biegi

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ravus21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 09, 2008 19:00
Lokalizacja: kluczbork

biegi

Post autor: ravus21 » wt gru 09, 2008 19:15

mam pytanie,co moze byc nie tak jezeli przy wolnej zmianie biegow one poprostu nie wchodza,nie ma zadnych zgrzytow ani nic sie nie dzieje.musze je zmieniac w szybki sposob wtedy wchodza.chodzi tu o wteczny,1 i 2 reszta chodzi bez zarzutow.pozdrawiam i czekam na sugestie.mam nadzieje ze nie musze zmieniac calej skrzyni :grrr:



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » wt gru 09, 2008 19:22

Na początek weź trochę ropy ON + pędzel - wymyj linki i cięgna na skrzyni ,później gdy przeschnie wysmaruj dobrym smarem najlepiej do łożysk dobry jest nawet w sprayu powinna być poprawa



Awatar użytkownika
wampur
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: wt gru 02, 2008 22:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: wampur » wt gru 09, 2008 19:22

synchronizatory moze



ravus21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 09, 2008 19:00
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: ravus21 » wt gru 09, 2008 22:21

jaki jest koszt wymiany takiego synchronizatora



Awatar użytkownika
Guciu88
VW ADDICT
VW ADDICT
Posty: 90
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 20:56
Lokalizacja: DB
Kontakt:

Post autor: Guciu88 » śr gru 10, 2008 01:45

nie podejrzewam synchronizatora. Wada synchronizatora objawia sie zgrzytem. Wymiana w MK4 to horendalne koszty więc lepiej nie pytaj za wiele. Zacząłbym odp pierwszej porady gdyż najprawdopodobniej chodzi o smarowanie.

A tak żeby CI odpowiedzieć. Synchronizator jest pod każdym biegiem i np jeśli chodzi o 1 i 2 bieg to rozebranie całego wałka OP wymiana ponownie prasowanie prawdopodobnie wymiana piast to sobie przekalkuluj. A jeżeli wsteczny tak samo to niemożliwe bo nie wiem do konca jak to jest w VW ale np w toyocie wsteczny to sama zębatka bez nieczego jedyne co ma to głowice na wodzikach. :) :kwiatek: :kwiatek:


Skoda - Simply Clever! :]

ravus21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: wt gru 09, 2008 19:00
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: ravus21 » śr gru 10, 2008 09:29

dzieki koledzy za pomoc!!biore sie wiec za smarowanie.zobaczymy jak bedzie pozniej.dam znac czy pomogło



Awatar użytkownika
zpoe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr cze 06, 2007 11:00
Lokalizacja: Mysłowice - Silesia
Kontakt:

Post autor: zpoe » śr gru 10, 2008 12:16

tez mam podobny problem. Na 1, 2 i 3 biegu jest opor, zgrzytu zadnego nie ma. Co ciekawe jest to tylko np rano i gdy jest zimno. po przejechaniu 3-5km jest ok. rano jak jest mroz to trzeba wyrzuc kiedy wrzucic bieg bo jest opor.w lato problem zadko wystepowal.jak samochod nagrzało słońce - zmiana jak w nowej skrzyni.jak myslicie smarowanie? czy to mzoe byc synchronizator?
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 12:17 przez zpoe, łącznie zmieniany 1 raz.


[img]http://img294.imageshack.us/img294/5923/21442947bnm0.jpg[/img] [img]http://img167.imageshack.us/img167/2686/2144294604if2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Pablitto
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 266
Rejestracja: czw lip 20, 2006 22:07
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Pablitto » śr gru 10, 2008 14:16

zpoe,
Sprawdź olej w skrzyni. Wygląda tak że masz chyba za gęsty.. albo go za mało. Jak pojeździsz to olej po skrzyni jest rozprowadzony i jakoś smaruje.

Co do wstecznego biegu, to np. w skrzyni DUU w u mnie w 1.6 AKL nie ma tam synchronizatora. Po remoncie skrzyni jedynie wsteczny wchodzi idealnie - wymagana była wymiana wałka przełączania (kiedys na warsztacie niby dobrym zamienili mi na uszkodzony i sie zaczęło..). Wałek można wyjąć bez rozbierania skrzyni, jest jakoś za deklem od 5 biegu, mechanik dodatkowo ściągał alternator żeby dostęp był lepszy.



Awatar użytkownika
pszczyna
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2558
Rejestracja: śr lut 08, 2006 21:54
Lokalizacja: Pszczyna .Śląsk
Kontakt:

Post autor: pszczyna » śr gru 10, 2008 14:26

zpoe- ją bym wymienił olej w skrzyni i to BP



Awatar użytkownika
zpoe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr cze 06, 2007 11:00
Lokalizacja: Mysłowice - Silesia
Kontakt:

Post autor: zpoe » śr gru 10, 2008 15:19

pszczyba "i to BP" nie rozumie tego


[img]http://img294.imageshack.us/img294/5923/21442947bnm0.jpg[/img] [img]http://img167.imageshack.us/img167/2686/2144294604if2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » śr gru 10, 2008 17:55

Oleju w skrzyni w czwórce nie ma potrzeby wymieniać jest przewidziany na cały okres eksploatacji. Jeśli jest zbyt mało to należy dolać oczywiście pełny syntetyk najlepiej TAX F. Sprawdź czy nie masz luzu na cięgnach to też może utrudniać zmianę biegów.



Awatar użytkownika
zpoe
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: śr cze 06, 2007 11:00
Lokalizacja: Mysłowice - Silesia
Kontakt:

Post autor: zpoe » śr gru 10, 2008 19:01

to juz zgłupialem :helm: też na forum kiedyś ktoś pisał że olej jeżeli jest ilość w normie to nie powinno się wymieniać, inni znowu piszą że można...a jezeli bylyby to synchronizatory to jest mozliwość że jak się rozgrzeje to jest ok ?? czy tą możliwość odrzucić?


[img]http://img294.imageshack.us/img294/5923/21442947bnm0.jpg[/img] [img]http://img167.imageshack.us/img167/2686/2144294604if2.jpg[/img]

Awatar użytkownika
Broker89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 15:06
Lokalizacja: Wwa/Lwo

Post autor: Broker89 » śr gru 10, 2008 19:04

panowie a gdzie i jak sprawdzić olej w skrzyni :grin:


[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bibi466
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 542
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 18:36
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: bibi466 » śr gru 10, 2008 20:45

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=88135 tu kolega dorzucił skany z książki można trochę poczytać. Olej możesz sprawdzić zdejmując lewe koło jest tam korek wlewu /może być najpierw plastikowa osłona. Oleju powinno być równo z korkiem jak brakuje to dolewasz do stanu może być minimalnie więcej i zakręcasz korek i po wszystkim
Ostatnio zmieniony śr gru 10, 2008 20:48 przez bibi466, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 305 gości