondy lambda, obroty trzyma dobrze, ale strasznie śmierdzi benzyną. Po zgaszeniu auta, bardzo ciężko jest go odpalić, bez dodania gazu wręcz się nie da. Świece są zalane.

W czym może tkwić problem?
Ostatnio zmieniony czw gru 11, 2008 11:07 przez krzemyk99, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » czw gru 11, 2008 11:12

Czujnik temperatury?


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » czw gru 11, 2008 11:28

A sorry zapomniałem napisać, mierzony był i jest OK.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 11, 2008 12:12

Musisz sprawdzić zawór powietrza dodatkowego, czy zamyka się po rozgrzaniu. Potem ustawić skład spalin (0,7 CO - w rurce kontrolnej) i wolne obroty - tą regulację się robi z wyjątą wtyczką od lambdy i wyjętym zaślepionym wężu odmy. Sróby regulacyjne sa na wtrysku od góry i na przepływomierzu. Po regulacji sondę i wąż podpinasz i powinno byc ok. A jeśli nie jest - trzeba szukac usterki typu lejący wtryskiwacz, nieszczelność rur dolotu itp.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » czw gru 11, 2008 13:05

Zawór sprawdziłem, całkiem się nie domyka, ale z tego co wyczytałem taka jest jego konstrukcja, że trochę powietrza puszcza.

Jeśli chodzi o regulację to sam na to wpadłem, bo wiem ze ustawia się z odłączona sondą i z mieszanką chyba jest coś nie tak.

Jak dmucham w rurę idącą od przepływomierza do przepustnicy to wszystko wydaje się być szczelne, wężyki podciśnienia są już wszystkie wymienione.

Zastanawiam się też nad jedną rzeczą, ten wężyk co idzie z przepustnicy do aparatu, nie służy niczemu, ponieważ jego końcówka zaślepiona jest w przepustnicy, ale w książce "Serwice and repair manual" autorstwa "I M Combera i Christopher Rogersa" ten wężyk od aparatu powinien się łączyć przez trójniczki z tym wężykiem co jest obok co idzie do jakiegoś zaworu odcinającego, z tym że ta przepustnica jest trochę inna na rysunku niż w moim aucie, ale pisze że niby chodzi o ten silnik.\

A i jeszcze wymieniłem filtr paliwa i powietrza. Więcej już chyba nic nie robiłem.
Ostatnio zmieniony czw gru 11, 2008 13:46 przez krzemyk99, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 11, 2008 15:37

Przecież weżyk musi do czegoś byc podpięty bo nie dział wyprzedzenie zapłonu.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
krzemyk99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: pn paź 20, 2008 17:06
Lokalizacja: Kielce

Post autor: krzemyk99 » czw gru 11, 2008 16:01

Na forum wyczytałem że nie tylko ja tak mam, a wszystkie zdjęcia silników jakie wydziałem mają węże ułożone tak jak ja (nie tak jak w książce). Nie wiem o co z tym chodzi ale tak jest.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 433 gości